söndag 13 juli 2008

Vilken otur man ska ha då...!

Hej mina vänner!

Nu är det ett tag sedan jag var här inne. Har inte skrivit och inte kommenterat hos er heller.
Hoppas jag ska få lite mer tid till det snart!

Jag jobbade ju natt i veckan. Jag hade vaknat men inte sovit färdigt efter min första natt..då tittar min sambo in i rummet.
-Hej! säger jag.
-Hej! säger Magnus och fortsätter..
-Vi har en vattenläcka!!
-VA??? säger Nea.
Visst är det kul!! Not!
Kom ur sängen kvickt kan jag ju säg. Vi rusade ner på nedanvåningen och visst. Dropp dropp dropp från taket i tv-rummet!
Vi knackade och bankde och hittade ett blött golv på toaletten uppe. Det börjades bräckas lister och golv. Och där under hittade vi en läcka som tyvärr stått lite mer än bara några timmar. *gråter*
Så nu är det luftning som står på schemat och sen får vi hoppas att balken och resten har klarat sig!

Om jag ska fortsätta om våran tur så har vår andrabil lagt av. Vi (Mange med andra ord) har skruvat och fixat, beställt nya saker och donat jättemycket. Men den startar ändå inte. Så nu har vi gett upp och letar efter en billig, bensinsnål bil.
Vi hittade några intressanta bilar på blocket igår och nu väntar jag bara på att klockan ska bli lagom för att ringa på några av dom!

Ja ja..det är inte bara elände här hemma. Jag börjar ju få ordning på vårt sovrum. Skulle behöva ett besök på IKEA men tror nog att jag får skicka bud med någon som åker dit för jag har inte råd att åka dit. Vi vet ju alla hur lätt det är att man får "lite" mer saker med sig hem än vad det är tänkt! Behöver iaf nya lampfötter, gardiner, gardinstång och gardinstångsknoppar!
Ni kan ju få smygtitta på färgen så länge! :)



Igår var jag på Lions och letade en ny lampa eftersom den jag hade tänkt ha på skänken inte fungerade. Hittade en vanlig lampfot som ska få lite vitfärg. Köpte en glasflaska oxå..dom är ju så fina!
Körde hem till mina svärföräldrar och där kom svärmor med lite fina saker. Fick ett pelarbord som ska få stå på balkongen uppe med korgstolarna. En liten pidestal som Mange gjort i slöjden. Den har redan fått sin plats bredvid soffan på balkongen nere med en pelargon på.
Fick en glasflaska till, en zinkkruka och två vita krukor (som jag ser inte är med på bilden). Det blev en billig runda som förutom bensin bara kostade 25kr!
Den blåa soffan som ni ser på bilden är en del av vårt gamla utemöblemang. Jag tänkte att den skulle få vitfärg (när jag hinner) på sig. Vi har kvällssol där. Satt där en stund igår kväll och det var underbart. Hade tänkt sy nya dynor för jag gillar inte riktigt dom storblommiga vi har men bestämmde mig för att en pläd över får räcka! :)
Jag har fått en utmärkelse till!! :)
Denna fick jag från Grodmamman.
Tack så jättemycket! Jag blir så glad! Det värmer verkligen och kanske ännu mer just nu när det känns lite halvtungt här hemma! Så en bamsekram till dig från mig!
Jag skulle vilja ge den vidare till alla på min länklista!!

Nu ska jag gå och göra mig lite frukost och njuta av solen som infunnit sig idag!
På återseende! :)

9 kommentarer:

Annika sa...

Vilken otur!!!! Men du ska se att det nog ordnar sig... Vad kul att du fick så många fina saker av svärmor.... Bordet blev jag riktigt avundsjuk på... Gjorde som du tänkt... skickade med bud till IKEA.... det blir faktiskt ganska dyrt annars.... :) Ha det bra.... Kram Annika

Cecilia sa...

