tisdag 11 maj 2010

Trädgårdsland

Häromdagen grejjade jag i trädgårdslandet och planterade lite!
Härligt!

Vet inte vad detta är för träd men det blommar tidigt och gör mig lycklig, sen kommer det små gula plommonfrukter på som är riktigt goda...men vanliga plommon är det inte!
.
Sen har vi då trädgårdslandet! :)
Förra året hade jag potatis och lök över större delen men så vill jag inte ha det i år!
Vill ha mindre delar med mer grönsaker och godheter!

Har delat in det i rutor men brädorna ligger bara där tillfälligt. Vet inte riktigt vad jag vill ha där sen.
Förslag någon??
Har varit inne på att gjuta små plattor av betong och gamla fina tallrikar, täckbark eller plattor!

För något år sen köpte jag zinktags som jag hade tänkt sätta här för att veta ungefär vad som var planterat och för att det skulle vara fint!
Kan någon därute berätta för mig vart jag har lagt dom??!
Det fick bli hemmagjorda så länge..och det fungerar det med! :)
.
Har ni förslag på vad man mer kan sätta i trädgårdlandet?
Jag har röda och vita smultron, timjan, citrontimjan, rabarber, persilja, dill, gräslök, rädisor, isbergssallad, sockerärtor och morötter.
Funderar på någon planta jordgubbar och kanske amerikanska blåbär!
.
Nu blir det lite te och snart är det Äntligen Hemma! :)

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag har inget eget trädgårdsland och har aldrig haft heller. Lycka till med ditt! Och hoppas att du hittar zinkskyltarna!:)
Kram

Jenny sa...

:) Vi planterar ett jatte stort gronsaksland varje ar och var favorit var grona bonor. Fick en massa och det ar jatte gott att anga dom snabbt och ata dom med en grillad stek, majskolv, hemma lagad pommes och barnas (har ingen aning hur det stavas men du vet vad jag manar??)sas. Snap peas ar ochsa gott och latt att odla. Ga ut och plocka nagra och ata dom raa. Mums. Tomater ar ett maste! Salsa, kottfars, tomat soppa :)Vi sar en massa sa e-maila mig om du vill! Kram