måndag 16 november 2009

Ett livstecken! :)

Hej hej..!
Dags för lite uppdatering känner jag! :)
l
Vi har haft en vecka med alldeles för mycket jobb och för lite mys. Mange har varit hemma med Mathilda och jag har jobbat på!
Har dock varit ledig i helgen så det blev lite mys för mig oxå då!
l
Igår körde jag iväg till en liten by som heter Hörvik och köpte mig en ful köpmannaskänk i furu! Men..alla som målat om furumöblerna vet vilken otrolig skillnad det blir med vitfärg och nya knoppar. :)
Dessutom tycker jag att det är en väldigt användbar möbel! :) Så för 250kr blev denna möbel min!

Visst finns det potential!?

Det är många som har frågat och undrat vart jag hittade mitt vita zinkhus.
Jag gick in i en liten inredningsbutik i Sölvesborg som heter Chic Idé. Frågade där för jag hade sett att hon hade i sommras. När hon sa att dom var slut så hänge jag läpp och hon såg min otroliga längtan och förtvivlan!
f
Hon bor i lägenheten ovanför och hade ett hus "Extra" som hon så gulligt sålde till mig! :)
Men jag har fått för mig att dom vita husen kommer mer mot våren till och att det är dom zinkfärgade som gäller nu kring jul!?!
f
Nåväl..
Jag har hittat röda liknande i storleken mindre i en affärs "julmarknad", som jag har börjat spraymåla! För det trevliga priset av 49kr och en sparyburk från biltema så tror jag att detta oxå kommer bli fint!
f
Eller vad tror ni??

På väg mot förvandling! :)

Nu ska jag greppa lite sandpapper och sen börja måla den gräsliga möblen! ;)
f
Kram på er!

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vilka målarprojekt du har, men det kommer säkerligen att bli jätte fint när det blir klart!:)
Visst är det så att man ibland har fullt upp!:)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, oj röda hus har jag aldrig sett förut, häftigt det med, i af till jul....Jodå, menar du den pläden som ligger överst i min korg, vet du, den kommer nämligen fr Jotex! Billig o snygg! Mari.

K sa...

Hallå tack goa du för att du är så gullig o orkar kommentera ;D
Vi energi till att renovera? nja så känns det inte, känns bara som att jag är trött, trött, tröööött just nu men när jag tittar tillbaks på vad vi gjort senaste året så är d ju en hel del ;D

Vilket kap, skåpet blir suuuper ;D VIT FÄRG ÄR D BÄSTA INREDNINGSHJÄLP MAN KAN FÅ ELLER HUR ;D
kraaamar i massor/K

Jennyshemochharmoni sa...

Det blir verkligen galet stor skillnad med vitfärg! Superfint! Gillar verkligen ljushuset också, otroligt fint! Kram

Cecilia sa...

Hej! Jag trodde först att du redan målat skänken vit och skulle ha den så...hihi, men den kommr bli fin! Vi hade ju en sån innan som vi sålde. Dom är väldigt användbara!!
Sött hus oxå:-)

Vitt och nött sa...

kommer bli kanonfin!! vitfärg å så fruktansvärt användbart :)

Va kul med hubertusjakt, ja red själv en sån för flera år sen! Det va så kul, å det tyckte min häst oxå :)

Har börjat rida igen efter över 3 års uppehåll, det ä sååååå kul :) Har vekligen saknat det!

Ha en bra dag!
Kram ellen

Malin - I min trädgård sa...

Precis - det kommer bli en jätteskillnad med färgen och nya knoppar!

Jo det är jättehärligt att förbereda för den lilla! Den är beräknad i februari så det börjar äntligen kännas som att det närmar sig. Men som tur är inte alltför snabbt, för vi har inte hunnit med hälften av förberedelserna som vi vill ;-).

Ha det bra!

Kram M