fredag 1 januari 2010

Nu behöver jag hjälp!! :)

God fortsättning på det nya året!
Hoppas ni hade en mysig nyår!?

Tänk vad tiden går fort...2010!
Tycker att det har hänt otroligt mycket sen år 2000 men det känns ändå som att det bara var för ett par år sen! :)
Vi firade hos en ungdomsvän till Mange utanför Göteborg. Det var mysigt! :)

Bild lånad från arla.se

Jag behöver hjälp från er som kikar in här!
Jag ska ha en liten middagsbjudning här hemma för familjen med anledning av en födelsedag på söndag!
Problemet är att jag har total idétorka. :(
h
Har just du någon rätt som är god och lagom lättlagad, du kanske tom åt ngt gott igår???
f
Skriv här eller mejla mig då! Jag skulle bli så glad!

Ha en riktigt mysig kväll!
Kram på er!

7 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Tack för dina rader hos mig! är så kul att se vilka som tittar in! Det ger mig sidor att besöka och inspirerar mig att göra inlägg när man ser vilka man gör dem för!

Här är ett recept som jag kopierat ur min receptbank...enkelt & gott!

Kyckling i form

Ingredienser
>4 port
>8 kycklinglårfiléer eller 4 kycklingfiléer,
>500 g
>1 tsk salt
>1 krm svartpeppar
>2 tsk oregano
>4 stora eller 8 små skivor parmaskinka
>2 dl vispgrädde
>2 msk balsamvinäger
>1 msk konc kycklingfond
>2 pressade vitlöksklyftor
>
>Gör så här Sätt ugnen på 225°. Krydda kycklingen med salt, peppar och
>oregano. Bryn den i smör i en stekpanna. Linda skinkskivorna runt
>kycklingen
>och lägg i en ugnssäker form. Vispa ihop grädde, vinäger, fond och vitlök.
>Häll det i formen. Stek i mitten av ugnen ca 15 min. Strö ev över lite
>färsk
>oregano.
>
Smaklig måltid och god fortsättning!

Kram kram!

Cecilia sa...

Hej! Tack detsamma! Var ni hos Balash o Lotta o firade nyår?

Vi åt nåt väldigt gott (om jag själv får skryta lite) och väääldigt lättlagat igår. Oxfilé i en god sås med pressad potatis till samt sallad.

Receptet är egentligen "Fläskfilé sambal olek".

Annika sa...

Ja mat är ju inte lätt..:) men idag åt vi smördegsinbakade kycklingfileer.... gott.... lättvindigt.... med ris till men det går även med potatisgratäng... blir du nyfiken hör av dig så får du receptet... KRAM Annika God fortsättning förresten...:)

Solsjö - Under en vind sa...

Mäklarfirman du frågade efter heter Skeppsholmen!

Ha en fin söndag!

Kram!

C De-sign sa...

Jag är ju alldeles veckovill...men antar att det är söndag idag o för sent med tips på recept!!!!! Hoppas att du hittade på något bra! Nu får vi också hoppas på ett bra år...ja tiden går fort... önskar dig sköna lediga dagar de som är kvar innan vardagen börjar! Kram fr C

Grodmamman sa...

Hoppas att det löste sig med maten!:)
Här har jag samma problem, maken åker inte gärna skidor. Därför tog jag med mig mamma!:) Nu är jag dock super sugen på att försöka komma iväg till fjällen med barnen någon gång. Ska börja spara till det och vem vet, maken kanske ändrar sig tills det är dags!:) Nu vet jag ju att sonen klarar av att åka och då känns det lättare.
Kram

LjuvligtLantligt sa...

Hej.
Vad blev det för mat på bjudningen nu då?
Heter du Nea?? Min dotter heter oxå det...underbart namn offcourse!
;)
Kram Git