torsdag 3 juli 2008

Målning pågår...

Jag är så glad!!
Jag har fått en award av C DE-SIGN. Tack så jättemycket! Blir verkligen så superglad.



Jag skulle vilja skicka den vidare till




och även tillbaka till C DE-SIGN

Här hemma har det pysslats dom senaste dagarna!
Jag har målat tak, maskerat och börjat måla väggarna i vårt sovrum.
Vissa saker är jag jättebra på, andra saker är jag mindre bra på. Att måla tak är jag verkligen USEL på att göra.
Vad jag tycker att det är svårt att få det jämnt. Jag säger alltid när jag är sådär halvnöjd. -"det blev i alla fall bättre än innan"!
Det blev sagt efter min takmålning.

Tyvärr är jag "lite" klen i min nacke så jag fick värk och spänningshuvudvärk efteråt. (ni som känner mig vet precis hur bra jag mår då. ) Min mamma skulle nog faktiskt tom uttrycka sig ganska ordagrannt -"men hur dum är du då!? Du vet ju att du inte kan göra så!"
Japp..det vet jag! Men jag vill ha ett fint och mysigt sovrum och då får jag göra det själv!

Efter en natt i plågor mådde jag bra igen och började med väggarna..med samma resultat! Värk igen.. :(.
Igår gick det iaf över efter några värktabletter och lite sömn. Idag har jag fortsatt och än mår jag hyfsat!
Det låter nästan som att vårt sovrum är 300m2 men det är bara det att jag har en liten flicka som inte tycker att jag ska måla hela dagen så det blir till att pausa och avbryta hela tiden för lite lek och uppmärksamhet! Igår fick Mathilda på sig lite målarkläder och hjälpte mig! Hon kommer bli duktig!! :)



Jag har även sytt lampskärmar till vårt kök. Tycker själv att dom blev fina.




Ni som inte gillar fötter får blunda nu för här kommer en smutsig sommarfot med en blomma. Jag tycker att den är sommar!


Har ingen bild på det men nu är vårt utemöblemang invigt! Har ätit middag och två frukostar där ute. Härligt härligt..särkillt nu när jag köpt en parasollfot så att vi kan ha parasollet uppfällt! :)




Återkommer med sovrumsbilder inom kort (hoppas jag)!

Ha det bra i sommarsverige!!

13 kommentarer:

Cecilia sa...

MYCKET härliga bilder!! Jag hatar fötter men vem kan motstå en barnfot med en fin blomma på?!! Ska bli spännande att se resultatet i sovrummet. Men va jobbigt med din värk. Tur den gick över igen. Kan inte M hjälpa dig lite? Tycker minsann jag!
Och va kul att du fått en ny utmärkelse, sånt måste kännas jättekul. Att allt man gör uppskattas så av andra, även sättet man skriver på och uttrycker sig.

In my house sa...

Nämen din lille sötnos... Jag blir sååå glad & nästan lite rörd av att min simpla lilla sida gillas av någon... trots att jag skriver som jag pratar och visar allt möjligt.... Tack tack,,, din lille going..... :) Du får den tillbaka av mig ;)

- Min Andreas får oxå lätt huvudvärk/migrän av nacken... Usch jobbigt de där... :(
- Men du,,, är det din mamma som har den bloggen som du skrev??? Sängen va ju helt otrolig,,, exakt en sån som jag vill ha,,, el gärna 2st *fniss* Hur mycket kostar hennes??? Jag måste spana in den bloggen någon dag isåfall....

Ha de toppen och tack igen...

Kramar om dig! j

Annika sa...

Värst vad du sliter i sommarvärmen... Men kan tro det blir fint.... Väntar på bilder.... Härligt att äta ute... Tillbringar så mycket tid på vår altan.. Ha det nu så gott i helgen.. Annika

Designe sa...

Tack snälla du för awarden, va gulligt!
Va duktig du är som målar tak och väggar i värmen! ..jag har bara målat taket på glasverandan men det räckte...man blir ju helt slut i nacken.
Lampan med lampkjol blev jättefin!...ser dessutom att du har exakt samma fot som mig :)
Ser fram emot sovrumsbilderna! Ha det gott i värmen! Kram :)

Sara sa...

Hejsan
Grattis till utmärkelsen! Vilka söta lampskärmar du sytt.
Kram Sara

rosenfröjd sa...

jättefina lampskärmar! Och ser mysigt ut med målning. Som sagt så har jag snart fullt upp själv med dylika saker. Vet av erfarenhet att tak inte är kul att måla...men du gjorde det bra. inte kul med nacken.

Kram!/
¨M¨

Grodmamman sa...

Ser fram emot bilder från ert sovrum! Ta det lugnt nu så att du inte får lida för all målning lång tid framöver. Söt liten fot du visar!:)
Kram

C De-sign sa...

Hej
Tack gulliga, rara du....för utmärkelsen!!! Jag tycker alltid att det är lika roligt att få kommentarer av dig och att läsa din blogg!!!! Jag kan fatta att du får lite ont av all målning....jag drar mig lite, ska måla om i ett rum.... men jag kommer inte igång...!!!!! Härligt att äta frukost på uteplatsen..... nu njuter man verkligen av hus och trädgård...... du det är en liten utlottning inne hos mig ..missa inte den! Ha en riktigt skön helg!Kramar fr C

In my house sa...

Godmorgon.... Usch då,,, jag bara går och tänker på din mammas säng hela tiden... Vill ha! Lomma, de e ju inte jättelångt iväg, typ Ystad...
- Att du kan hålla dig ifrån hennes butik???? Vill du inte jobba där,och sedan utöka och sånt de "drömmer" hade vatt MIN DRÖM... :(

Hmm, kanske blir ett besök till Lomma nån dag :)

- Ikväll ska vi på diggilo,,, spana på alla kändisar och fota... Inget regn kommer iallafall sist så ÖS-regnade de,....
Ha de toppen Kram j

StrandviksVillan sa...

Ännu en fin blogg, alltid kul att hitta till nya! Grattis till utmärkelsen!
Så fina och mysiga bilder du visat. Lycka till med sovrummet!

Marie sa...

Vilken söt lampskärm du har sytt och supergullig bild på barnfoten!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Annika sa...

Pst!!! Uppe till höger hos mig finns nåt litet till dig.... Kram Annika

In my house sa...

Halluuu, på vår lilla söndags tripp, köpte jag en järn-säng *jippi* som jag har längtat...

Hoppas att målingen går bra och att nacke + huvud inte sviker.... Usch vilket skitväder vi har :(

Kramar om j