lördag 15 maj 2010

Lite svart var det här!

Lite svart var det här!
Himmlen är väldigt svart och det vräker verkligen ner ute!
Men jag har även lite mer svart här inne.
Har spraymålat ramen som jag köpte förra sommaren (!) på loppis och jag gillar den verkligen!

Har även införskaffat en svart och vit pläd från H&M och den passar bra just nu!

Textade en bräda igår till en mamma på Mathildas dagis!
Hoppas hon kommer gilla den!

Denna brädan är 16,5*24cm och kostar 150kr. :)
.

Nästa gång tänkte jag visa vad jag fyndade på loppis i torsdags.
Och JA, min sambo fick rädda mig ännu än gång, för jag hade inte kommit hem med allt själv! ;)

.
Nu får jag skynda mig.
Det är ännu en loppis som väntar! :)

KRAM PÅ ER!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare Lineéa, är på blixtvisit i Hörby, ska vidare till Tyskland i morgon ni har ju bara "skitväder" här i Skåne:) i Arvidsjaur är det +20 och strålande solksken och myggfritt !
Nåja nog om detta väder, vi ska va glaa att vi har väder.Syrran berättade om puckot, nä så får man inte säga väl.. som var inne på din fina sida och kommenterade priser och annat, en del har ingen skam i kroppen, bara att ignorera, bottnar förmodligen i rejäl avundsjuka, Inger är för övrigt super nöjd med grejorna du fixade till henne, de har en hedersplats varje jul.
Du pratar i texten om sambos som räddar, det tycker jag vi killar / män jämt får göra, "rädda" våra kära kvinnor ur butiker med fulla kassar......fråga din man, han är till 100% på min sida.
Ha det gott
Hälsningar
Farbror Mats

Grodmamman sa...

Jag gillar svarta detaljer till det vita och ramen var jätte fin.
Min bror med familj är nere i Skåne på barndop i helgen och han gnällde över vädret!:) Han undrade varför det alltid var dåligt väder när de var där. Fast idag har vi också regn.
Kram

Cecilia sa...

Mycket fin ram. Jag är tokig i svart/vitt...mycket vitt och lite svart!!!
Jasså var det mange som fick rädda dig? Hann inte din mamma komma?! Nåja det var ju bra att du fick hem det:-)

Nadja sa...

Hej!
Allt bra med er förstår jag. Du pysslar och håller på ;) Undrar bara om du har några Loppis-tips (vart vi hittar bra loppisar) .. är ett gäng tjejer som skulle vilja "ut på turné" :)
Ha det gott!
KRAM

Sara sa...

Hejsan

Här har solen lyst hela dagen, så olika det där. Ramen var snygg i svart.
Kram

Boviksmarinan sa...

Hej!!
Fann din blogg gm en annnan blogg. Jätte fina saker du gör. Fann du ngt på loppis? Jag älskar verkligen att fara på sommarloppis, alltid gör man ngt fynd!
Ha det gott!/Krams från Norrland

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan Nea!

Ramen blev ju snygg! Jag har också fallit för det svart/vita som varit så trendigt. Det är snyggt! Och din skylt är superfin... jag tycker verkligen du är duktig som presterar så vackra saker...

Du frågade om purjolöken. Jag har aldir testat det förut, men nu är det sått och på gång inomhus. Det ser just nu ut som en väääldigt liten purjolök. Ska bli spännande att se om det blir ngt av det :-).

I ditt inlägg efterfrågar du ju såtips. Ska du verkligen inte ha egen potatis??? Mitt andra heta tips är rödbetor! Det är ju så gott, och enkelt att så. Jag kan inte vara utan. Men amerikanska blåbär är även jag lite sugen på... Och förresten! Mynta till ditt kryddland så ni kan göra massor av smaskiga Mojitos!! Men tänk på att de sprider sig som tusan. Plantera de gärna i en kruka i jorden.

Vi har för första året lagt täckbark i gångarna i vårt land, men det är nog lite större än ert (om jag ska tr på bilderna). Jag tycker din gjutidé verkar spännande! Hade nog blivit snyggt!

Ha en underbart skön söndag!

Kram M

På landet vid havet sa...

Hej!
Tack för dina fina ord på min blogg! Blir så glad, och tack det samma! :)

Ska kika runt lite! På återseende.
Kram Mia