måndag 23 juni 2008

Bullbak!

Hej hej!

Vill tacka alla som tittar in här och lämnar så snälla och gulliga kommentarer. Har sagt det förut men det kan inte sägas för ofta! Det värmer verkligen!

Vilken helg jag har haft!
Har varit ledig i 5 dagar och det har varit helt underbart.
Midsommar firade jag hos några vänner med mat, vin, kubbspel, tipsrunda och lite andra klurigheter..trevligt! Min lillebror var nere från Halmstad och firade med oss. Kul kul! Ska jag klaga på något så måste det vara vädret. Vi hade klassiskt midsommarväder med lite regn, lite åska och lite sol! Jag hade önskat riktigt mycket sol..faktiskt!

På midsommardagen kom det två vänner hit och vi grillade, drack mer vin och tittade på fotboll.
Vi hade lite vadslagning om matchresultatet. Det gick inget vidare för mig om jag säger som så. Vill ge en eloge till Matin som kämpar tappert med sitt "whiskeydrickande". Att tycka att något är så äckligt (vilket det oxå är) men ändå hänga med dom andra grabbarna tycker jag är kul! Får nog tillägga att det inte är på ngt suparvis utan han hoppas nog bara att han ska kunna sitta där och njuta med en whiskey när han blir "stor"! Eller?? Ha ha..
Dessutom var det även denna Martin som trots sitt ointresse för fotboll tippade rätt slutresultat i matchen!

Igår började jag med förabetet i sovrummet. Spacklade igen sisådär 50 hål i väggen och en hörna som det var REJÄLA sättningar i. Fint blev det!

Idag har jag köpt ett nytt vitt parasoll till vår uteplats. Kunde bara konstatera att vår parasollfot var för liten! :( Behöver man verkligen en parasollfot?
Har även bakat lite bullar som jag skulle vilja bjuda alla som tittar in här på!
Provade för första (men inte sista) gången att ha vanliljkräm istället för kanel och socker. Dom blev riktigt goda. Dom känns sommriga på något vis!


Har precis kommit hem från hästen så nu väntar en dusch och sen tänkte jag sy klart mina lampskärmar till köket!

Ha det bäst!
Kram kram

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ohhh du, dom bullarna går inte o motstå!!
Det värmer mej på riktigt att ni hade en rolig midommar, jag unnar er det:)Ni behövde det!!
Hpppas lilla Mathilda oxå hade det bra hos farmor o farfar!
Nu e det nannedax..
Kram från Anna

Anonym sa...

ska ju givetvis vara MIDSOMMAR.. E trött o kan inte stava!
Sov gott..

Grodmamman sa...

Här var det också typiskt midsommarväder, men vi fick en fin kväll i alla fall även om det blåste en del.
Härligt med bullbak. Tack vare många bloggerskor så får man tips på nya fyllningar att prova!:)
Skall bli kul att följa din sovrumsrenovering.
Kram

Anonym sa...

Vilken trevlig helg ni haft! Har ar det super vill jag lova!
kram cec

Anonym sa...

hejhej! vilka goa bullar du bjuder på :) ska baka så fort jag blir frisk haha..

tack för de fina orden om tavlan :) tavlan till brudparet kommer jag visa lagom till den 2 aug då bröllopet är.. vill inte riskera att de ser den :) i helgen ska jag på möhippan, så jag hoppas att jag är frisk då :)

stor kram sara

Annika sa...

Mmmmmums... Nybakade bullar!! Gott!!! Härligt att ni hade det bra trots vädret.. Här var det kallt o uschligt!!! Tog det ganska lungt!! Kram Annika

Sara sa...

Hembakade bullar är så gott. Ni verkar ha haft de toppen.
Kram Sara

MammasRussin sa...

Tjing!
Tack för de gulliga kommentarerna :-) Vad duktig du är då o renoverar sovrummet! Ska bli väldans kul att se sen!
Jo jag sliter o målar och pysslar. Har lite beslutsångest ikväll, ska jag måla, sy gardiner, kolla på Morden i Midsommer eller bara surfa runt lite till........
KRAMIS

In my house sa...

Hej hej!

- jag bakade oxå igår,,, Meen de måste ha vatt nåt fel på jästen, för bullarna jäste inte... Usch va irreterande att få slänga allihop. Dina såg super goa ut...

- På jobbet har jag bara varit 2g, skulle vatt där 3, men va dålig. Det är de som jag tycker är lika jobbigt, att ringa o säga att man ä dålig. Jag vill så gärna kunna klara av de och vara duktig... Ska dit imon,,, men magen är helt kass iadag, så jag får se hur de blir...
Men jag gillar att hjälpa kunderna och plocka mä kläder och så!
- Om magen blir lite bättre så ska jag handla idag, imon jobb och på lördag bröllop,,, fullt upp! Hoppas vädret blir bra...

Ha de gottit kramar j