torsdag 5 februari 2009

Slappa eller sy lite??

I natt har jag jobbat!
Jag skulle verkligen vilja betona "jobbat"! Hur det än är så orkar man inte lika mkt på natten som på dagen. Vi hade att göra precis hela tiden! Men...det är ganska trevligt att ha lite att pyssla med oxå! :) Jag är trött men har för ovanligheternas skull lyckats sova ordentligt idag!

Igår var jag i en tygaffär och köpte lite tyg. Det blev ett vitt och ett rosa bomullstyg. Har fått lite "dille" på rosa men jag antar att det är vårlängtan som gör det. Men visst är det fint med vitt, rosa, silver och glas!? Jag gillar det iaf! Vårigt! :)
Tänkte från början sy kuddar till soffan i rosa men jag vet inte om jag kommer att göra det. Av det vita ska jag bla sy en löpare till köksbordet. Det kanske blir löpare och tabletter av det rosa med!


Idag myser jag runt i mjukiskläder och mina älskade innetofflor som jag fick av lillebror i julklapp, och vi får se om jag orkar ta tag i skrädderiet idag!


Imorgon ska jag göra något riktigt mysigt!
Jag och min underbara vän Lisa ska till MakeUpStore och bli sminkade. Sen ska vi ut och äta på ngn trevlig resturang och då kommer några andra tjejkompisar oxå att sluta upp!
Fick denna sminkning av Lisa när jag fyllde år.
Det ska bli jättekul!
Jag tar med mig kameran så ni, förhoppningsvis, får se hur vackra vi blir! :)

Kram kram

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Tror inte jag skulle klara att jobba natt! Är alldeles för kvällstrött för det!:)
Fina tyger du köpt också. Jag funderar på att sy nya linnegardiner till vårt vardagsrum. Synd att det går åt minst 10 meter tyg bara om man vill ha längder!:) Tyget får inte kosta alltför mycket då.
Kram

Anonym sa...

Fina tyger skall bli kul att se vad det blir för något till slut!
Vilka härlig present...det är faktiskt kul att få käna sig så där extra fin ibland...och få lite sminktips är ju inte att förakta! Ta kort!
Kramar,
Bella

Cecilia sa...

Vilken sjysst present!!! Lova att visa bilder. Jag skulle oxå behöva nåt sånt.
Mysifa tollor :-)

Hur tycker du det går egentligen att jobba natt? Är det så jobbigt som du trodde det skulle va? jag jobbar min sista dag imorgon.
Kram!

Anonym sa...

Mysigt att lufsa omkring i säckiga kläder och varma sockor:) Gör jag ofta när jag inte har något planerat!
Du är så pysslig... får väl se om jag kan få tummen ur och pyssla lite jag oxå.
Kram

Anonym sa...

Hej Gumman!
Bara ni inte ser ut efter sminkningen, som du och Jenny gjorde när ni sminkat er, för drygt 20 år sedan, och blev hindrade i sista sekunden att gå ut och visa upp er i Sätofta, med lånade för stora högklackade skor mm mm, så tror jag att du och din väninna blir fina!
Kram Pappa!

In my house sa...

Nämen OJ gud va kul ni kommer att få.... Och bli sminkad,,, oj!!! super!!!! Jag hade gärna velat jobba som sminkör =)
- Ta massssssa foton,,,, jag vill se hela kvällen i bilder sen =) LOVA,,, please!!!!

Ha de sååå himla mysigt!

Kram josse