onsdag 18 juni 2008

Kuddar..

Hej!

Nu var det längesen det kom något inlägg från mig.

Vi har varit ute och donat och det har inte varit så mycket att visa. Vi köpte nytt utemöblemang i helgen. Håller på att olja in dom nu så att vi kan ställa ut dom på uteplatsen. När det är färdigt ska ni få se!
Vi hittade möblerna på Jysk. Vi hittade även dynor där som vi gillade båda två och som skulle passat förträffligt till det gröna parasollet vi har. Men givetvis fanns det bara 4 dynor kvar och vi har köpt 6 stolar. Sååå trist!
Vi hittade inte några andra som passade till stolarna där, så vi smet inom på Rusta.

Rusta har verkligen en förmåga att imponera!!
Där inne hittade vi jättesnygga svarta dynor som var riktigt snygga, och dessutom till ett bra pris. Nu anser jag då att vi behöver ett nytt parasoll eftersom det inte är fint med trämöbler, svarta dynor och ett grönt parasoll. Eller funkar det? Vi blev lite ovänner om det där. M tycker inte att det är så noga att allt ska matcha. Men DET tycker jag! Ett vitt hade blivit mycket bättre! Får väl se när jag vågar köpa det! ;)

Håller på som bäst och fixar lite saker inför vår sovrumsförvandling. Har köpt lite saker till förarbetet.
Har även gjort en tavla med text. Såg en tavla med samma text, i en blogg, för ett antal månader sedan och blev så förälskad. Måste leta upp bloggen först innan jag känner att jag vill visa tavlan. Har ju verkligen kopierat! Men är det kärlek så är det!

Igår kväll sydde jag kuddar till sängen. Är jättenöjd. Dom blev fina. Kuddarna är 50x50 cm så dom är STORA! Innerkudden är en riktigt fluffig dunkudde..gosigt!




Nu ska jag snart på med målarkläder och fortsätta olja utemöbler. När det är gjort så ska jag igång med sovrummet på riktigt (det kommer inte att bli idag alltså). Men det känns som att dom måste oljas färdigt först så att vi kan sitta där ute och mysa när vi behöver vila från sovrumsmålningen! :)

Sen är är det dags för lite kvällsjobb!

Ha en bra dag!

/Nea

16 kommentarer:

MammasRussin sa...

Åhh de där kuddarna skulle jättegärna få bo i vårt sovrum :-) Så gosiga! Och fina förstås!
Du förresten du vet det där fina tyget du har på lilla soffan ute? Tygvax typ. Tror du inte det hade funkat på en köksoffa-dyna? Jag menar du vet ju hur mkt kladd det blir i ett kök? Enkelt att torka av och så, eller?
KRAMIS

Designe sa...

Hej! Vilka fina kuddar!
Jo, ang. mina lampskärmar så tror jag att jag tog 70 cm på bredden, tog i lite i överkant gällande höjd då jag klippte ut tyget. Sy ihop tyget på bredden och sy sen en kanal längst upp där du sparar ett litet hål där du kan trä in ett snöre som du drar åt och knyter. Då kan du lägga på lampkjolen och se hur mycket som sticker ner och bedöma hur mycket du ska fålla den. Jag hade inga mått som jag gick efter utan gjorde bara på "känn". Hoppas det går bra! :) Trevlig midsommar!

Grodmamman sa...

Snygga kuddar du har sytt! Härligt med stora kuddar också. Vi har också stora kuddar, skönt när man ska läsa eller som vi gör ofta, titta på tv i sovrummet!:)
När jag väl fått in min räknare och dessutom fått mer info från andra bloggvänner, var jag ju tvungen att lägga till en till bara för det!:))
Kram

Annika sa...

Vad jättefina kuddar Du sytt.. Härligt gosiga..Vill bara kika in o önska en riktigt fin midsommar... ♥ Annika

Gårdsromantik sa...

Hihi!

Känner igen de där färgblinda karlarna - dom förstår inte sånt där livsviktigt som färgmatchning.

Dina kuddar var ju urläckra!

Glad midsommar önskar Maud

Sara sa...

Vilka vackra och romantiska kuddar. Önskar er en jättefin midsommar.
Kram Sara

In my house sa...

Ooohhh, vad dom såg gossiga ut,,, jättefint tyg juh...
- Duktig du e!!! Kram j

Anonym sa...

Vilka vackra kuddar, så fint romantiskt tyg!!
Kul med nytt möblemang så man kan sitta ute och käka och bara mysa :-)
KRAM!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka underbara kuddar och helgo katt!!! Trevlig midsommar!! Mari.

C De-sign sa...

Underbara kuddar du har sytt!!! och lite kvällsjobb är ju bara kul...jag känner mig helt överlycklig...mitt sommarlov har börjat idag!!! Så underbart att äga sin tid!!!! Ska bli spännande att se vilken trädgårdsmöbel du köpte på Jysk! Jag älskar min vita med krysset..... men som sagt den har behövt lite reparation i år. Fölet mår bra och det känns skönt, det var lite vändor med veterinär och sånt i början...alltid lika oroligt! Nu vill jag önska dig en SKÖN MIDSOMMAR!!!! Kramar fr C

Anonym sa...

Kuddarna blev precis så där ljuvligt romantiska som jag såg framför mig när jag läste om dina sovrumsplaner. Svart och grönt är färgerna som ett fotbollslag ifrån Göteborg har...Gais även kallade Makrillarna...kanske inte första valet när man vill skapa något stilrent och snyggt...svårt att visa tålamod när man vet hur man vill ha det och hur snyggt det skulle bli...det blir nog att smyga iväg och fixa när maken vänder bort huvudet...men...ibland faller saken i glömska och man ser till slut inte det gröna...hemmablind kan vara bra för plånboken...
Ville egentligen bara önska dig och de dina en underbar Midsommarafton!
Må solen lysa på er,
Bella

Maria sa...

Du har liksom jag kuddar i en gammal tvättkorg.
Kul att du gillade halsbandet!!

Anna sa...

Nej men hej på dig! Ja, det var ju inte igår. Kan du tänka dig att jag faktiskt tänkte på dig häromdagen! Eller hur var du kusin med Linda?

I vilket fall som helst så satt jag och funderade över va lustigt det är att man aldrig träffar på människor man faktiskt känner. Jag menar, man har ju träffat en del folk genom åren! Och så skriver du till mig ett par dagr senare!

Kul att höra att du verkar ha det bra. Ursöt dotter! Jag har själv två. William, snart tre och Claudia, 5 månader. Livet har tett sig gott.

Hoppas du hade en bra midsommar. Nu kallar kunderna!

Lisa

Anonym sa...

Vilka underbara kuddar du sytt :)

Anonym sa...

heeeeeej!! vilka fina kuddar, älskar mönstret!! vad duktig du är!!

vad händig du är som ska gjuta krukor själv :) skulle vilja vara lika händig som du :)

ja här hemma hoppas jag mannen i huset börjar med köket snart innan jag förlorar förståndet :)

stor kram sara

rosenfröjd sa...

vilka undarbara kuddar. Det är härligt med stora mått dessutom, så de får ta lite plats.

Kram/
M