onsdag 14 juli 2010

Lite nygammalt till köket!

Go´morron go´morron! :)
Detta är första morgonen på länge som jag dels inte har min älskade dotter i min säng OCH att det är behaglig..nästan kall temperatur när jag vaknade!
Vi har sovrummet mot havet och då kan det bli nästan på kallt ibland när det är öppet och efter dom senaste supervarma dagarna har det inte ens varit svalt här!
.
Jag började för mååånga år sen att titta på denna ikea lampa till mitt dåvarande kök..det blev aldrig av att jag köpte den. När den sen låg framför mig på en loppis slog jag till!
Tycker att den blev superfin i vårt kök!
Nu ska bara sladden i taket fästas oxå! :)
En duk har fått komma på bordet oxå och det ljusar verkligen upp!
Måste hitta ett lämpligt köksbord snart! :S


Måste även tipsa om dessa blommor till er som gillar murgrönor men har svårt att hålla liv i dom!
Detta fönster är i söderläge och jag vill ha gröna växter på båge här! Vet inte hur många murgrönor med spinn eller sönderbrända blommor jag har kastat!
Men dessa små godingar klarar sol och får inte alls ohyra lika lätt! :)
Nu kan jag inte det riktiga namnet på denna växt men kallas även för "sommarmurgröna". Den brukar säljas uppbundna på pyramidbåge vilket även dessa gjorde!
Sen är dom lätta att ta nya växter av...bara att klippa av en bit och sätta i vatten till en lite rot bildats och sen i ny jord! :)
ME LIKE!!

Nu tänkte jag göra mig iordning och ta mig ner till badplatsen..ikväll ska jag jobba och hoppas på en lagom kväll! Det är HÖGSÄSONG för barnafödande just nu och det är hyfsat jobbigt när det kör ihop sig på förlossningen! :)
.
Kram så länge...!




4 kommentarer:

Helena sa...

Hej!
Så fint ni bor! -Hittade hit via Grodmamman...Ha en bra vecka/ Helena

Grodmamman sa...

En sådan lampa hade vi över vårt gamla köksbord i köket!:) Jag gillar ert köksbord och hade gärna haft ett sådant här hemma, men tyvärr tycker inte maken likadant.
Vi har också så att dottern gärna kommer in till oss på nätterna och nu har det varit olidligt varmt att ha henne bredvid.
Kram

charm design sa...

Tusen takk for din super søte kommentar;)
Riktig god sommer til deg og din familie,nyt den herlige varmen dere har i Sverige.Vi venter på den her i Norge.Når dere er fornøyde vær så snill å send fin været til oss.

Jessica sa...

Hej, åh vad fint ni har vid matplatsen. Ser jättemysigt ut!
Vi hade också en sån lampa, men glaset gick sönder när vi renoverade... De är snygga!

Må så gott i värmen
kram Jessica