fredag 16 oktober 2009

Näää..jag frös inte fast! :)

Jag kom in från min lilla njutpaus på balkongen.
Och nu verkar den "riktiga" hösten ha kommit.
Idag är det verligen riktigt rått.
Men varje årstid har sin charm och jag tycker faktiskt att det är mysigt på hösten oxå! :)


Höstpynt på farsukvisten! :)

Sen förra helgen har jag hunnit fira min mamma som fyllde 50 år! :)
Vi var i Lund och åt och jag fick även se vart den nya butikslokalen ligger. För mor min öppnar en till Kudde&Kandelaber men denna gången då i Lund. :)
Spännande!

Plockade fram lite kanelbullar nu och tänkte göra lite varm choklad till mig och Mathilda.
Mathilda är förkyld så det passar bra att tända lite ljus och krypa upp i soffan och titta på film precis som hon önskar.
Och när hon tittar på film tänkte jag titta i fjolårets jultidningar! :)


Ikväll blir det som för många andra....IDOL! :)
Har ni någon favorit? Jag gillar dom flesta men Tove är i en klass för sig..enligt mig! :)
Trevlig fredag!
Kram kram

5 kommentarer:

K sa...

Aaaaamen eller hur...Huuur kunde du glömma calle ;D
TREVLIG HELG
ska bli spännande se ditt fynd...NYFIKEN...Kraaam/K

Grodmamman sa...

Har de flesta av de där jultidningarna jag också. Vi pratade om jul på jobbet idag och en av mina arbetskompisar trodde nog jag var knäpp som redan börjat planera in julpyssel och julaktiviteter!:)
Hoppas M snart är frisk, här är det jag som är snorig och trött. Väntar bara på att maken ska komma hem för då ska han ta med dottern till badhuset. Då kan jag få lite egentid och funderar faktiskt på att gå och lägga mig en stund.
Ha en bra helg!
Kram

Vitt o Vältummat sa...

Eftersom jag bor i Lund så kommer jag naturligtvis att besöka mammas affär:-) Helt klart!
Ha en skön helg
Kram
Åsa

Cathrin sa...

Så fin din farstu-trapp blev! Hos mig har jultidningarna också åkt fram. Plus att jag fuskstartat pysslet lite. Man måste ju vara förberedd :) Och dottern tjatar redan om att få baka pepparkakor så jag har stöd hemifrån... Skall bli spännande med din mammas butik - jag bor ju i Lund. Kanske kan jag hitta "den där" hyllan jag söker efter överallt till dottern rum.

Trevlig helg!

Cathrin

Malin - I min trädgård sa...

Hej hej! Vad roligt det r att kika runt bland olika bloggar igen efter så lång bloggpaus!

Vad fin din farstutrapp såg ut. Har också planterat ljung, men tillsammans med liten vit cyklamen. Kommer nog ett foto någon dag.... Själv kikar jag itne på idol... tycker bara uttagningarna är roliga. Det är väl mitt elaka drag antagligen som gillar det ;-).

Åhh vad jag gillar din fårtavla vet du vad frakten ligger på inom Sverige? Jag är lite sugen til nya babybs rum... :-).

Kram M