söndag 21 september 2008

Ehhh..Tadaaaa!!

Hej hej mina vänner!

Jag lovade vid något svagt ögonblick i mitt förra inlägg att ni skulle få se vår lilla toalett med det nya golvet. Här hemma tar saker lite längre tid ibland än vad som är tänkt..detta gäller då bla just toaletten!
Men jag visar er en bild ändå..har ju sagt det! :/
Förut låg där en plastmatta i lite olika färger..rosa, beige och vit tror jag det var. Vi valde att lägga ett klickgolv för att det bara är en vask och toalett där inne..inget "riktigt" våtutrymme alltså.
Listerna ska upp och jag ska försöka hitta något roligt att hänga handdukar och toarulle på. Så ni får bara se golvet än så länge! :)
Tadaaa...!

Min vecka i övrigt varit bra (förutom en "liten" incident). Jag känner att jag börjar landa på jobbet och det känns helt ok nu!
Vi var lite mkt folk häromdagen så chefen erbjöd mig att ta semester för jag har lite för många semesterdagar kvar.
Absolut kände jag för att få en dags helt oplanerad ledighet. Jag brukar få så mkt gjort då!
Jag kom upp tidigt på morgonen och började tvätta. Kände för att baka lite så jag och Mathilda gjorde oss iordning och skulle bara kolla igenom skafferiet för att se om vi behövde handla ngt annat än jäst.

Jag säger bara FYYYYY!!! Vi hade ohyra i skåpet. Så min lediga dag gick till att kasta ut, rensa, dammsuga och torka skåpet. Så äckligt. Jag ringde anticimex också så dom kom ut dagen efter och sprutade.
Man undrar givetvis om man har fått i sig ngt?? Eller nä..det undrar jag föresten inte. *mår illa*
Det tog några timmar och efter det så var jag ju givetvis inte så sugen på att baka nåt mer så vi tog en lång promenad istället. Vi plockade lite rönnbär med oss hem som fick stå på köksbordet och göra mitt "äckliga" kök lite mysigt iaf!


Idag fyller min sambo år och jag tänkte susa in till byn nu och köpa en riktigt god frukost till oss. Ska jobba ikväll så detta får bli "födelsedags middagen"!

Ha en bra dag i det underbara höstvädret!
Kram kram

10 kommentarer:

In my house sa...

Hej hej!!! Golvet blev ju bra, vi har oxå en sån liten toa på ovanvåningen som vi ska fixa till i vinter,,, om pengarna finns.... Vi behöver ny toa-stol och handfat,,, alltså hela kittet....
- Skönt att jobbet känns bra.... MEN DU,,, va hade ni för sällskap i skafferiet.... Ohhhh,,, Va de dom större djuren el små äckliga??? i mjölet =) Skönt att ha fått de städat iallafall,,, nåt posetivt!!! Men visst,, hoppas ej ni fått i er nåt.....

Grattis till sambon och jobba lugnt...
KRAMAR j

Grodmamman sa...

Fint det blev med nya golvet!
Och du, inget ont som inte har något gott med sig! Nu har du ett rent och fräscht skafferi!=) Förstår dock att det måste varit otäckt att upptäcka dem.
Ha en bra dag på jobbet, skönt att det blir bättre och bättre där.
Kram

Vårt lilla hem sa...

Hej!

Tack för din gulliga kommentar, glad jag blir :)

Va kul att renovera! Golvet ser fint ut. Det ska bli roligt att se hur fortsättning blir.

Oj, vilken dag du fick! Så typsikt när man räknar med en lång härlig dag fylld av bara det där man så gärna vill göra men kanske sällan hinner, och så händer nåt sånt! Tur att ni fick ordning på det tillslut iallafall, ohyra är inget kul!

Ha en fin dag imorgon!

Kram, Jenny

In my house sa...

Hej bruttan........

- När du ska lägga in ett youtube klipp, gör du såhär....: När du har valt vilket klipp, så kopierar du filmens adress: som står till höger och heter Embed... Sen när du ska göra nytt inlägg på bloggen så ändrar du till Redigerar HTML istället för Skriv!!! dom två som står i hörnet!!!! sen klistrar du bara in adressen!!!!

- Hmmm, hoppas att du förstår!!! =)
Äe ej den bäste förklararen!!!

Kram j

C De-sign sa...

Hej
Fint golvet blev, men ohyran i skåpet låter inte kul...men nu ska de väl vara borta....Här kommer vardagen tillbaka antingen man vill det eller ej.... tar en dag i taget! STOR KRAM till dig! fr C

Annika sa...

VA! blir du erbjuden semester.... vilken lyx:) Ja man behöver en paus ibland.... o du små små husdjur var inte kul.... vilken tur att det finns medel för sånt.... här har vi en liten bagge som är svart med brun rand som tydligen trivs i gamla hus... inge att göra åt har man sagt mig.... kommer inte många men nån ibland.... de brukar ligga på rygg o slöa...:) Ha en skön vecka Kram Annika

MammasRussin sa...

Va fint golvet blir! Duktiga ni är! Va läskigt med skåpet då??! Fyyy!
Jag gör nya försök att få tag i dig!
KRAMIS

In my house sa...

Hur är det med min lilla skönhet?? du jobbar väl inte för mycket....

Hoppas allt ä bra,,, natti natti j

Anonym sa...

Golvet ser jättefint ut...kan tänka mig att det är stor skillnad emot färgglad plastmatta...Stackare...ohyra var ju inget trevligt att få...tur att de utrotades i alla fall...Grattis till sambon och jag vill önska dig en härlig vecka!
Kram,
Bella

Designe sa...

Så fräscht det blir med golvet!...åh hu så läskigt med ohyran..förstår att du tappade lusten att baka! :)
kram