torsdag 28 januari 2010

En liten plantering! :)

Äntligen har jag "fått tummarna ur" och gjort en liten lätt plantering i mitt betonghjärta! :)
Det blev en lite taklök och hjärtan på tråd..tycker att jag saknar ngt men det kommer säkert! :)

Har jobbat i helgen och natt nu i veckan..och då vill jag betona JOBBAT!
Gudars vad vi har mycket att göra just nu. Det är vekligen jättekul att det föds så mycket barn hos oss just nu men med en pågående renovering blir det lite bökigare än det borde vara! :)
k
Men det kommer bli en väldigt fin och fräsch förlossningsavdelning sen! :)
ö
Jag har pysslat lite och har gjort, på beställning av en inredningstokig arbetskamrat, en bräda till hennes kök!
En lite glimt får ni här! :)


Har ju lovat att visa ngn bild på min mammas butik!
Dessa bilderna tog jag utanför i all hast när jag var där förra veckan! :)



Det finns sååå mycket fint där inne..både gammalt och nytt! :)
En tur till mamma blir det nog igen nästa helg...mysigt!
k
Nu ska jag packa in mig rejält i varma kläder och bege mig till stallet!
Brrrr...kallt!
Kram på er!

10 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej! Ser ut att va massor av tjusigheter i hennes butik!!! Förstår att du kan gå där i timmar...hehe:-)

Gulligt hjärta. Just sånna hjärtblommor gillar jag!

Ja det verkar va väldigt många bebisar som föds nu. Stackars Jessica höll ju nästan på att föda i ambulansen för att hon blev hemskickad igen :-(

Malin - I min trädgård sa...

Ja det förstår jag att det blir tuffare med pågående renoveringar! Är det alltså ovanligt mycket bebisar nu? Det visste inte jag. Men jag är ju en av dem, och vi har maaassor med bekanta som är gravida, så jag är inte förvånad :-).

Vilken fin liten plantering du gjort! Längtar tills jag kan göra lite mer såna pyssliga saker. Fast det dröjer väl ett tag. Just nu är jag helt uppe i förlossnings/bebistankar. På måndag gäller det! Och lilla bebben har såklart lagt sig på tvären, den jäkeln ;-). Vi får väl se hur det går, den har ju några dagar på sig att lägga sig rätt igen ...

Stor kram Nea!

/M

Grodmamman sa...

Du verkar ha ett så mysigt jobb, i alla fall när det går bra. Och för mig är det ju bra att det föds många barn, då har jag ju jobb även i fortsättningen!:)
Fin plantering du har gjort och jag gillar betonghjärtat du gjort den i!:)
Kram

josse sa...

Hej min lilla snutta, jag tänker på dig oxå.... =) nu är man uppe med tuppen, ska till växjö på kläd möte, ska köpa in hösten 2010 =)=) kul,,, min syster följer oxå med =)=)
Nu är det ju kasst väder för dig att köra,,,, så kom du när du kan =) Butiken går jättebra, och jag trivs som bara den.... Skjortan 'r sååååååå snygg å SKÖN....
Näää, nu ä de dusch...

Puss på dig

Sjöboden sa...

Åh vilken dröm att ha en mamma med ett sånt yrke ;)

Den där brädan gillar jag skarpt!

kram C

Dicksonska våningen sa...

Jag tycker också att många jag känner ska ha barn när som helst nu... Konstigt :)

Jag blev jättenyfiken på att få se vad som stod på brädan... Den ser jättesnygg ut!

Måste vara jättebra att ha en mamma med en så fin butik. Tänk vilka fina presenter man får.

Kram Annika

Jessica sa...

Hej, åh vilket härligt jobb du har!
Förstår att det blir rörigt med renovering mitt i allt!
Din mammas butik ser ut som en riktig skattgömma, visa gärna fler bilder därifrån!

Jättefin plantering du gjort, hjärtat var också fint!

Önskar dig en mysig helg!
kram Jessica

Hanna sa...

fint hjärta.
hanna

Annika sa...

Full fart ser jag...:) pyssel o pynt o massor av bebisar.... hjärtat blev ju för snyggt o brädan blev ja mer nyfiken på..... att ha en mamma med butik måste ju va en dröm.... jag skulle nog förhandla mig jag...... ser ju jättemysigt ut.. Kram Annika

Noga Utvalt sa...

Hej!
Vilken fin bräda din arbetskollega ska få! Det är verkligen en fin inredningsdetalj och ett kärt minne på samma gång! Perfekt!

Och vilka grejer det verkar finnas i din mammas butik! Måste vara svårt att hålla sig därifrån!
Det finns en award till dig inne hos mig!

Kram Nadja