tisdag 3 februari 2009

Resterande av inköpen!

Idag tänkte jag visa lite mer av mina inköp under min Malmö vistelse! :)
Detta underbara M fick följa med hem från Kudde&Kandelaber. Hade lite svårt att bestämma vilken bokstav jag skulle ta för jag vill gärna att det ska finnas ngt samband eller tanke bakom.
M finns det gott om i min familj!
Vi har ju Mig/Mamma, Mathilda, Magnus, katten Maja, katten Mimmi och hästen Maresco!
Det fick helt enkelt bli ett M.

En sten med text har jag velat ha länge men inte hittat med "rätt" ord.
Skulle vilja ha en där det stod "harmoni" men denna med "hope" passar perfekt den med!
Den ligger nu bredvid min säng på min nya lampfot från Ikea.
Nu börjar det blir tjatigt..men riktigt bra i sovrummet! :)



En lyxig tvål!
Kan inte säga att denna för 149kr är bättre än den vanliga jag brukar köpa för 27.90kr men det känns betydligt lyxigare! :)


Ljuslyktor från Ikea.
Dessa hittade jag på fyndhörnan för 5kr stycket! Det fanns massor!
Undrar varför jag inte tog fler?! Tänk dessa till sommaren..hängandes i äppelträd eller uppdukade i en lång rad tillsammans med massor av värmeljus i glasburkar o dyl på ett långbord. Längtar redan! :)


Några andra ljuslyktor från Indiska!
Tyckte att dom var så fina. 30cm höga och ger ett mysigt sken! Dom ska stå uppe i tv-rummet!


Undertallrik som jag väljer att ha ljus på..även den från Indiska och även den ska stå i tv-rummet uppe...ska bara slipa och måla bordet först! :/

Sen fick jag i present av min mammas väninna en härlig pläd, en matchande lykta och några supersöta porslinsrosor till dekoration!
Jag blev verkligen så snopen och glad!
Det ska få flytta upp till vår datorhörna så jag kan hålla mig varm även där! :)


Lite annat plock följde givetvis oxå med hem. Som tex pensel och färg till nya textade canvas tavlor, tesilar, skärbrädor och underlägg osv osv!

Ha en bra dag mina vänner!
Kram kram

10 kommentarer:

Grodmamman sa...

Insåg att vi hade flera gemensamma M i våra familjer!:)
Så mycket fint du köpt. Jag har shoppat lite på nätet det sista och jag hoppas att jag får ett paket imorgon!
Kram

Anonym sa...

Så mycket fint du har shoppat...kommer att bli så fint...kan se bilden en vacker sommarkväll, ute mörkret som faller och de vackra vita lyktorna...dessa lyktor gick jag verkligen igång på! Och vilket pris!
Läste bakinlägget också...så mumsigt!
Vill också ha en bokstav...varje gång jag säger det...svarar maken...att jag gör en sådan till dig...aldeles gratis...Har jag fått någon? Mycket snack och lite vekstad...
Kram,
Bella

Hannashome sa...

Åhh, va kul med en ny bloggläsare :)
Kul att du ser fram emot mina inlägg från huset i framtiden.
Verkligen roligt att få upptäcka din fina blogg med.

Kramar Hanna

Isabelles moster sa...

Hej. Vad mycket fint du hittat! Alltid lika kul när man gör bra shopping!!
Vilket fynd fr IKEA sen....
Här skulle jag med vilja och (kanske) behöva(?) lite nya fynd jag med... he he, men det tycker nog inte min sambo...
Ha en skön kväll, Kram C

Lantligt i stan sa...

Vilka fynd du gjort! Otroligt med 5 kr för dom fina lyktorna på Ikea! Gillade även M:et, jag skulle vilja ha ett A. Vilken fin blogg du har! Hit kommer jag fler gånger.
Kram Anki

In my house sa...

Nämen Oj, vad mycket fint!!!! TVÅLEN älskar jag... Sen så när man väl ha köpt den, så kan man ju köpa 9kr tvål och hälla i,,, för det är ju märket och flaskan som gör det hela såååå mycket tjusigare!!!!
- Har inte haft tid, att kolla annons problemet (ha vatt hos frissan, i smyg) Thhhhhh "säg inget ;)

Jaaa, mycket fint du fick på din tripp.... Mmmmmm! Kram josse

Anonym sa...

Såååå fin bokstav, vill också ha ett M (molly). Var köpte du det? kramis jessica

Maria sa...

Hejsan! Så mycket fint du choppat...M:et en klar favorit ;o)

Du frågade ju efter mönstret till den virkade pläden men jag glömde alldeles bort att svara, sorry! Har bara virkat stolpar med två luftmaskor emellan, fort går det....dessutom har jag dubbla garn så den blir "fylligare". Hoppas du fick det på klart :O)

Annika sa...

Åh vad mycket fina saker du shoppat.... kan riktigt se lyktorna i träden.. Kram Annika

Anonym sa...

Hej svejs sötis :)
Fint det där M:et va!! Våra kisar heter oxå Mimmi & Maja!! fina ljuslyktor du fyndat!! Kramar Sarah (på jobbet)