torsdag 3 februari 2011

Nu får det vara nog med pausandet..!

Det blev en lång bloggpaus..
..men nu får den vara över!
Tänkte faktiskt börja med att be Er, som kanske eventuellt fortfarande kikar in här, om Hjälp!
Jag har en orkideé som har ett litet skott.
HUR GÖR JAG MED DET?
Har ni varit med om detta och har ni lyckats med att få den att överleva som egen blomma?

Räddade denna orkideé från min arbetsplats. Den stod ensam och övergiven utan en knopp eller blomma i sikte, på ett kylskåp i vårt pentry utan fönster..och tänk vad lite omtanke hos mig kan göra! ;)
Ha en skön kväll!
Tjing tjing...

5 kommentarer:

Fröken C sa...

Hej!

Alltid när man kan få liv i de skruttiga orkideérna:)))

Har kollat i mina orkidéböcker men inte hittat nåt om detta, vad det gäller den sorten som du visar.
Men den har ju några luftrötter så det borde gå att ta loss den o plantera i en egen kruka.
Det stod om en annan sort som kunde bilda såna här skott om den stod för varmt, kanske det var varmt uppe på kylskåpet.

Du får berätta hur det går för orkidén:))

Kram C

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Välkommen tillbaka!

Ja, vi hade en toppen helg. Längtar tillbaka.

Hoppas du får en bra helg! Kramar Maria

Grodmamman sa...

Välkommen tillbaka! Kul att höra ifrån dig!:)
Har ingen aning om hur du ska göra, men eftersom den har luftrötter så borde det ju gå att plantera om den i en egen kruka. Lycka till!
Kram

Sara sa...

Välkommen tillbaka :-)
Kram

prinssesan sa...

Läs min blogg, och ge din egen åsikt. Ställ dina frågor.
Jag har en pojkvän men också en annan…

www.theuglytrue.bloggplatsen.se