tisdag 15 juli 2008

Min mamma kan!!

Hej hej!

Här hemma pågår det febrilt billetande. Vi har hittat en bil på nätet som vi tycker verkar intressant och skulle vilja titta på. Svarar herren som äger bilen..Nä! Kanske inte ska ha den bilen då då!
Provade tre bilar igår och en av dom verkade riktigt bra. Jag drömmde i natt att vi köpte den bilen. Så det kanske blir den iaf!

Min Mamma var på loppis i helgen och hittade ett bakstycke från en soffa. Hon kom att tänka på mig som letar sänggavel och köpte den. För även om inte jag skulle kunna ha den så finns det alltid användningsområden eller andra som vill köpa den av henne!
Spana in! Fin va?!


Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att den passar in i vårt sovrum eller inte. Sen är den 10cm för smal men det skulle ju gå att fixa. Vad tror ni?

Tänkte visa lite bilder från vårt sovrum. Det är inte färdigt på långavägar och det kommer väl att vara lite stiltje där ett tag nu eftersom all energi läggs på bil och jobb just nu!

Ska måla pottskåpen, fixa upp hylla, byta gardiner, och sätta upp två vackra krokar på väggen till höger om fönstret.

Knoppar har jag inte hittat några men är övertygad om att Indiska har några som skulle passa mig. Har bara inte haft vägarna förbi ännu.
Lampskärmen ligger på skänken och väntar på lampfoten som är i källarens målarverkstad.
Varje gång jag ser skänken tänker jag på vad Vit färg kan göra skillnad. Denna fula furuskänk blev så väldans tjusig med lite färg! Helt klart värd sina 50kr! :) Den ser ganska liten ut på bilden men den är faktiskt riktigt stor och hög!

Denna "tavlan" ska få stå på vår kommande hylla över sängen! Jag har kopierat den rakt av från bloggen Mig&Alice. Jag blev så förälskad att jag inte kunde låta bli. Jag har skrivit texten på en vanlig canvas duk.

Nu ska jag prova ringa killen med den fina bilen igen och hoppas han svarar denna gången!

Ha det gott!


21 kommentarer:

Cecilia sa...

Vilken vacker tavla! Hur skriver man sånna fina bokstäver? Skänken ser ju ut som ny, tänk, som sagt, vad lite färg kan göra :-) Sänggaveln var vacker. Var är den för smal?

In my house sa...

Jamen de blev ju super!!!
Tycker verkligen att du ska ha den stommen som säng! längden går alltid att fixa till... Tycker den va superfin, såå den måste ni ha *fniss*

- Texten va ju såå fin,,, den läggs nog på mitt minne oxå...


NÄMEN DU VAD SÄGER DU OM TJEJEN???? Vart gick hon, vet du de! va de en homopat "stavning?" Vad hade hon för fel??? Jah har hört om en duktig karl som har sin mottagning på Hasslö,,,Kan du inte kolla upp lite fakta om henne till mig??? Jag har provat ALLT men provar gärna ännu mer saker....


Hej hopp igen Kram j

Annika sa...

Den sänggaveln tycker jág absolut du ska ha... jättefin!!! går säkert att fixa till.... Tavlan blev också kanon.... snygg text.. Kram Annika

Anonym sa...

hej gumman!! ja men jisses vad din tavla blev toppenfin, kan man beställa en sån av dig??? vill jättejättegärna ha en sådan!!

vilken otur ni haft med vattenläckan och bilen, hur är vattenläckan nu?? går åt rätt håll? jag tror förresten att soffryggen kan vara en toppenfin sänggavel. i lägenheten där vi bodde förut hade vi en gammal dörr frå ett friluftsmuseum som sänggavel. toppenfint!!

stor kram sara

In my house sa...

Nämen oj, vad snäll du e... Fick dåligt samvete att du fick stressa och dona med detta innan jobbet,,..

- Jag vill jättegärna höra vad hon har sagt och alla tips är bra... Pappa ringde innan för han hade läst här,, och tyckte de lät toppen! Hela familjen är ju liksom involverad i min mage,, och spånar och söker hjälp överallt...

- Har inte kunnat skicka förrens nu, ha legat med VÄRSTA värken och dålig som fan :( och imon förhoppningsvis så ska ja jobba! Vi kan ju ringa nån dag, Har ingen egen mail, men Andreas har: eas_@hotmail.com om de e nåt! Vi behöver ju inte skriva nummer här ;)
Maila nog dig imon!
Tack än en gång, för att du orka ta dig tid,, känns jätteskönt!!!

Ha de gottit kram!

(upp tidigt imon och köra Andreas, puh hu) *fniss*

Anonym sa...

hej gumman!!

det är klart att jag vill ha en tavla :) tycker att det är tjusningen att det inte ser jämt och datagjort ut, annars kunde jag ju rama in ett papper!! *fniss* men skämt åsido, jag vill jättegärna ha en tavla gjord av min vän Nea!!

vilken tur att ni kunde stoppa läckan :) jag håller tummar och tår att ni inte behöver riva mer :)

stor kram sara

Grodmamman sa...

Vilken otur ni haft då, kul att jag kunde lysa upp din dag lite då med en award!:)
Ert sovrum ser jätte fint ut även om det inte är riktigt färdigt än. Jag tycker absolut att du ska ha soffryggen som sänggavel. Den var ju jätte fin!
Tavlan var också jätte fin. Har d skrivit själv eller har du kopierat?
Kram

rosenfröjd sa...

tycker soffryggen är helt fantastiskt vacker. Den tycker jag absolut ni ska ha till sänggavel.

