måndag 9 november 2009

När man är så orolig så orolig...

Jag överlevde hubertusjakten och det var superkul att vara med! :)

Varför hamnar min bild såhär? Den är liggande i "arkivet". Knepigt!

Det var sådär härligt kallt, runt nollan med strålande sol hela dagen!

Här är några på upploppet. Men totalt var det 150stycken som red! :)

Jag och min goa häst. Men vad man ser konstig ut i stilen med säkerhetsväst på!
Vi kommer vara med nästa år oxå! :)
l
Efter helgen kom vardagen med jobb, pyssel och brädtillverkning!
ö
I torsdags vaccinerades Mathilda och om det beror på den eller ngt annat vet vi inte men hon blev sjuk.
Hon kräkte en gång i kvarten hela natten. Sen en gång i timmen dagen därpå. Besök på akuten för diskution om hennes tillstånd men proverna var bra så det blev hem igen. Det fortsatte och fortsatte och tillslut blev hon helt slut och hade superhög feber. Då gick det inte längre. Så vi blev inlagda på barnavdelningen med dropp.
Nu e vi hemma igen. Mathilda mår bättre och kämpar på med några munnar saft i timmen och jag försöker vila. Har man knappt sovit på snart fem dygn blir man mör!
l
Så jag försvinner inte men kommer nog ägna dom närmsta dagarna åt min familj, mitt jobb och sen att VILA!
ö
Kram på er så länge!

6 kommentarer:

Grodmamman sa...

Stackars lilla vännen!:) Hoppas verkligen att hon hämtar sig snart, inte konstigt att ni var oroliga.
Härligt med Hubertusjakt! Har aldrig ridit själv, men varit åskådare ett antal gånger och det är ganska spännande det också!:)
Ta hand om dig och din familj nu, så hörs vi!
Kram

Cecilia sa...

Kära lilla vän! Hur kunde hon bli så här sjuk? STACKARE!!! Fy, jag förstår att ni varit väldigt oroliga för henne. Och jag hoppas hoppas verkligen hon snabbt blir helt frisk igen. Låg ni inne ett par dygn?
Försök vila er alla tre nu, det behöver ni och ta väl hand om varandra! Stor kram!!!

Anonym sa...

Hej nea!!
efter tips från dej kikade jag in på din blogg!! vilken härlig sida,lika härlig som dina fina brädor!! jag köpte en av dej på tradera o är jätte nöjd. gillar dina övriga saker med,väntar med spänning på att du ska fylla på. lustigt nog bor du i skåne,ett skåne som vi besöker varje sommar. har goda vänner i yngsjö,s om åhus. älskar erat hav o er landsbyggd,alla hästar eftersom jag har en häst tjej här hemma. en tjej som fick sin vaccin i dag.. hoppas bara det går bättre än för din dotter... kommer att besöka dej fler gånger,både som bloggare o traderare!! ha det gott hälsn från lena i leksand

Vitt o Vältummat sa...

Konstigt att din bild vänder sig. Jag har försökt kolla på blogger för att kunna hjälpa dig men hittar inget svar.
Hoppas att Matilda har repat sig vid det här laget.
Ha det bra
Kram
Åsa

C De-sign sa...

Oj... skönt att ni är hemma igen....ja, du...det där vaccinet..... jag vet verkligen inte om jag ens tror att man kan "lita" på det eller "expertisen" som säger att det är ofarligt! Samtidigt förstår jag er småbarnsföräldrar som vaccinerar era barn..... men jag har tackat nej, men det är ju svårt...pest eller kolera känns det som!!!! Nu HOPPAS jag verkligen att ni kryar på er och att du STRUNTAR i allt annat... ta bara hand om er och se till att MÅ BRA! STOR VARM KRAM fr C ( låter ju som mamma/mormor....hihihi)

MammasRussin sa...

Åhhhh hoppas verkligen Tildis mår bättre nu?? Jisses vad dålig hon varit. Stackars!
Fina bilder från jakten!
KRAMIS