söndag 15 augusti 2010

Orkideé!

Jag köpte, för snart ett år sen, en orkideé på torget i Kristianstad...ganska billigt!
Den blommade och var fin. Mina andra orkideér brukar det alltid komma nya stänglar på men inte denna.
Den fick sin placering bakom en gardin.
Där stod den..utan blommor hur länge som helst.
.
En kväll när jag gått och lagt mig låg jag och funderade på denna eländiga blomma och bestämmde mig för att kasta den morgonen efter!
Behöver jag säga att jag blev glad när jag tittade dagen efter??
Nya stänglar och MASSOR med knoppar!

Den hade inte blivit tilltittad på ca en vecka!
Nu har blommorna slagit ut och är såå vackra!
Kanske inte var en så dålig orkideé jag köpte iaf! :)

Idag är det söndag och det står städning på schemat!
Tråkig göra men är ju så skönt när det är gjort!
Ha en fin söndag!
Kram Nea

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag har två orkidéer som har blivit förpassade utomhus just nu. Bara för att de ser så tråkiga ut!:) Brukar få mina orkidéer att blomma om och dessa två har blommat massor.
Kram

MammasRussin sa...

SÅ fin! Vilken härlig överraskning bakom gardinen :-) Vilka härliga bloggvänner du har!

Ha det gott! KRAMIS

Huset på kullen sa...

Vilken tur att du inte hann slänga den. Jag orkar aldrig med mina orkidéer, de ser så tråkiga ut när de inte blommar..

Jag ångrar inte att jag klippte lugg. Men vad jag velade innan jag tog beslutet...hihi. Som du sa, stor förändring trots att man egentligen inte klipper så mycket.

Ha en mysig söndag! Kram Linda