tisdag 28 september 2010

Gamla ramar!

Jag har nog en svårare förälskelse när det gäller gamla ramar! :)
Är jag på loppis så dras jag till dom oavsett om jag behöver eller ej..
Det har blivit en hel drös denna sommar och dom flesta ligger fortfarande i källaren i väntan på tid och placering!
.
Tog ut några ljusstakar och ramar för lite spraymålning häromdagen.
När jag stod där och sprayade tyckte jag att dom blev jättefina..verkligen!
Men jag vet inte om det är svarta dom ska få vara. Tycker plötsligt att det blev så mycket mörkt i vårt lilla tv-rum.
Tänkte göra en tavlevägg och frågan är om dom ska förbli svarta eller om det blir en ny omgång med spray fast i vitt ist?!?
Vad tycker ni?


Dom är jättefina i svart men jag gillar ju verkligen det vita, ljusa och lantliga!
Svårt när man man står med ett ben på var sida!
.
Ha en fin dag!

10 kommentarer:

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej tjejen!

Så himla fint! Här är en till som står med ett ben på vardera sida.
Dock så tycker jag att några svarta detaljer som bryter mot det allt det vita kan vara otroligt fint och något som bidrar till konstraster och spänning i ett hem.
Så testa med stora fina svartvita fotograferier i tycker jag och se hur det blir innan du sprayar vitt.

Våra golv är i princip underhållsfria, jag älskar dem! Det är massiva trägolv från gapro som är lutade och vitoljade. Färdiga från start och bara att skura med såpa. ett tips om ni ska beställa nya golv.

Hls
Mia

Grodmamman sa...

Håller med föregående talare!:) Tycker att det är jätte snyggt med svarta detaljer i allt det vita!
Kram

Lina Gardelid sa...

Hej!

Ville passa på att berätta att jag har utlyst en tävling på min blogg. En utlottning av annorlunda, färgglada, fina, kul och användbara kort för alla tillfällen. Ta gärna en titt och se ifall du vill vara med!
Hälsningar
/Lina

Jessica sa...

Hej, vad snyggt det blev!
Svart är fint fast jag har det inte här hemma (ännu).
Det är riktigt kul att spraymåla, fort går det ju också!

Må gott,
kram
Jessica

C De-sign sa...

Jag tror att det kan vara intressant att blanda lite...speciellt om du hänger många tavlor tätt..... ja, det är ju så att man får prova sig fram.... nu är det höst här....men det går det med, man får mysa inne! Ha en fin lördag och Varm Kram fr C

MammasRussin sa...

Fint du gjort med det svarta! Visst är det spännande att blanda...och svårt när man vill åt båda håll lixom! Här är det mest vitt :-) KRAMIS

Saija sa...

Hejsan!
Ville bara tipsa lite om en tävling på min blogg, du kanske är intresserad?
http://saija.se/tavling-hos-mig/
Mvh Saija

HOUSE OF SVEA sa...

Hejsan!

jag tycker att de ska förbli svarta... spuperfint mot allt det vita och ger mer djup i inredningen.

Är också på jakt efter gamla ramar till tavelvägg, hittade massa i lördags men jag hade glömt plånboken hemma. Typiskt!

Kram Anna

Cecilia sa...

Trodde säkert att jag kommenterat, men har visst glömt :( Dags för en uppdatering! ;-)

Jag tycker det blev fint med de svarta ramarna. Ni har ju mycket vitt, vilket är jättefint tycker jag, men det behövs även in lite mörkare färger. När du tröttnat på svart, sprayar du om dem vita.
För min egen del inser jag att i vårt hem ska det inte vara massa färger, utan basen ska förbli vit, svart, grå.
Åkte ni till Gekås igår?

Kram!

Blueness sa...

Läckert med svart som kontrast mot de ljusa färgerna!