Kram/
¨M¨

Grodmamman sa...

Hej igen! Vad duktig du är på att texta då! Vi var allt på Kivik, rapport kommer!:)
Kram

Anonym sa...

hej nea!!! ja inte vill man lägga ut en 500 kr på ett gammalt papper bara för att det är snyggt? övergår mitt förstånd men de är sååå fina! så min tavla kostade allt som allt kanske 40-50 kr. tycker jag är lagomt!

jag beställde designarket på panduros hemsida, så gå in där o kolla, tror de finns kvar!

stor kram sara

Anna sa...

Hej Linnea!

Det ser ut som ett ordentligt projekt det där sovrummet. Har precis, själv, som överaskning till min man som varit i england med barnen tio dagar, fixat till sovrummet. Tak, väggar, lister och ny heltäckningsmatta. Gissa om han kommer bli överaskad när jag hämtar dom på sturup i natt. Och glad!!! Nu är det bara 9 rum kvar i huset att fixa!!! :)

Lisa

In my house sa...

Hallo hallo....

- Jaa,, jag har fått mailet, tack snälla du!! har bara inte haft tid att höra av mig! Vi har firat mamma idag som fyllde 50år,,, huhu tycker inte om när mina föräldrar fyller,,, Är såå rädd att dom ska bli gamla! Hmmm...

- Jag har hört talas om henne i Kallinge,,, ska ringa dit imon! Jag mailar nog även dig imon,,, om lite annat som ja inte kankse ska skriva här,,, om mage och tele ;)
- Då får du komma och hälsa på mig när du ska till henne :)

Tack för ALL HJÄLP, tänk om de funkar och vi blir friska som nötkärnor, gud va härligt de hade vatt!!!!
Ska du till Östersjö nåt?? Blir en sväng dit med mamma imon!

Kramar i mängder j

Anonym sa...

Måste säga att sänggaveln din mamma hittade är fullständigt underbar...jag skulle inte tveka en sekund på att ta den...skänken blev jättefin och din tavla...kommer att bli pricken över i:et! Lycka till med bilinköpet!
Kram,
Bella

Anonym sa...

hej gumman ; ) ser att du har mig i den länklista vilket jag blir toppenglad över :) vill bara säga att jag bytt blogspotadress till www.vagentilldromhuset.blogspot.com(eftersom bloggen heter Vägen Till Drömhuset!! Så om du vill länka om så får du jättegärna göra det, så vi fortsätter att byta inredningstankar :) stor kram!!

In my house sa...

Hallo,,, yes jag har ringt, men ej kommit fram! sen så har vi vatt iväg hela dagarna så jag har ju inte riktigt kunnat engagera mig som jag vill!!!!
- Men gud vilken tur du hade då,,, jag kommer nog fanken få vänta!!! värsta värken idag... Jaså du tål inte vitlök??? Det är ju ändå bra att veta om lite som du kan skippa då,,, jag har ingenting sånt!!! :)

Du skulle ju hälsat på mig när du ändå va här i krokarna ;) MEN här ser de ut som fan nu,, är fullt igång med köket!!! "kanske jobba då" :)


Ha de gottit kramar j

C De-sign sa...

Hej
Kul att titta in hos dig...( tiden räcker inte så här på sommaren....) först och främst vilken fin säng-gavel det kan bli!!! Jag tror verkligen att den passar in! Ska bli spännande att se vad du hittar på med den! Underbara detaljer på den tycker jag! Vilken fin tavla du har gjort, med vacker text!!! Läste om din vattenläcka....hoppas att det grejar sig....Jag har själv ett hål i ett litet tak i min första hall som det regnar in i....dripp dropp....ja, gamla hus......! Vet du vad som hänt med bloggen:"Vägen till drömhuset"?????? Den verkar vara borttagen.....och ingen mailadress har jag till henne....tråkigt! Hoppas att du har det bra och att du kan njuta av sommaren lite, antar att du jobbar också nu! Önskar dig en skön sommarvecka! Kramar fr C

In my house sa...

Hej hopp...

- Lycka till imon, ska tänka på dig! När skulle du dit? Jag ska jobba på Kappahl imon, så om du går en runda istan, får du glida inom!!!

- Jag skulle ringt idag, men har helt glömt bort de,, ha haft fullt upp... Måste få höra hur de gick sen!!!

Många kramar j

In my house sa...

Halluuu,,, hur gick de igår??? Nyfiken....

- Små spanade efter dig på jobbet :)

Kram j

Unknown sa...

We try!

Anonym sa...

Hej gumman! självklart får du följa med på en runda, det skulle vara toppenkul :)

ja duken från Bruka älskar jag, och detsamma gäller kronan, de förändrade köksbordet till det bättre. Imorgon ska jag inhandla Brukas kuddar i samma tyg som duken, älskar strukturen på tyget!

Det ska bli så härligt med semester, tänk att kunna unna sig ett glas vin utan att behöva oroa sig för jobb dagen efter ;)

stor solig kram!

Anna sa...

Haj!
Jo vi hade mycket trevligt!! O det e mannen från Malmö...

Vet inte vad det var för vin, men det var gott som fan.. En flaska vitt till räkorna o en flaska rött till canasta spelet.. Man unnar sej lite lyx på semestern ju.. Hade bara en vecka:(

Najs att ni oxå dricker lite vin o e sociala.. Grillat e gott..

Var hos lilla Isabell igår, hon fyllde 5 år, stor tös.. Hon bjöd på grillad kyckling filè - mums:)

Hoppas nu har det bra..När kommer du o äter på Elan??

Hälsa familjen..
Pözz po daj..