måndag 6 oktober 2008

"Gräsänka"!

Denna helgen har jag varit gräsänka! Min älskade sambo har varit i London för att titta på fotboll och roa sig med några vänner från sitt jobb. Har pratat med honom lite och det verkar som att dom har haft jättetrevligt. Han åkte i fredags och kommer hem idag så jag får väl förhoppningsvis höra om allt dom haft för sig!

Själv åkte jag hem till mamma i lördags. Var en runda i hennes butik. Tyvärr blev det en väldigt kort visit där för Mathilda tyckte inte alls att det var roligt att gå där inne efter 1 ½ timmes bilfärd.
Köpte en söt ljuslykta och ett underlägg i luffarslöjd.! Ska snart hem till Lomma igen och då handlar jag nog mer. Tänkte tagit lite bilder i butiken men Mange hade ju kameran med sig och mobilen är inte så kul att ta bilder med.





Igår innan vi körde hemåt igen så tog vi en snabb sväng till Ikea. Det var nog den snabbaste och billigaste turen jag gjort dit någonsin.
Där var MASSOR med folk så jag tog bara precis det jag skulle och gick ut igen...ungefär så iaf!
Köpte lite burkar till mitt skåp. Anticimex rekomenderar ju att man ska ha allt i tätslutande burkar och då kan man ju lika gärna ha några fina i glas ist för plast.


Det blev några ljus, batterier och två ljuslyktor också! 268kr blev kostnaden! Ha ha..



Min dörr är färdig målad och jag bar upp den nu i morse. Jösses vad gamla dörrar väger. Fick verkligen kämpa!
Nu är den på plats med en provisorisk lösning bestående av två gamla färgburkar och några brädbitar! Man tar vad man har! :)


Kan bara konstatera ännu mer att jag vill ha nytt golv i sovrummen oxå...NU!!!
Nästa månad tror jag att jag åker tillbaka till Ikea och köper golv!
Sängskåpen har fortfarande inte blivit målade och hyllan kommer ju inte upp förrän jag är säker på vilken höjd dörren ska vara på!

Idag är det ett riktigt fint höstväder här så jag ska passa på att vara ute så mycket jag kan!
Kram kram

12 kommentarer:

MammasRussin sa...

Tjing! Vilket underbart underlägg du köpt! Och du, vilket jobb med dörren! Tur att allt slit lönade sig för det där var ju hur fint som helst! Jättekul att se!

Cecilia sa...

Ibland kan det vara skönt när karlen åker iväg, men det beror på hur länge.
Antar att de haft det hur kul som helst?!

Snyggt det blev med dörren som sänggavel. man kan ju nästan tro att skänken och gaveln hör ihop. Samma stil tycker jag.

En billig tur till ikea men fina ljuslyktor. Har en i svart och de är så mysiga att tända nu.
Kram!

Grodmamman sa...

Ibland är det faktiskt skönt att få vara helt själv med barnen, vi har helt andra rutiner då när jag får bestämma helt själv!=)
Fin lykta du köpt!
Ikea och under 300:-!!! Det har jag nog aldrig lyckats med!=) Skulle vara då när vi bara varit inne och ätit snabbt på väg till semester.
Fin dörren blev. Du är ju inte riktigt klok som bär upp den själv!=)
Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Ja ibland är det skönt, om det är tidsbegränsat att vara lite gräsänka så:)
Kram Lallis

In my house sa...

Hej hej... Det lät ju som att du oxå har haft en rolig helg,,, som gubben....
Jättefina köp hos din mamma....
- Jag har oxå börjat med att ha allt i glasburkar,,, exakt dom som du köpte... Dels är det ju fint,, men oxå praktiskt...
- Jag ska strax åka iväg till "jobbet" måste bara känna lite till hur magen är,,,
Här skiner solen lite,,, men de ä ändå ruggigt... Så det får nog bli en päls jacka idag :)

Ha de gottit och en härlig dag!!

Kramar josse

Annika sa...

Hejsan! Har också en dörr på G... som gavel... tycker din blev kanonfin... o ditt IKEA besök var nog unikt... det brukar kosta mycket mer där.... har en liknelse... på vårt systembolag handlar många norrmän o det brukar bli ganska höga slutpriser.... jag var där i fjol o handlade en liten flaska mousserande att hänga runt halsen på en student... 36 kr tror jag.... kassörskan sa: det var den minsta summan jag sett!!!!.... Kul:( nej skämmigt bara... Gillade din nya glaslykta... kram Annika

Designe sa...

Oj, här var det mycket nytt! Så fin lykta, underlägg och vilka fina gamla flaskor med etiketter!
Blev ju bra med dörren där bakom sängen oxå!
Ha en fin dag! Kram :)

In my house sa...

Hej hej...
- Klart att du kan få en vägbeskrivning!
- Jag antar att när du har svängt av ifrån E22 så svänger du vänster,, sen rondellen och förbi Öb-butiken... Istället fortsätter du till höger! så du kör tillbaka samma väg och fortsätter in mot stan,,, skyltat! Sen kommer du till en rondell det är ditt första stopp, där kör du till vänster, el ja du ser Mairo ifrån vägen och rondellen jämte ligger Jem och fix.... Det är en stor låg byggnad,, med fönster runt om...
Åååååå då är du framme i paradiset!! Där är ju inte billigt, men dom har de oxå,,, sen så är ju deras grej rullgardiner och Mimou tygerna!!!!
- Jag skulle ju stått och välkomnat dig i dörren =) =)

Fråga mer om det är något!
(om du ska in till stan oxå, så är det bara till att fortsätta!

Kram kram j

hemma bäst sa...

Hej! tänk att man alltid hittar något på Ikea! jag har också dom vita ljus lycktorna (dom är så söta) ska sätta ut bilder från källarn, så fort det blir lite mera fixat där! än så länge har vi inte ens någon belysning, bara bygg lampor.riktigt roligt att din kille tycker att det i alla fall är lite kul med inrednings bloggar! min kille har inte riktigt fattat det ännu!!kram jennie

Anonym sa...

hej gumman :) vad fint det blev med sänggaveln! toppen!

vad fina saker du köpt, den första ljuslyktan i glas har jag pillat på i nån affär (kommer inte ihåg vilken) och ångrat att jag inte köpt! den ör så fin!

jadu, golvet i köket har reparerats nu (arbetet stod ju still en månad då jag låg på sjukhus) och golvet ska börja läggas ikväll av sambo och min pappa. så till helgen kanske jag kan ha kökbord i köket igen! inget kul när man är hemme mycket nu och bo stökigt! usch! sen ska vi börja med övervåningen, men det är "bara" målning..

EHEC tror dem jag fick i uppsala lördagen innan jag blev sjuk(blev sjuk 5/9) alltså 30/8 på en restaurang i uppsala när jag åt sallad, men de vet inte säkert än..

stor kram!

Anonym sa...

Lite här och lite där...blev ju en massa fina saker...allt det där skulle passa jättefint hos mig också;)
Va fin din säng blev! Visst är det konstigt...när man piffat till några saker i ett rum...syns det väldigt tydligt det där som man så gärna också vill fixa...golv är typiskt sådana saker som plötsligt syns när man fixat väggar och möbler...
Jag är så trött på ett golv här så jag funderar helt rått på att bara måla över alltihop...när maken inte är hemma...får jag tillägga;)
Önskar dig en skön helg!
Kram
Bella

n o r d i n g å r d e n sa...

Så många fina ting och de där gamla flaskorna var ju bara för läckra! Vilka go-missar du har, trevlig helg! Mari.