torsdag 26 juni 2008

Uteplatsen!

Idag tänkte jag visa våra utemöbler som jag bara skrivit om innan.

Möblerna har vi köpt på Jysk, dynorna har vi köpt på Rusta(!) och parasollet har jag köpt på Lidl (!!).
Har fortfarande inte köpt ngn parasollfot så bilden är tagen, bara för er skull, med risk för krossade köksfönster! ;)
Det blåste halv storm när jag skulle ta bilden.




Zinkfatet är oxå köpt på Jysk..men det vet nog dom flesta redan. Har ju sett det i några bloggar! Tänkte lägga några få stenar i oxå.


Nu hoppas jag bara att det ska bli lite bättre väder så att vi kan få inviga våra möbler.


En mårbackastickling jag kämpat med under försommaren blommar äntligen! :)


En annan mårbackastickling som också blommar..lycka!


Två Lavendel som sprider väldoft på trappan upp till balkongen.



Ikväll är det lite tjejkväll och för ovanlighetens skull så jobbar jag inte ikväll. Jag har bara kunnat vara med en gång tidigare och det var sååå trevligt. Det brukar drickas lite vin och ätas ngt lättare. Idag blir det grönsaker och dippa! Gott och mysigt!
Har inte känt mig vinsugen på hela dagen och tänkte köra. Men nu börjar jag minsann bli lite sugen på ett glas..typiskt när jag inte har något hemma! Ja ja..

Ha en mysig kväll!
Tjing tjing..




11 kommentarer:

Anna sa...

Hejsan Linnea!

Jaså, ni var barndomsvänner... Jag tyckte alltid Lidna presenterade dig som kusin...

Linda, ja, vi höll kontakten länge trots att jag varit ute och rest mycket men tyvärr skar det sig mellan Fredrik och min man, Simon. Det blir ju så ibland. Nu på äldre dar är det ju inte bara "vi" som ska komma överens utan även våra makar. Fritiden är ju så dyrbar att man vill spendera den tillsammans, men gärna med andra också.

Nej, Linda har ju tagit över en spelkiosk i Höör. Hon syns i lokaltidningen varje vecka så jag antar att det går bra för henne. Hon har ju alltid drömt om att öppna eget, den lilla entrepenören, så hon stormtrivs nog.

Nu kallar kunderna. Ha det bra!

Lisa

Hjärtans sa...

Hej! Kikar in här och hittade en massa fina bilder och rolig läsning! Kommer gärna tillbaka hit!
Jenny

Anonym sa...

Det blev ju jättefint! Vad bra att du fick inhandlat ett nytt parasoll...där kommer ni att få sköna stunder i sommar! Låter mysigt med en tjejkväll, mycket prat och fniss...smart att servera grönsaker och dipp så att man inte fastnar i köket största delen av kvällen...
Ha en skön helg!
Kram,
Bella

MammasRussin sa...

Tjing! Det blev hur mysigt som helst på uteplatsen ju! Tur att du köpte nytt parasoll för det var hur fint som helst. Vad kul att sticklingarna tagit sig! Du har riktigt gröna händer.
Hoppas tjejkvällen blev mysig, sådana behövs minsann ibland!
Ska du nåt till Killebom förresten?
Hör av dig nästa vecka så tar vi en fika vettja! KRAMIS

Anonym sa...

Jättefint du har donat på uteplatsen...snyggt möblemang, tjusiga enkla dynor. Jysk har faktiskt billiga möbler ibland och snygga oxå! Jag skulle vilka köpa nytt till vårt uterum men jag vet inte hurdant det ska se ut...
Träffas snart kanske!!?

C De-sign sa...

Så fint du har det på uteplatsen!!! Och att du lyckades med sticklingen!!! Grattis, jag gav upp min ynkliga lilla "sak".... Du har en utmärkelse att hämta inne hos mig!
Kram fr C

Anonym sa...

heeej! vad fint du har i trädgården :) erat bord liknar vårat, bara det att vi har en fällskiva i mitten av bordet (som vi alltid har i.. fick bordet och 6 stolar för 2900 kr på JULA (så jag fyndar också på mindre ställen, haha)..

fina pelargoner du fått upp, jag förfrös mina en kall aprilnatt (jag glömde dem ute)...

stor kram sara

Annika sa...

Snygga möbler!!!! Tycker om dessa i trä... O zinkfatet.. måste nog ta mig en tur till Jysk o kolla om de finns här också... Fiiint... Ha det bra :) Annika

rosenfröjd sa...

fint det blev! hoppas vädret kommer att bjuda på många tillfällen att njuta av resultatet.

Vackert med lavendel oxå!

Kram/
¨M¨

Designe sa...

Härligt med nya utemöbler! Zinkbrickan har jag oxå..gillar den..och vilka fina pellisar! Har det gått bra med lampkjolarna?
Kram :)

Malin - I min trädgård sa...

Vad fint med zinkfatet! Ser jättehärligt ut! Och härligt med mårbacka! Och lavendel! Ja du ser, det är inte mycket som krävs för att jag ska gå igång ;).

Ha det bra! (och hoppas ni hade en härlig tjejkväll)