onsdag 31 mars 2010

Nu har våren vekligen tagit grepp om iaf Skåne! :)

Vad det är härligt att våren har kommit! :)
Jag var glad när snön kom och att vi faktiskt har haft vinter här nere...men jag var minst lika glad och lycklig när snön försvann.

I fredags hade vi så otroligt varmt här..närmare bestämmt 17 grader. Fantastiskt!! Att slänga av sig jackan och sitta mot husväggen och bara njuta! :)

Jag har inte gjort särskillt mycket egentligen den sista tiden men tiden rusar verkligen iväg!
Har iaf planterat lite blommor i utekrukorna och nu ser det MYCKET bättre ut vid ingången! Bakade lite bullar häromdagen! Dom blev smarriga. Bakar efter Leilas recept och gör alltid dubbel sats...kan säg att det går åt MYCKET smör! :)

Jag har minsann lagt till en ny vana i mitt liv! För visst kan man kalla det vana när man har gjort något så många gånger som 7 gånger!??
Jag har börjat cykla till stallet!! Duktigt tycker jag! Det är nästan 6km dit! Hade det inte varit för alla bullar jag bakar och känner mig tvungen att stoppa i mig så hade sommarfiguren(?) kanske varit ett faktum!

Nu ska jag snart ta mig ner i källaren och måla fler brädor för att kunna göra fler tavlor och textade brädor! Kul att mina saker gillas! :)

Ha det bäst alla!
Kram kram

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilka söta blommor du har på bordet och vad gott det såg ut med bullar!:)
Jag har börjat jogga igen, men det är ju det där med maten!:) Sitter här och försöker peppa mig till att jogga innan jobbet imorgon. Får väl se om jag lyckas.
Kram

Grodmamman sa...

Jag lyckades! Halv sju joggade jag iväg. Blev inte så långt idag då det började regna nästan direkt, men jag joggade!:)
Är precis som du!:) Joggar och så unnar jag mig en extra kaka!
Kram

Annika sa...

Hej! Jag har sett ditt namn förekomma i samband med bloggtävlingar och vill därför be dig kika in hos mig. Har tre aktiva tävlingar och många på ingång! Var gärna med o tävla, finfina grejjer finns att vinna, och upp kommer det komma saker inom både barn, inredning, kläder m.m ! BL är ju bara ett tips ;)
Bloggen finns på http://nilssonpettersson.blogg.se

Dicksonska våningen sa...

Hej hej!
Så goda bullarna ser ut. Det och cyklingen hamnar ju verkligen högt upp på "känns-bra-listan" kan jag tänka mig :)
Jag har hört av många att våren på allvar kommit igång i södra sverige. Här väntar vi fortfarande. Känns inte som vi varit så långt efter tidigare år men i år är det trögt tyvärr...
Ville önska dig en skön helg och en Glad Påsk!
Kram Annika

Jessica sa...

Hej,
visst är det härligt nu när våren är här!
Perfekt att börja cykla, då kan man ju äta bullar med gott samvete också!

Hoppas ni får en mysig påskhelg!
Kram Jessica

Gårdsromantik sa...

Otroligt med 17+

:*¨¨*:♥ GLAD PÅSK♥:*¨¨*:

Önskar Maud

<Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

A home far away sa...

Hej, jag kan varmt rekommendera ett macro objektiv, det jag har är ett Sigma 50 mm och det är verkligen helt super.
Nu avvaktar jag själv med mer kameraprylar då jag hoppas få äga en Canon 5d II snart...drömma kan man ju alltid.

Hör av dig om du har fler frågor gällande kameror!!

Kram gunilla i Singapore

Noga Utvalt sa...

Hej!!

Oj oj oj vad smarrigt det där såg ut!!
Nu blir jag oxå sugen på att baka bullar! Får nog bli nu i veckan. Bra att fylla frysen med fikabröd nu innan bebisen kommer. Mycket besök blir det ju sen!

Kram Nadja