onsdag 15 oktober 2008

Så ruskigt opedagogisk! :(

Hej!
Idag tänkte jag berätta att jag är något av den mest opedagogiska mamman som finns!

Förra veckan kände jag mig lite krasslig! Som av en fingerknäppning kände jag mig frisk i fredags för att sen i lördags bli dålig igen. Märkligt!
Ni undrar kanske vad som var fel?? Jo..jag hade svullna lymfkörtlar. Så svullna att jag knappt kunde tvätta mig på halsen utan att ojja mig över att det gjorde ont. (stackars mig!) Kämpade tappert på jobbet i helgen men i söndags orkade jag inte mer. Jag gick hem från jobbet och bäddade ner mig.
Nu hade ju smarta jag bestämmt att vi skulle hämta hö till hästen den kvällen. När jag sovit i två timmar kände jag mig bättre och vi stack iväg!

På måndagen kom jag knappt ur sängen! Hoppsan Kerstin!! Inte bra att anstränga sig så när man inte mår bra!
Efter lite påbackning av min mamma så kom jag iväg till doktorn och där visade det sig att jag hade lymfkörtel inflammation. Visst..jag trodde kanske inte att det var normalt att ha en körtel som var stor som ett ägg på halsen men ändå.!
Nu kommer det "hemska"!
Denna trötta, matta, värkande OCH stickrädda mamman skulle lämna ett venprov! Det kändes inte ett dugg konstigt eller jobbigt förrän sköterskan stasade min arm. Vad gör jag då..? Jodå..gråter! Givetvis blir min dotter jätteledsen för att mamma bölar! Satt inte och bölade högt utan tårarna bara rann men Så ruskigt opedagogiskt! Har inte gråtit på många år för just stick så jag får skylla på att jag var så trött. Nu hoppas jag bara att inte Mathilda har fått några men för det här. Vill ju inte att hon ska bli rädd för ngt som faktiskt inte gör ont!

Eftersom Mathilda varit så duktig när vi var hos doktorn (länge) så åkte vi till eko för att köpa ett pussel. Hon fick välja själv (nästan iaf) och det blev ett Nalle Puh pussel. Hon lägger det säkert 10ggr om dagen. Hon ÄLSKAR pussel!
Vi köpte nya krukor och blommor till hennes fönster oxå innan vi körde hem och sov middag!
Det blev ett bra slut på en tråkig måndag!

Nu är det onsdag och jag mår nästan helt bra! Trist bara att behöva äta antibiotika i en hel vecka till när man känner sig "bra"! Well well..

Till helgen åker vi till Göteborg för att hälsa på en barndomsvän till Mange. Ska bli sköj! Ett snabb (?) besök till Gekås kommer det oxå att bli!


Hörs efter helgen igen!
Tjing tjing..

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vadå opedagogisk?!? Du kunde väl inte rå för att du kände som du kände. Jag tror inte att det är farligt för barn att se oss föräldrar visa våra känslor bara man kan prata om det efteråt. Nu är ju din dotter inte så gammal än, men prata kan man ju göra ändå. Jag förstår dock hur du tänker. Skönt att du mår bättre nu i alla fall.
Ha en bra helg i Göteborg och på Gekås!
Kram

Cecilia sa...

Jag tycker inte heller att du var opedagogisk, men tycker du själv det så. Visst kan jag förstå att du tänker på om Mathilda kan bli stickrädd och minnas stunden då du grät. Men jag tror bara man får avdramatisera det nästa gång det är hennes tur. Ta med nån kär leksak eller likn.
Fint av dig att åka till EKO och låta henne få ett pussel!!! :-)

Är det möjligtvis Balash, Lotta o Elias ni ska hälsa på?! Eller Mange har fler polare som dragit till Götet? Hoppas ni får en jättetrevlig helg!!

Och Gekås..:-) Lovely!!! Mange kommer att älska det, men skit i det..haha.
Kram!