Fruktansvärt tråkig läsning detta!!!! Jag tänker självklart på vattenläckan och ja, bilen oxå...du får höra av dig hur det går. Jag hoppas verkligen att de andra grejerna fixat sig!!!
Jag tycker färgen i ert sovrum var tjusig. Och saker du fått av Siv, för det var väl hon du fick dem av? Vi var på ikea i fredags men ska troligtvis, eller JA vi måste dit igen, men det dröjer nog några veckor. Så om du kan hålla ut så kan jag fixa sakerna åt dig.

Jag tänkte ringt i veckan men det blev aldrig av, så därför undrar jag om du är ledig några dagar denna veckan som kommer?
KRAM!

Anna sa...

Haj!fy va trisst m vattenläcka o trasig bil..
Men ni verkar ju få fint i huset..
Jag har varit i Bromölla idag... Körde en brukare till sina föräldrar, så jag vågade inte ringa dej..
Det ska bli såå skönt o få komma ut på lite semester, jobbar ju som en idiot.. Det trodde inte jag när jag sa upp mej från bosjö..
Vi hörs snart.. Kram kram

Anna sa...

vi åker på ons morgon e kommer hem på sön..
Jo, kräv risktillägg.. Jag tror hon har inbyggda stålhättor o sina tår, det gör ont så satan..

Min syster har haft en sådan fast cupè.. Hon var nog ganska nöjd.. Madde i hörby hade ju oxå en , men den klödda mest.. Opel corsa e oxå liten.. Vad ska ni m två större bilar till?? Den går ju bara till stallet o till LB Hus..
Små bilar drar mindre o e billigare försäkring...
vi hörs..
sov gott.. kram kram

Designe sa...

Ajdå, vilken otur ni har! Hoppas allt löser sig!..Kul att du fick en utmärkelse nu då att glädja dig åt! Grattis! Kram :)

MammasRussin sa...

Nämen du hur har detta gått? Med vattenläckan alltså? Det är ju det allra värsta, innan man vet hur mkt skada det blivit. Hoppas VERKLIGEN att det ordnat sig.

Jag kan redan se hur fina du kommer göra alla de där sakerna! Kommer bli kanon!

SÅ himla många utmärkelser du fått! GRATTIS! Du är en riktig superbloggerska :-)

KRAMIS

In my house sa...

Nämen lilla stumpan.....
- Usch, då vilken otur! Vattenläcka som man verkligen är såå rädd att man ska få,,, men jag tror att de fixar sig! såna där fläcktar är väldigt bra... Och bilen,,, Då ska du veta att min egna bil har nog stått här i 1/2 år sönder utan att någon kan el har haft tid att laga den! usch vad man blir handikappad utan bil! Så nu har jag varit uppe tidigt och kört Andreas till jobbet, för jag ska oxå "jobba" idag & behöver bil! jaaa,du fattar ett himlans planerande med bara en bil....

- Jag ska fundera på er säng-gavel :) finns mycket man kan göra! Soff tipset har jag oxå sett någonstans..

- Och din jädrans mage, kanske ha vatt dålig nu pga; läckan och sånt! Jag har jädrans ont nu, hoppas att de lättar snart, så att jag få börja ta mina tab och sen vänta och se om jag kan iväg och jobba,,, hoppas de....

Vi har jättefint väder idag :)

Många kramar och lycka till med allt... j

MammasRussin sa...

Pssst har du sett bilderna jag mailade dig? :-)
KRAMIS

In my house sa...

Godmorgon....
ajaj,,, vaknade av mag värk nu,,,, puh hu...
Har du aldrig vatt på Östersjö??? nämen... Fast ni har väl typ haft Kristianstadagarna nyss?? är de inte nåt som heter Kiviksmarknad oxå.... Andreas och min syster + karl va på Ekohallen häromdagen,, då kom chippen i kassan och tjejen oksana!!! (han va liten o smal)

- Brukar ni inte vara i Hällevik och bada??? Vi brukar köra dit några gånger varje sommar,,, där är ju sååå fint, fast de e ju skitväder!
- Ska fråga Andreas om den bilen du sa,, jag har en Fiat Bravo!

KRAMAR J