onsdag 1 oktober 2008

Det är här det sker..!

Hej och hallå!

Börjar med att sucka tungt!! Jag som skulle bli bättre på att vara här inne och skriva och kommentera. Jag har bara inte hunnit! :(
Jag har jobbat en del men det som egentligen upptagit min lediga tid är min häst. Tyvärr blev han halt för två veckor sedan och det har varit, och är fortfarande, ett väldigt pysslande med det där. Men nu börjar det bli riktigt bra! :)

Två blötdjur! ;) Mina "bebisar"!

Här hemma har det verkligen inte hänt särskillt mkt. Jag har bytat tillbaka till mina vita hissgardiner i köket...jag stod inte ut längre med att ha vit/blå gardiner till det gräsliga gröna golvet i köket. Så nu ser det ut såhär igen! :)

Idag tänkte jag visa er vart jag sitter när jag bloggar!
Detta lilla utrymme ligger i "hallen" på ovanvåningen. Det var ett "döutrymme" som jag tyckte att vi kunde placera datorn vid.
Förut fanns det en dörr med en balkong utanför men den var fuktskadad (och ful!) så den åkte ner. Tur det för annars hade vi nog inte haft vår lilla söta farstukvist nu!
Tyvärr är vi så hemmablinda att vi inte längre ser att det fattas tapet bakom skrivbordet..rullen står bredvid och ropar på oss..!
Som vi oxå kan se på denna bild är att vi är förföljda av fula golv! Men här kommer att läggas samma golv som vi lade på toaletten! Det blir nog bra!



Nu ska jag in i duschen för det är jobb som gäller för kvällen!
Ha det gott!
Tjing tjing..

8 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej!!
Vilket fint skrivbord. Ser lite gammalt ut, är det så?

Har det blivit nån förbättring me hästen?

Här hemma händer inte heller så mycket. Men det är så skönt att vi fått ner ställningarna även där bak, så vi kan börja pyssla där inne. Max har dock lite små målarprojekt i garaget som aldrig vill bli färdiga..:-(

Annika sa...

Vilken mysig bloggplats.... skrivbordet var ju så fint... skönt att kunna ha en speciell plats... jag bloggar i köket men "jag har en plan" får se om den går att genomföra.... om så får jag en liten, liten hörna för datorn....;) ska också jobba.... inatt.... så det är bara att hoppa i duschen o ta på glada minen..:) Kram Annika

Grodmamman sa...

Här har vi också datorn i en liten "hall". Hette dressingroom på planskissen, men nu har vi tagit bort en del av en vägg så nu är det mer som en liten hall på väg in till toalett och klädkammare. Vi har ett liknande skrivbord som ni, men en mycket fulare stol!=)
Kram

Sara sa...

Hejsan
Vilka söta "bebisar" du har. Önskar dig en fin helg.
Kram Sara

Anonym sa...

nu är du tillagd i mina favoriter.... så nu kommer du inte undan;-) Fin sida du har iaf.... /Nadja

Anonym sa...

Stackars hästen...sonen läser till veterinär så inte för så länge sedan förhörde jag honom på hästens anatomi och sjukdomar...hoppas att han snart är OK igen!
Vacker plats att sitta och blogga på...vad ser du när du kikar ut genom fönstret?
Önskar dig en trevlig helg!
Kram,
Bella

Caroline sa...

Åh, lyllos som har häst! Det låter jättemysigt. Har ni stall precis där ni bor?

Kul att ha hitta en (för mig) ny blogg!

/ Caroline

C De-sign sa...

Hej
Hoppas verkligen att hästen bättrar på sig.... pyssel är det ju, men kärt pyssel!!!! Jag minns "känslan" när man hade mockat och grejat i stallet och var på hemväg...trött och nöjd...hästar ger så mycket lugn... nu är jag inte "stand in" i stallet länge....kan sakna det lite... Dagarna går.. en dag i taget, man klarar mer än man tror! Varma Kramar fr C