fredag 23 januari 2009

Lite vårkänsla!

Hej alla goa som besöker min lilla blogg!
Tusen tack för alla gulliga kommentarer om mina nya gardiner! Blir lycklig för varenda en!

Häromdan började jag äntligen slipa sängborden. Det är absolut inte "äntligen" för att det är Kul..för fyyy vad jag tycker att det är tråkigt. Eftersom jag skulle måla med vattenbaserad färg var jag tvungen att göra dom trärena!
Det ena bordet är färdigt, nya knoppar saknas, men det blev fint!

Jag har dock jobbat några nätter nu, och då är jag ju absolut inte människa till att göra något. Så på min sida är det inte färdigt utan där agerar mina inredningstidningar som sängbord! Funkar fin fint!

Lite vårkänsla vill man ju börja ha i huset nu. Jag älskar pärlhyacinter så en sådan flyttade in igår. Mer vårkänsla har jag inte råd med nu såhär dagarna före lön! :(
Men fint blir det och snart kommer dom fina små blå blommorna fram.


Vill bara berätta att jag längtar så till på söndag! Jag ska nämnligen åka hem till mamma då. På söndag blir det bara att umgås men på måndag..då!
På morgonen/förmiddagen tänkte jag köra in till Malmö för att ta en sväng på stan helt SJÄLV! Sen kl 12.30 har jag bokat en tid för fotbehandling på 4 everybody. Det ska bli så skönt!
Fick ett presentkort av lillebror där när jag fyllde år på ganska mkt pengar så det kommer bli en ansiktsbehandling oxå..men det sparar jag till nästa gång! :)
Sen på eftermiddagen tror jag att det blir ett besök i mammas butik "Kudde & Kandelaber! På tisdag tänkte jag träffa en vän och sen ta en sväng till Ikea innan hemfärd igen!
Ja..ni förstår säkert att det inte kan bli söndag tillräckligt fort! :)

Men idag är det fredag och jag och lilla familjen tänkte ta en tur till badhuset och sen är det ju Let´s Dance ikväll..och det är ju absolut inte fy skam det heller!

Ha en bra fredag!
Kram Nea

15 kommentarer:

Bella sa...

Förstår att du längtar till på söndag och alla roliga äventyr som är inplanerade...måste ju dock säga att väntsträckan låter mysig den med!
Du verkar pigg och glad...skönt att huvudvärken gett med sig!
Önskar dig lycka till med fötter och roliga möten!
Kramar,
Bella

MammasRussin sa...

Hej lilla du!
Kul att prata lite snabbt med dig, hoppas magen blir bättre o att ni får en härlig badkväll!
Sängbordet blir hur fint som helst ju. Vad skönt att du äntligen fått tid! Vet ju att du pratat länge om det! Ha en supersöndag och måndag! Kan väl inte bli annat än bra det där??!
Nu ska jag rusa, det är Singstar som gäller ikväll :-)
KRAMIS

Grodmamman sa...

Här har sambon och dottern varit i badhuset, sonen orkade inte följa med. Han är helt slut idag.
Fina sängborden blir.
Den där trippen du ska göra på söndag hade jag också gärna gjort!:) Lät jätte mysigt.
Kram

Cecilia sa...

Vilka HÄRLIGA dagar du kommer att ha framför dig. Det är du verkligen värd. Bara koppla av och ha det riktigt mysig :-) ÅHH!
Sängbordet blev så fräscht, fast jag tycker ju Mange kunde fått dina tidningar så länge eftersom du varit så kreativ och donat!!!
TREVLIG helg och början på nästa vecka!

Anonym sa...

Hej hej.... Hoppas att du känner dig bättre!!! kan tänka mig att de sprids som en löp eld på sjukhusen... Ja hade oxå blivit sjuk av att vara mitt i de... Hoppas inte resten av familjen få nåt!
- Va de lät mysigt på Söndag,,, =) det är du väl värd,,, både stan mysa, ikea, fotlyx och bara vara mä din mamma!!!! Jag klurar fortfarande på Onsdag =)
Krya på dig,,, och du,, nattduksbordet blev super,,, fast jag gillade tidningshögen oxå =)


STOR KRAAAM J

Cecilia sa...

Hej igen!
Du undrade lite över mina funderingar kring BB. Jag kan säga att jag iallafall inte blev positivt överraskad :-( Det här med enkelrum existerar inte för mig. Man va ju ändå inte ensam mellan skynkena. Jag vill ha en dörr att stänga in mig bakom. Men nu fick vi se en gammal 4-sal som de byggt om. Kanske finns det riktiga enkelrum oxå?
Och sen det här med besökstiden. Man ligger på BB mellan 1-3 dygn, kan då inte släkten vänta? Jag pallar inte med att det springer ungar hit o dit och har än den ena smittan med sig :-( Jaja vi får väl se hur det blir..

In my house sa...

Glömde juh att skicka en nos puss från Snuffe å tacka....
- Han är en Jack russel & Tibetansk spaniel.... Liknar russel mycket men har en välbyggd grov kropp som en Tibbe *hehe* och lite för tjock kanske =) var gör man inte när mammas mat är godare än Hundmat.....

Kram j

Annika sa...

Fint det blev sängbordet... o på din sida med..:) här blev det ofrivilligt ledigt 4 nätter denna helg... feber.... :( är liggandes.... o sen blir ju lönen därefter...:( Hoppas du får en kanondag...Kram Annika

Sara sa...

Hejsan

Önskar dig en superfin helg! Jag har också köpt pärlhyacinter idag.
Kram Sara

Nadja sa...

Tack själv! jodå jag har bara mått bra... var lite orolig i början men nu har de 48 timmarna gått och jag mår fortfarande bra :-) låter som du har några mysiga dagar framför dig. Vi är i Karlshamn i helgen så vi har det inte fy skam heller - har precis duschat efter att ha varit ute hos kossorna med Linnéa... hon fick se sin allra första "kalvfödsel" idag. hon är helt toppad nu:-D

Kram Nadja

Vitt och nött sa...

åå va mysigt det låter! förstår att du längtar!!

va fint du hade gjort med dina pärlhyacinter! enkelt men väldigt snyggt!

sängbordet blev också väldigt snyggt! va ä de för knopp du ska byta till?

ha de gott!
KRAM

In my house sa...

Hallo,,, hoppas eller jag unnar dig all skön tid du kan få,,, hos din mamma å i city!!! kul....
- Andas å ta de lugnt, de behöver du

Stor kram j

Jessica sa...

Vilken härlig mini-semster du får! Låter underbart! Du får visa dina inköp och fynd sen!
Låter härligt med pedikyr, mmmm.

Kram
Jessica

Anonym sa...

Jättefint! Jag fastnar alltid för vitt, vitt, vitt på bild. Men har aldrig fått till det själv. Men VACKERT är det i alla fall!

In my house sa...

Hej hej.... Va du i Kallinge igår.... Jag städade och donade och tog upp kladdkaka,,, tänkte att du kunde komma i tjattra och fika hos mig!!! Men sen nu i två dar,,, har jag krabbat med F-kassan och A-förmedlingen,, så jag har varit eller är helt ur form.... Grät typ hela dan igår,,, för dom ä så sjuka!!!!!!!!!!!

- Hoppas att de gick bra, iallafall.... Stor kram j