fredag 27 februari 2009

Så mycket att göra..eller inte!

Börjar minsann få lite skuldkänslor för hur jag försummar min och alla andras bloggar! Men jag har pysslat med så mkt annat och när man inte kan sätta sig just när man själv vill så blir det lätt lite skjutet på! :(
Istället för att sitta vid datorn har jag läst böcker, varit ute och gått mycket, varit i stallet, bakat nya tebullar och dom andra goda bullarna (därav promenaderna!), börjat måla det andra sängskåpet..osv!
Nu när Mange är hemma hela dagarna har jag ju tid till att sticka ut en långrund i skogen precis när jag vill. Behöver inte krusa min lilla trotsiga treåring, utan kan gå precis när jag vill! Alltså..inget ont som inte har ngt gott med sig! :/
Dessa bilderna tog jag för några dagar sen när jag var ute och gick. Med mobilen går det inte att fånga det där häftiga ljuset men är nöjd iaf!

Har köpt några böcker på bokrean. Trevligt att köpa böcker för halva priset av vad en tidning kostar! :)
Köpte några lättlästa "romaner". Gillar Stieg Larssons böcker starkt och skulle gärna köpa några i den stilen. Har ni några förlslag?


Här har annars inte hänt så mycket men i köksfönstret har två mårbacka pelargoner fått flytta in! Lite vår och sommarkänsla! :)


Nu ska jag ner och ge sängborden en strykning färg till. Sen ska jag minsann ut en tur med hästen innan jag sätter mig i bilen och kör till Malmö!
Japp..jag ska "hem" igen!
Idag ska jag först en sväng till Ikea med en kompis. Sen blir det ev en sväng in till stan. På kvällen har vi lite planer på att gå till ngn pub och dricka lite gott och glo på folk! :)
Något "ut och dansa" blir det inte. Denna morsan fixar inte att gå ut kl 01 på natten och hålla igång till 06 på morgonen...tror jag iaf! ;) Men jag undrar vad det är för fel på att gå ut vid 23 ist? Någon som vet?
Imorgon ska jag nog till en supertrevlig erikshjälp som ligger i Åkarp och se om jag hittar något fint!

När jag kommer hem igen tänkte jag ha en lite utlottning!

Men till dess..
Bamsekram!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får några härliga dagar!
Visst är det skönt med promenader... i tystnad.. när man kan gå och fundera fritt :)
ha det gott så syns vi på jobbet
Kram

Cecilia sa...

Jag tycker minsann ditt liv verkar heeeelt OK :-) Och vilken kul fredag du kommer få!! Ja varför kan man inte gå ut vid 23 och hem vid 02 (senast)? Hrm..:-(

Du får visa sängborden sen när de är färdigmålade.
Och så får du ha en skojig och avkopplande dag i Malmö!

Anonym sa...

Inte ska du känna dåligt samvete för att bloggen inte hinns med...den får den tid den får...det skall bara vara en kul grej! Jag tycker det låter som om du hittat en bra balans i livet...ser inget om huvudvärk längre...toppen!
Vill önska dig en skön helg!
Kram,
Bella

Grodmamman sa...

Härliga dagar du verkar ha haft!
Blogga ska ju vara kul och inget man ska ha dåligt samvete för!:) Fast jag kan känna likadant ibland!:)
Kram

Lantligt i stan sa...

Vackra bilder! Jag har också varit på bokrea, det blev Liza Marklund och Camilla Läckberg här. Blir nog till att krypa till sängs med en bok tidigt ikväll, jobbardag för mig imorgon.
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

MammasRussin sa...

Hej du! Undrade just vad du blivit hän ;-) Känner igen det där, bloggen hamnar långt ner på "to-do-listan". Härligt med långprommisar! Njuuut!
Vi har visst samma bok-smak du o jag....inget ovanligt :-) Ja förutom den där häst-djuping-boken då förstås ;-)
KRAMIS

Vitt och nött sa...

inte behöver du ha dåligt samvete! har man annat å göra så har man :)

låter som om du kommer få ett par härliga dagar!
hoppas du hittar något fint på loppisen!

vilka fina vinterbilder! även om ja ä trött på vintern vid det här laget :)

ha nu en sköön helg!
kram ellen

Anonym sa...

Hoppas att du har haft det super mysigt hos din mamma!!!!

- Ligger din mammas butik i Malmö???? Vi ska dit om nån vecka,,,, då skulle vi ju nästan besökt den juh!!!!! =)

Kram josse mysig helg!

Cecilia sa...

Har ni haft en bra helg i Malmöområdet? Skönt att få miljöombyte om inget annat.
Kul om du har en tid över att gissa i min blogg "Dags att gissa..."
Höres o synes!

Jessica sa...

Ibland hinner man inte allt man vill...
Låter härligt med promenader i skogen och bokläsning!
Gillar också Stieg Larsson! Har du läst Marie Jungstedts böcker? Kan rekommendera dem och Anna Jansson´s böcker!
Låter som du fick en härlig fredag med din kompis!

P.S. Har en utlottning på min blogg som du kanske gillar... t.o.m 4/3
Må gott,
Kram
Jessica

Annika sa...

Hoppas du fyndat rejält nu då...:) skönt med nån dag emellanåt att ägna sig åt sig själv.... Kram Annika