söndag 11 april 2010

Flitiga små söta bin!

Vilket väder det har varit idag!
Här har det varit sol och 17 grader varmt!:)
Har jobbat idag och fick rulla ner rutan på vägen hem för att inte flyta bort..trevligt! Hann sitta en timme i solen och bara njuta innan rastlösheten tog överhand.

Tog kameran och gick ett varv, så idag blir det trädgårdsbilder för hela slanten! :)

Underbara vårblommor! :)

Små söta bin överallt som febrilt jobbar på!
Trogna arbetare..inget slarvande med bloggläsning på arbetstid där inte! ;)

And off we go!!

Tog en vända om trädgårdlandet oxå. Har ni sett..här har vi gräslöken! Mums..!
När jag fryser in gräsök blir den så vattnig och sladdrig. Någon där ute som har något bra knep för infrysning så den håller sig "krispig"?


Även rabarberna är på gång!
Rabarberpaj och vaniljsås till, serverad i min nya skål! Ehh ja, det skulle kunna fungera! :)

Nu ska jag minsann dricka en kopp te till och sen krypa i säng! Det är bäst att gå och lägga sig i tid och vara utsövd för det står förlossningen på schemat och det klockan 6.45! *gäsp*

Kram på er! :)

6 kommentarer:

MammasRussin sa...

Hej lilla du!
Härliga vårbilder du visar! Hoppas allt är bra med er!
Vilken butik det där var då!! Klickade mig in på In my House!!! WOW!

KRAMIS

Grodmamman sa...

Här har jag också grejat i trädgården lite idag. Jag hittade en rabarberplanta under en massa löv som jag hade glömt bort!:) Sedan rensade jag ut krukorna vid entrén, så nu måste jag köpa lite nytt!:)
Mysigt det låter att vara på förlossningen!:)
Kram

Sara sa...

Vilka underbara vårbilder, så varmt o skönt ni verkar ha det.
Kram

Cecilia sa...

Åhh, tänk om man haft ett trädgårdsland...har tyvärr inget tips om gräslöken.
Visst är det en ljuvlig tid nu! Hör gärna av dig om en lekdejt.

Kram

Cecilia sa...

Hej Nea! Visst är det mysigt med Våren, man vårstädar och fejar både här och där. Underbart. Vilken ny fin logg bild du har. E du nöjd med din kamera? Vill med ha en ny, hör kanske av mig för lite tips senare, eller om du har vägaran förbi Åhus så är du alltid välkommen:) Kram Kram

Jessica sa...

Hej,
mysiga vårbilder. Man blir så glad varje vår när blommorna börjar titta fram.
Å rabarber som är så gott, måste plantera en planta i år!

Vilket härligt yrke du har, måste vara kul.

Må gott,
kram
Jessica