söndag 9 maj 2010

Tänk som det kan bli pga av en loppis!

Nu är det säkert månag som fryner på sina näsor!
.
När jag var yngre hade jag flera råttor. Det är verkligen fantastiskt roliga djur som blir otroligt tama och mysiga.
Och är man bara noga så luktar dom inte något heller!
.
Förra helgen när jag och Mathilda var på garageloppis så fanns där en bur. Jag och Mathilda (kanske mest jag) kom på den underbara ideén att skaffa två små råttbebisar.
Mathilda har sedan våran katt Maja blev påkörd, frågat efter ett nytt husdjur. Jag vågar inte skaffa fler katter nu just pga av vägen.
Så råttor blev det! :)

Så liten och såååå söt!
I luvan på husse är det mysigt!


Två små råttpojkar blev det.
Dom är 5½ vecka gammla och väger ca 80g...så förstår ni hur små och pluttiga dom är!
Just nu går dom under namnen Geronimo och Pepps! :)
.
Ha en fin söndagkväll! :)

4 kommentarer:

Jessica sa...

Hej,
vilka sötingar! Hur stora blir de?

Visst är det mysigt med husdjur.

Många tycker nog att vi är tokiga som låter Sune-kanin skutta löst här hemma. Han släpper en å annat liten lort med det är inte så farligt.

Såg din kommentar hos mig nu, tack snälla! Visst har de snygga möbler på möbelgrossen! Tar ca 500.- i frakt tror jag.

Ha en fin vecka,
kram
Jessica

Grodmamman sa...

Jag är inte mycket för husdjur överhuvudtaget, men något jag aldrig skulle skaffa är just råttor eller hamstrar!:) Söta på bild, men där får det stanna för mig! Tur att vi är olika!:)
Kram

MammasRussin sa...

Hi hi så sött!
De där vill vi komma och hälsa på :-) Kan tänka mig att de är väldigt poppis hos lilla fröken Thilda :-)
KRAMIS

Cecilia sa...

Åh nej...var min första tanke! Råttor är INTE mitt favoritdjur..men du har tagit jättefina bilder!!!