söndag 1 februari 2009

Baken eller baket?

Denna dag har gått i bakets tecken! Men det kommer nog snart handla om baken istället! ;)
I morse kände jag för att baka. Började med att göra egen marmelad. Väldigt enkelt och väldigt gott! Det blev med apelsin, grapefrukt och citron. Busenkelt och nu vet man ju vad som är i marmeladen man sätter i sig också! :)
Burkarna har jag fått av min mor och dom finns givetvis i hennes butik. Det blev djup och intensiv kärlek vid första ögonkastet. Dom är stora och härligt bulliga. Dom ser ganska små ut på bilden men det är nog för att dom står lite bakom! Vet inte riktigt vad jag ska ha i dom ännu men det löser sig nog! :)

En snabb sväng till stallet (höll på att frysa min, snart tjocka, ända av mig) och sen hem igen och började baka bullar!
Recepten har jag stulit av gulliga Josse och blir ni sugna så finns recepten på hennes underbara blogg under "baktips"!
Bullarna var verkligen superenkla och snabba att göra! Me like!
Tebullarna tog lite längre tid...eller beror det på att jag började tröttna??
Nåväl..supergoda dom oxå!

Här är lite av bullarna. Det blev ca 40 bullar och 60 tekakor! Mums..!

Nu ska jag sätta mig i soffan med en kopp te, en tidning och givetvis en bulle! :)
Kram på er alla som tittar in!





8 kommentarer:

Cecilia sa...

MUMS jaaa! Allt såg väldigt gott ut. Jag & Clara har oxå bakat idag men lite mer simpelt som 2 sorters muffins. Jag tror det är bra att börja baka lite nu för sen har jag nog inte tid på nåt år eller så...haha.
Kan jag få ditt recept på din marmelad??? Lite te, scones med marmelad på...ÅH!

Grodmamman sa...

Duktig du är som bakat idag! Blev sugen på att prova Josses bullar, de såg väldigt goda ut!:)
Kram

Nadja sa...

Flitiga du! Önskar jag hade lite positiv energi så jag också kunde fylla frysen:)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh va du är duktig, både bullar och tekakor och egengjord marmelad på det, så gott!! Får kika in hos Josse och kolla recptet!

Sån vacker bild med rosa ranuklar och rosa ljus, man vill ut och shoppa blommor på en gång!

Tack för att du hör med din vän ang lgh, tacksam för alla tips!

Många soliga vinterhälsn till dig!!!

Annika sa...

Mmmm doftar nybakat ända hit..... Kram Annika

In my house sa...

Hihi, din lille bullgoing!!! Visst är bullarna bus enkla... Ajjabajja va dumt 0)
- En heldag på Ikea,,, känner mig lite mööööör å trött,, så sängen väntar!!!
har inte kollat mailen,, om du ha skickat, eller om du undrar ifall vi ä senila!! hehe!!!!

Kram kram!!!! (jag värmer alltid till te kakorna i ugnen,,, ingen micro,,, ugn ska de vara,,, sen smör MUMS!!!! varje morgon 0)

Vitt och nött sa...

MUMS! kan ja omma över på en fika? ;) det såg väldigt smaskigt ut!
va kul å göra sin egen marmelad, kanske man skulle ta å testa! vi har en liten tjej här som älskar marmelad, skulle va kul med hemmagjord! känns nyttigare (kanske inte) men defenitivt naturligare!

ha det bra!
kram!

DRÖMHUSET sa...

Gud vad mumsigt det ser ut!
Ska nog försöka mig på ett litet bak i helgen tror jag :-)
Kram Sofie