söndag 27 juli 2008

SEMESTER!!!

Det känns helt underbart! Jag har semester! :)
I hela två veckor ska jag bara lufsa omkring och mysa..och kanske få gjort lite här hemma oxå!

Det var väldigt längesen jag gjorde ett inlägg sist. Kan berätta att vi har blivit med "ny" bil. Det blev en Renault Megané-98 tillslut. Det var en befrielse att ha två bilar igen. Det blir ju lätt lite jobbigt när man bor som vi..lite utanför byn. När sen den ena av oss är hemma med Mathilda och har semester och den andra jobbar för långt bort för att cykla och utan några vettiga bussförbindelser så blir det ett RIKTIGT stressmoment. Men nu är det löst! :)

Vår vattenläcka står fortfarande och torkar och jag hoppas givetvis att det inte har blivit någon bestående skada. *håller tummarna stenhårt*

Den sista tiden har jag jobbat och myst med min familj!
Vi var bl a på lite grillfest i fredags som min faster bjöd till för att fira hennes födelsedag..tror minsann att det var 30 hon fyllde!? Eller kanske lite mer men det bryr vi oss inte om för hon ser knappt en dag äldre ut!! ;)
Det du "mocka kocka leverkorv"!

I går åkte vi ut till Landö och hälsade på min farbror som var där med "Americars Hörby" och campade och visade upp sina raggarbilar! Dessutom samlade dom in pengar till barncancerfonden genom att låta folk åka en runda mot en liten betalning. 20 kr kostade det och tydligen fick dom ihop runt 4500kr. Bra jobbat till ett vettigt ändamål.
Jag fick iaf åka raggarbil för första gången i mitt liv. Det var riktigt häftigt! Vilket ljud det kommer från dom och vilka finesser sen. Inte hade jag en aning om att gamla amerikanare kunde vara utrustade med fönsterhissar och massor med andra hydrualik saker! (den bilkunniga har uttalat sig!) Helt enkelt väldigt roligt! Min kära sambo blev helt såld och vill nu ännu mer än tidigare skaffa ett sån´t åk! Ni skulle sett honom när han fick köra..han såg ut som ett barn. Hade han inte haft öronen så hade leendet fått huvudet att trilla av! Ha ha..

Min farbror Anders Cadillac.

Anders visar min sambo Magnus lite finesser. .

Ja ja..som sagt så har jag idag gått på semester och det har vi firat genom att cykla en lång runda. Kanske inte så spännande men ack så mysigt. Vi cyklade till sölvesborg, tog en runda i lilla staden och cyklade sen hem igen. Blev så vältränad att bech 2008 inte känns som ett problem längre. ;) Skämt åsido!


Nu ska jag gå ner och dricka ett stort glas O´boy! Mums!
Kram på er alla!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linnéa, fin sida du har, jag har i motsats till dej inte den där gåvan att göra saker fina !
Kul att följa hur du fixar och donar. Vi åker till skåne nu till veckan, vi ser väl om vi hinner träffas, tyvärr hade jag klantat till det med datumen så vi inte kunde medverka på Monicas grisfest:(
Hälsningar Fab. Mats m Fam.

In my house sa...

Du är rolig du... Och skönt att kroppen är fixad nu för stranden då,,, ;) ;)

- Vi låg och solade i Hällevik igår, varmt och skönt!
Idag är jag dålig så jag ska passa på att ringa henne i Kallinge, försäkringskassan som bara betalade ut hälften av mina pengar,,, dom är helt knäppa,, typ missar pengarna och drygar sig, bara av dom´kan man ju få ont imagen av. Ska bli spännande att se vad hon säger mer till dig (kallinge)

Så idag ska jag nog bara ligga på ballen och sola!!!
Ha de super gottit och ett stort grattis till semestern.... Hoppas vädret håller!!!

Kramar j

rosenfröjd sa...

hoppas du får en skön semester! Och grattis till bilköpet. Det är alltid ett sånt meck att få ihop det med en bil i en familj så jag förstår att det känns skönt.

Jag har också en Megane. Ett bra köp tycker jag ;-)

Kram/
¨M¨

Cecilia sa...

Semester är ju underbart!!! Så bra med bilen, jag förstår att det behövs 2 bilar i er familj för att få allt att gå ihop.

Landön..där har jag inte varit på väääldigt länge. Var där fint? Mange var i sjunde himlen där eller...,-)

Synd att ni inte kom till Hällevik idag! :-(

Designe sa...

Va skönt att ni blivit med bil igen och hoppas vattenskadan torkar som den ska! Härligt att du fått semester!..själv har jag precis börjat jobba igen efter 5 veckors semester! :) Kram

In my house sa...

Godmorgon semesterfiraren och stort grattis till de.....

- Yes, jag ringde igår men hon hade semester,, typiskt!! + att jag ringde F-kassan och doktorer hela dan,, huu då va ledsen man blir,,, dom fattar ingenting och man får papper som ska fyllas i och skickas varje dag typ, man ska vara frisk för att orka vara sjuk, när de bara krabbar så, så blir jag så himla lätt deppig, men känner mig mentalt piggare idag....
- Blir nog ingen dag på stranden idag, ser molnigt och lite mulet ut :(

Många kramar j

Sara sa...

Hejsan
Skönt för dig att ha semester och nu är ju vädret toppen också! Snygg cadillac.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Ha en härlig semester nu! Jag är inne på min sista vecka nu och njuter för fullt!
Kram