lördag 17 oktober 2009

Men Madicken! :)

Vet ni vad detta är??

Det är en pärlplattepärla!
Om man vill kan man ju stoppa en sån i näsan. Om man heter Mathilda och bor här hos oss så vill man tydligen det! :)

Var ute och snickrade lite (använde sticksåg för första gången själv...stolt!) när jag hörde barngråt inneifrån.
Sprang som en tok in och hittade en gråtande Mathilda i hallen. Som svar på frågan om vad som hade hänt så berättade hon att hon trillat i trappan när hon försökte nå en sak i fönstret.
Ok!
Varpå hon börjar pill i näsan. En förkyld, gråtande unge som pillar i näsan. Urk!

-"Mathilda, stå inte och pilla i näsan! Kom så snyter vi dig!
-"Men Mamma...jag har ju en peeerla (mathildas uttryck!) i näsan!
-"Du har en vaddå?

Hur mkt vi än fräste kom det ingen pärla så jag trodde att den kanske hade trillat ut. Men några timmar senare kom Mathilda glatt springande med pärlan och ropade glatt att hon hade fått ut den!
Tur för oss, för att sitta på öron/näsa/hals-akuten en fredagkväll är inget man längtar efter...inte annars heller för den delen! :)
'
Idag har jag och Mathilda haft en supermysig dag. Pappan i familjen har varit i Karlskrona och spelat handboll och om har haft det lika mysigt får vi nog snart veta! ;)
Vi har busat, skrattat, myst, ridit och pysslat med hästen.
Det är viktigt att ta till vara på tiden!
'
Har satt en av mina ljusstakar på sängbordet med en liten påminnelse i denna stressiga värld!


Ha en mysig kväll!
Kram kram

12 kommentarer:

Skatan sa...

Hej och tack för hälsningen hos mig!

Jag bara väntar in att någonting liknande skall hända här...med pärlan alltså. vi får ut pärlplattepärlor i blöjan emellanåt ;)

Har du gjort staken själv!? URSNYGGT textat må jag säga!!!

TRevlig kväll!

Anna

sand mellan tårna sa...

Gokväll...

tack för din kommentar. jag är ju själv inte världsbäst på att lämna spår efter mig, så kanske jag var lite hård i mitt tidigare inlägg....

En pärla i näsan.... det hade min dotter också när hon var liten.... huh...

Du ... jag förälskade mig i din fårtavla!! så söt!! Vad sägs om att byta fårtavla mot namnhalsband? Bara en idé .... hör av dig om du vill ....

natti Natti Kram Linda

Christina - Lantmusen sa...

Vilken tur att pärlan kom ut av sig själv... Fin ljusstake!
Ha en trevlig helg!

Grodmamman sa...

Påhittiga de är, de små barnen! Tur att den kom ut till slut.
Fina dina ljusstakar är!
Kram

Huset på kullen sa...

Oj, vilken tur att pärlan kom ut =)

Elementskyddet har vi köpt(Lundbergs heter leverantören) Ca 2000 kr gick det nog på allt som allt, så det var ju inte billigt. Vi hade tänkt bygga ett själva först men det blev aldrig av så det blev ett köp istället.

Ha en härlig söndag! Kram Linda

VIT och PASTELL sa...

Oooups så kan det gå ibland!

Ja, nu funkar min julblogg igen! Tack och lov!

Kram Maria

VIT och PASTELL sa...

Hoppsan glömde bort att säga att jag köpt burken på Inrednings Companiet. IB Laursen heter leverantören. Jag har sett att många butiker har just den serien av burkar. Lycka till!

Kram Mia

drömmen om vitt sa...

Mmmmmm....Ja var med om samma sak men dottern min gjorde precis som madicken....stoppade in en ärta hon.Marmelad skålarna du frågade om har jag fått av min svärmor och jag tror att det var gamla gelé burkar förr....så det finns nog inte att få tag på tag.
Ha det gott! Trevlig blogg föressten.
Lotta

Marits vita skrin sa...

skruttiga ungar, va mycket tok dom har för sig ;)

Tack för den gulliga hälsningen hos mig.

Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.

Kram kram
Marit

Cecilia sa...

Pärla i näsan, där ser man! Vilken tur ni hade att den kom ut av sig själv! Har haft ett par barn på jobbet som gjort samma sak, men dem skickade vi till VC.

Fint det blev med ljusstaken där:-) Man behöver många påminnelser ibland...

Designe sa...

Hoppsan då, så tokigt det kan bli men vilken tur att det löste sig med "perlan" :) Så fin ljusstake du gjort! Superfin text! Tur att ni fick en mysig dag trots allt! Kram :)

Sandkorn och sötvatten. sa...

Hihi men lilla tultan! Ett finurligt ställe att gömma perlan :) Men vad härligt att den hittade ut.

En fullkomligt underbar ljusstake, och så tänkvärd. Åh vad avundsjuk jag blir på sådana proffsiga hantverk. Du talang! :)
Så vackra saker du hittar på och kul när de blir så personliga också.

Ha en jättetrevlig helg!
Kram