måndag 5 juli 2010

Furumöbel! :)

Visst är furu underbart!? ;)
Har letat något att ha vår tv på men hittar inget som duger eller passar storleksmässigt!
På en av loppisarna jag har varit i sommar hittade jag denna möbel som får duga så länge till det rätta dyker upp...eller till vi har kommit på vad vi ska göra med vårt tv-rum nere!
Detta eländiga bord har vi haft tv:n på hur länge som helst!
Man blir hemmablind snabbt!
Efter lite färg och nya knoppar blev det så mycket bättre! :)

Målade med Landoras färg från Maxi och jag måste säga att den var bra! Vet inte hur tåligheten är ännu men det räckte med ett lager grundfärg och ett med täckfärg för att täcka furufärgen helt! Dessutom är färgen aningens billigare än i färgaffären! :)

Nu e det middag! :)
Kram på er!



3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Bra när man slipper måla flera gånger. Det har jag inte tålamod med!:)
Kram

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Oj vad glad jag blev att läsa en hälsning från dig, trodde alla gått på semester:-). Tv bänken blev kanon fin, tänk vad lite färg kan göra. Vi har oxå en bänk i stugan som är av furu & jag blänger på den varje dag & har tänkt måla om den. Nu får jag nog göra slag i saken:-) ha en fortsatt bra kväll!/Kramisar

Designe sa...

Hehe..ja furu ja...men så fint det kan bli med lite färg..helt annat! Ha en riktigt skön sommar! Det är verkligen underbart väder nu! Såå himla fina tavlor du gör..måste titta lite närmare! Ha det gott! Kram