måndag 16 februari 2009

I´m alive!! :)

Nu var det bra längesen jag skrev..igen! :)
Min kära sambo är tyvärr en av dom som blev uppsagda på hans jobb så nu är jag inte ensam om att sitta vid datorn längre! Typiskt! ;)
Här hemma har det inte hänt så mycket!
Mossan på ljusfatet i tv-rummet nere har blivit utbytt mot rosa "glaskross" på ståltråd. Några rosa ljus har också hamnat där! Tur att affären som alltid har rea hade massor av rosa ljus till bra pris! :)

Sydde rosa kuddar som har fått sin plats i soffan. Nu får man knappt plats bland alla kuddar! :)

Har börjat jobba dagtid igen och det känns verkligen skönt! Gillade ju nattjobbet men inte att jag absolut inte kunde sova på dagen!
Men nu är det över! :)

Har fått utmärkelser av både grodmamman och Annika som jag blev jätteglad över! Vad ni är gulliga! Jättetack och bamsekramar till er! Jag skickar dom inte vidare då jag har sett att dom har cirkulerat runt här ett tag nu!

Har även fått en utmaning från Josse och den antar jag givetvis!!
Tyvärr Josse..det blev ingen bild från den "hemliga" mappen! Ha ha... Har faktiskt inte ngn sån. Men hade det varit innan vår dator var på lagning så kanske jag hade haft oturen att behöva visa upp en nästan naken och höggravid Nea och det hade kanske inte varit så kul! :P

Utmaningen lyder såhär:
Gå in i mappen där du har dina bilder. Gå till den sjätte mappen och välj sedan den sjätte bilden i den aktuella mappen. Släng upp bilden på bloggen och skriv något om den. Utmana andra personer och länka till dem, samt tala om för dem att de är utmanade.
Jag väljer att skicka utmaningen vidare till Vitt och Nött!

Här har vi då den bild som är nummer sex i den sjätte mappen! Alltid lika tjusig på bild! Det är fasen konstigt för jag blir nästan alltid så dålig på bild. Inbillar mig att det inte är såååå jag ser ut men eftersom jag ser likadan ut alltid så är det väl så. :(

Nu är det mys med Mathilda som står på schemat!

Ha en trevlig kväll!

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad fint du gjort med ljusfat och kuddar.
Tråkigt med din mans jobb. Ibland är jag glad över att min sambo är statsanställd även om hans chefer lägger in kurser på sportlovet!:) Han har dock ett ganska säkert jobb.
Jag är heller aldrig nöjd med de få kort jag fastnar på!:)
Kram

Cecilia sa...

Men när man ska ta sånna har fina bröllopskort på dig o Mange, så står han alltid blickstilla medan du ska puffa, piffa och dona ;-) Då blir det ju såhär...:-)

Anonym sa...

Hej hjärtat!!
Fin soffa ni har, vi oxå :) he he... kul och läsa din blogg!! Kram på daj från överundersköterskan <3

Annika sa...

Vad du har vårpyntat då..... fint med lite pastell..... Ha en skön vecka... Kram Annika

MammasRussin sa...

Så vårigt med rosa! Så tjusigt så!
Hoppas allt är bra med er och att vi kan ses snart!
PS Vilken är affären som alltid har rea?! Låter ju väldigt bra! DS
KRAMIS

Jessica sa...

Hej
Vad mycket fina saker du köpt! Ljuslyktorna från Indiska är jättefina!
Härligt med en tjejkväll och make-up kurs!
Fick också det när jag fyllde, men har inte kommit iväg ännu...
Hoppas det löser sig med nytt jobb för din man!

Hade för mig att jag lagt till dig i min länklista, men det hade jag missat. Gör det nu på en gång!!
Ha det gott,
Kram
Jessica

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint du har gjort med pastelliga rosa toner :) Vårlängtan!
Ha en bra dag.
kram!

Anonym sa...

Skönt att du lever...förstår att det är mycket...det är det här med...har hunnit runt och kikat på bloggar idag...och det bara för att maken är på after work...annars umgås man ju och tiden bara rinner iväg...Trist med makens jobb...hoppas det löser sig till det bästa!
Vill passa på att önska dig en härlig helg!
Kram,
Bella

In my house sa...

Hej bruttan..... Oj vad jag ha haft fullt upp,,,, Nu kan jag börja pusta ut.....
Fruktansvärt kul det va med tjejerna och köket! Mmmmmm, vilka kameror som gör ljus å skärpa helt magiskt!!!!

Tyvärr så är jag med på endel och posar med olika saker,,, Grrr, jag som kände mig så trött å sliten,,, även Eas å jag =)
Men du kan ju lova å inte skratta,,, eventuellt byta sida!!! =)

Skönt nu, juh att du ha sluppit natten! mer pigg tid hemma juh!!!!
- såååå skönt med helg,,,, imon blir de lugnt,,, vi ha donat så mycket varje dag nu, så lite vila i några dagar el nån vecka! På Söndag kanske de blir en runda till Moheda loppisen!!!!



Många kramar j

C De-sign sa...

Det är roligt att sy kuddfodral! Och så skönt att du jobbar dagtid nu...du ska se att då kommer huvudvärken att försvinna......( hoppas vi på!!!) Vi får också hoppas att det ordnar sig med jobb för din sambo! Jag har i alla fall lyckats med att måla väggarna i vardgasrummet! Nu är lovet slut.... suck.... men det ska väl gå att komma igång igen i morgon...Har en utlottning inne hos mig, välkommen att deltaga! Kramar fr C