onsdag 18 november 2009

Tänk vad vitfärg kan göra för en möbel och ett hem!

Sådär ja, då var furufärgen på denna möbel ett minne blott! :)
l
Tänkte visa varför jag tvunget behövde en ny möbel.
Det är ett ställe i vårt hem som jag absolut inte har gillat!
Nu (kanske inte direkt) tänkte jag sy överdrag till högtalarna oxå för dom har en hiskeligt ful färg.
Egentligen skulle jag nog vilja ta ner hyllan och ha en stor fin spegel eller en fin tavla där istället.
Har ni ngt bra förslag på hur man kan göra med högtalarna isf?
l
Vi lyssnar mycket på musik och Mathilda älskar när hela familje dansar loss..annars kunde man ju skippat stereon här nere för vi har en "riktig" anläggning där uppe!
j
Här kommer en förebild! :/


Efter! :)





Det känns redan mycket bättre!

Idag ska jag vila för jag är sååå förkyld och febern kommer och går!
Ha det gott i höstmörkret!

Kram kram

8 kommentarer:

Jessica sa...

Vad fin skänken blev! Perfekt förvaring för skivor, filmer och annat "ostylish" :)

Tycker det är fint med hyllan så som du har det på väggen!
Måla den vit kanske?

Krya på dig!

Kram
Jessica

Cecilia sa...

Jösses en sån positiv skillnad! Jag hade målat hyllan vit eller köpt en ny vit eller tagit bort den.
Men ska du inte ha knoppar eller handtag?

Grodmamman sa...

Jag skulle också måla om hyllan vit. De där tekniska prylarna är ju sällan snygga, men hos oss är de en svart detalj till det vita!:) Kommer bli ännu bättre när hela vardagsrummet går i vitt också.
Kram

Noga Utvalt sa...

Hej Nea!
Att jag inte har hittat hot tidigare! Vilken härlig blogg med en massa fint!

Byrån blev ju som en helt ny möbel!!
Älskar den vita huslyktan , o tro mig jag har letat o letat men dem är slut överallt och t om hos leverantörerna! Så håll hårt i ditt! Men tack för tipset att sprutmåla! Ska nog testa det!

Trevlig helg!
Kram Nadja

Nadja sa...

Hej!
Hoppas allt är väl med dig - och att ni ser till att ha det lugnt på förlossningen några veckor framöver ... vill inte ha en massa stim och stoj när jag ska in ;-)

Jättefint som vanligt har det blivit. Du är så duktig på det här med att måla gamla möbler. Jag har en hel hop här hemma nu som ska målas när bebis väl är ute och det är OK att andas in ångorna igen ... men för mig tar det TID!

Ha en trevlig helg.
Kram Nadja

Vitt o Vältummat sa...

Visst är det tråkigt med TV-apparater och högtalare som man måste dras med. Jag har försökt att drapera mina högtalare i spetsgardiner.
Ha en skön helg
Kram
Åsa

MammasRussin sa...

Snyggt jobbat!!
Tänk en stooor fin spegel där ovanför.....åhh!! Men så opraktiskt för högtalarna, en del är lite nödvändigt ont!
KRAMIS
PS Du får minsann se helheten live ;-) DS

Cathrin sa...

Så fint det blev! Skall absolut sluta rynka på näsan åt furu.

Krya på dig!
Cathrin