måndag 2 augusti 2010

Att plocka in grönsaker..

...känns så lyxigt!
Att gå ut i trädgårdslandet och dra upp några morötter eller ett salladshuvud! :)
MUMS!!
Idag har jag köpt gurkor (för det har jag inga egna) för att prova mig på en inläggning! :) Och då kommer mina superfina dillkronor väl till pass!
Har DU något gott recept på just inlagda gurkor?


Idag har jag grävt en stor grop! Puhh..
Mina grannar ska gräva en massa i sin trädgård och då räddar jag några rosor och pioner från slakt!
Så jag ska alltså bli med blommor! :)
.
Imorgon bitti bär det av för att inhandla lite jord och sen blir det till att gräva upp deras blommor och sen plantera hos mig!
NICE! :)
.
Ha det fin fint! :)

7 kommentarer:

Cecilia sa...

Man blir ju lite sugen på att odla själv nu, men max skulle bli galen!

Vi skulle ju hörts av förra veckan. Balash o Lotta kommer på tisd eller ons och ville såklart träffa er oxå. Hoppas ni kan nån av dagarna. Hör av dig!

Grodmamman sa...

Härligt med egenodlat!:)
Bra när man kan få fina växter av andra!:) Jag ska försöka komma iväg till en av våra handelsträdgårdar imorgon och köpa lite nytt till våra utekrukor, de ser bedrövliga ut just nu.
Kram

designofluna sa...

Härligt det såg ut med morötterna!
Kram malin

Jessica sa...

Hej,
Härligt att kunna gå ut i trädgården och plocka grönsaker!
Vi har matat Sune-kanin med egenodlad spenat och persilja hela sommaren - lite mysigt!

Vilka fina loppisfynd du gjort! Skänken vara ju bara så fin.

Må gott,
kram
Jessica

C De-sign sa...

Hej Det var länge sedan...men sommaren håller mig borta från datorn....Underbart gott med egna gurkor.....jag fick nu lust att lägga in själv....vad jag minns från något recept är att det ska vara vinbärsblad i...och ganska söt/salta....ska bege mig till torget i morgon! Du man undrar ju vad du har för loppis...????? SÅ BILLIGT!!!!!! En sak till undrar jag också...om du kunde maila mig din adress...det finns en liten sak här som vill hem till dig....
Kram kram fr C

C De-sign sa...

Jag visste att du skulle bli glad!!!!!!! det var det som var meningen!!!! Kram kram fr C

Annika sa...

Mumselimums med eget grönt.... härligt... tyvärr kan jag inte bidra mednåt gurkrecept...:) ingen matmamma jag.... o loppisfynd har du gjort... ha dä gôtt.. KramAnnika