tisdag 8 juli 2008

Nu är det inte så långt kvar..


Nu har jag målat klart sovrummet..nästan!
Har lite taklister som behöver bättras på. Det har tagit lite tid eftersom jag har jobbat natt i helgen.
När jag jobbar natt gör jag absolut ingenting här hemma. Jag orkar helt enkelt inte.
Usch vad jag inte vill jobba natt. Första natten är helt ok men sen när jag ska sova..nä. Jag kan inte sova mitt på dagen. När man bara sovit fyra timmar och sen ska på en natt till (när man är en riktig morgonmänniska) då är jag helt slut. Det är pest att jobba då. Jag önskar att det gick bättre för jag gillar stämningen och allt med nattjobb annars.
Äsch..jag ska inte gnälla. Jag har ju ett jobb att gå till..ett tag till! :(
Mitt vikariat blir inte förlängt denna gången så den 1/9 är jag sk arbetslös, men jag kallar det "mellan två jobb"!!. Det ska sparas pengar i Region Skåne.
Så om någon har ett jobb till mig så hör av er!!!! :)

Igår slipade jag och grundade skänken som ska stå i sovrummet. Vilken skillnad vitfärg gör. Ska försöka hinna måla klart den idag och sen blir det till att leta några fina knoppar.
Nästa projekt är att måla sängborden! Får se när jag hinner det för jag går på natt ikväll igen så då är det stiltje ett tag till!

Jag hade tänkt få min sambo att fixa en huvudgavel till vår säng. Jag har lite ideér men ni kanske har någon som är bättre?? Skriv gärna och berätta, för alla tips är välkommna!

Jag har fått en award till!!
Vill tacka Annika med bloggen Utsikt över sjön för den! Blir verkligen super super glad! Tack snälla du!! :)
Jag ska fundera en stund på vem jag ska ge den vidare till!




Ha en bra dag alla!

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Ska bli kul att se bilder från ert sovrum, det "nya"! Tråkigt med ditt jobb. Hoppas att det löser sig.
Kram

Anna sa...

Halloj!
Hoppas allt e bra m er..
Du gör det så fint där hemma..
Nu har jag oxå en blogg, men inget om inredning..
Kram på er..

Cecilia sa...

Hej!
Grattis till ytterligare en award!!! Hur får man sånna?
Fy va jobbigt att du blir arbetslös i sept! Kanske du kan få nåt annat här inom vården i sbg eller bma??
Det ska bli väldigt spännande att se bilder sen från sovrummet med färgen, skänken, sängborden......!!! Du är så pysslig av dig.
Kram

Sara sa...

Åh jag väntar på bilder!! Grattis till utmärkelsen.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Du har något att hämta hos mig!
Kram

rosenfröjd sa...

sänggavel grubblar jag på själv. Vi har en jättehög säng med dubbla madrasser. en jätteskön, men den passar ju inte in i en vanlig sänggavelsram så jag grubblar på nån kul idé, men har ingen just nu. Har ju som sagt ett helt hus att renovera först :-).


Ska bli kul att se hur sovrummet ser ut när det är klart!

kram/
¨M¨

Annika sa...

Åhh väntar med spänning på bilder.... Sitter o tjuvar på jobbet nu... Har turen att precis fått fast jobb i kommunen o ett gravvik på ett år... Jobbar inom äldreomsorgen.. Känner mig riktigt nöjd.. Utbildade mig på gamla dar efter många år inom industrin.. Hoppas det ordnar sig för dig... Kramiz Annika

Sara sa...

Jag har jobbat natt inom vården och det är slitigt tycker jag. När man vaknar på eftermiddagen känner man sig nästan bakfull.Grattis till utmärkelsen.
Kram Sara

MammasRussin sa...

Heeeej! Jag längtar efter bilder från sovrummet! Som du slitit! Hoppas det är bättre med axlar och knopp :-)
Jag har inte glömt din bild som jag lovade att fixa! Ska dra igång Photoshop nu :-)
KRAMIS

Anonym sa...

Så skönt...att snart vara i mål...med ett stort projekt! Jag skall snarta sätta igång mitt nästa projekt oc är redan nu lite sådär halvtrött...några dagar i hängmattan med sköna inredningstidningar hade ju inte varit helt fel...men det skall helst inte regna då...
Grattis till utmärkelsen!
Det är fortfarande långt kvar till september...det kommer säkert att dyka upp något kul arbete till dig...vi får hålla tummarna!
Kram,
Bella

In my house sa...

Hej vännen!!!

- Jo, det är nog så, att man få glad för de jobb man ha... Men man måste trivas oxå,, viktigt! Min vän som är sjuksköterska jobbar oxå natt ibland,, och det gillar inte hon heller!!! Kroppen är ju liksom inte byggd för de....

Låter som sovrummet kommer att bli super.... Panelgavel är ju fint! el en gammal dörr! Jag hade velat ha en timmervägg bakom hela sängen, tyvärr finns de inte i våra :( hmm! tygstomme, ja de finns ju massor,,, undra vad du har för idèer ;)

Kramar j

(här ösregnar de) fy och usch...