fredag 23 oktober 2009

Höst!

Att hösten har kommit har ju absolut inte gått någon förbi!
I veckan invigde jag mina nya gummistövlar när jag lufsade runt bland löven i det höstvåta gräset! :)


Mina första gummistövlar sen lågstadiet! :)

Har plockat in mina pelargoner. Känner mig lite osäker på det där med övervintring. Övervintrade förra året oxå och dom varken var eller blev särskilt fina över sommaren. Ska man klippa ner dom nu eller vänta till våren??


Idag är jag helt slut. Vet ikke vad det är med mig. Har tom fått gå och lägga mig för att vila på förmiddagen. Hhhhmm..!?
Ska försöka städa av lite här och sen e jag faktiskt lite sugen på att ta en sväng till stan...om jag orkar.

Ha en mysig fredag!
Kram kram

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag fick låga "stövlar" av min mamma i födelsedagspresent och de har blivit välanvända den här veckan.
Är också trött, men nu ska jag vara ledig i en vecka nästan och det ska bli så skönt!
Kram

Annika sa...

Lite pelargoninfo...:) mina tar jag in ställer i mammas kälalre.... lite värme ä på o det finna ett liiitet fönster.... vattnar kanske ett par ggr.... litegrann inte rotblöta.... i feb tar jag upp dom o klipper ner dom o ställer i ett ljust fönster o börjar vattna... en del skakar jag bara av o de får bli lite vildvuxna..:) gillade dina snygga stövlar.... men jag har fötter som jag vet int evad så det är svårt att finna snygga som passar..:( letar just nu efter ett par snygga läderstövlar o det är inte lätt ska jag säga.... breda grova fötter ska man inte ha.... tycker skofabrikanterna...:) ha en härlig hösthelg nu ... Kram Annika

n o r d i n g å r d e n sa...

...då var det hög tid m,ed nya stövlar: ) och vilken snygga sen då!! Gud vilka bedårande fårtavlor du gör, skickligt!! Mari.

C De-sign sa...

Hej Ja, jag har nog samma "trött-sjuka"...... hihi... men vi kan ju kalla det att vi bara laddar lite.... Perlagonerna har jag gett upp om, de blir sällan fina tycker jag, men vad jag har lärt mig är att man nu ska ställa undan dem...vattna ytterst sällan... klippa ner o ge ny jord i vår!!!! Faktum är att jag har en som blommar helt fantastiskt nu!!!!! Annars rullar dagarna på..... jag hinner knappt med mig själv..... Skickar dig en Stor Kram fr C

drömmen om vitt sa...

Hej vilka fina gummistövlar ja det kanske inte är så konstigt med denna krypande trötthet....jag är helt slut själv......kan det vara hösten,vädret och mörkret.
Ha det gott1
Lotta

sand mellan tårna sa...

hej igen.

Hur gick det med bytet var du intreserad? Om du är det vill jag gärna ha en vit tavla med ett grått får.

Du kan väl maila mig?

sandmellantarna@home.se

Dina stövlar är supersnygga..... var har du köpt dem? Något märke?

Kram Linda

K sa...

Hehe undras om inte mathilda sett en viss fröken madicken ;D fast då vare ju en ärta i näsan!Tycker d va smartare me en fin pärla ;D
TACK du, det behövs...
BAMSEKRAAAAM/K

hemma bäst sa...

vilka fina gummistövlar! skulle också vilja ha sådanna. Man har nog tyvärr mera användning av dom än av ett par vinterskor. Ha det så bra! kram Jennie