fredag 22 maj 2009

Fynd fynd fynd! :)

Jag gjorde ett så bra fynd igår när jag var på loppis!
Först var jag mest besviken för jag hittade ingenting som lockade..som ingen redan lagt vantarna på då förstås!
Sen plötsligt såg jag skåpet! Det var så fint. Letade efter en större byrå till Mathildas rum men varför inte ha ett skåp istället?!
Tyckte att det var lite konstigt att det stod kvar men jag tänkte inte mer på det! Fick det för 80kr! :)) Var så lycklig!
Köpte ett litet klaffbord till Mathild som det är tänkt att hon ska ha till sitt dockskåp som har stått på golvet. Det kommer bli jättefint när det är vitmålat!


En liten pall utan sits fick oxå följa med hem..behöver ngt att ställa skrivaren på!
Några tavelramar, kakformar och några söta underlägg att ha till ljus eller små krukor blev oxå handlat! Totalt gjorde jag av med 130kr!! Det ni!

Nu önskar jag att det hade varit lite charmigt att vara korkad! Det "lilla" skåpet jag hade köpt tänkte jag få in i min bil! Min lilla söta Renault Megané! Visst!! (Kan det vara för att det är så "litet" som det inte hade blivit sålt??)
Det var inte ens i närheten! Fick ringa min kära sambo och säga- "du hjärtat..jag har visst köpt ett skåp som jag inte får in i bilen...men det är ett RIKTIGT fynd! Kan du komma och hämta det med saaben"?
Jodå..han kom! Men..det gick givetvis inte in i den bilden heller! Oopps..!
Efter lite charmerande ögonblink(?) och fjäsk så hade jag snackat till mig att två killar, som hade släp, skulle köra hem mitt skåp till oss...fastän dom inte ens skulle på det hållet! Så efter mkt om och men så står det nu i vårt garage!
Visst är det fint?!

Men det är så fint så jag vet inte ens om jag vill måla det. Klurigt!
Trevlig fredag!
Kram på er!

13 kommentarer:

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Vilka härliga fynd :) Råkade ut för något liknande förra året på loppis. Jag och min syster hade fyndat en hel del och fick inte plats med allt i min bil omgång ett. När jag ändå körde hem för att släppa av första omgången bytade jag bil för att få mer plats. Det jag inte tänkte på att i den större bilen så var bagageluckan mindre så vi fick inte in det vi behövde. Det var bara att åka hem och byta bil igen :) Trevlig helg. Vänligen Johanna

Cecilia sa...

Milda Mathilda säger jag :-) Att du lyckades få det hemkört, det är ju nästan en gåta. Men med rätt charm så går det ;-)
Kul att du till slut gjorde dina fynd. Det blev en billig loppis för mig. Clara red 3 ggr och ville ha korv, det la vi pengar på..hehe.
Jag hade målat skåpet vitt! Var Mange måttligt road när han kom??

Anonym sa...

Det finns en fin liten uppfinning som heter tumstock (på skånska lommaträ) rekommenderar att du införskaffar en sådan !
Hälsningar
Farbror Mats
PS snön är nästan borta häruppe nu !

Grodmamman sa...

Fina fynd du gjorde! Vilken tur att du fick hem skåpet!:)
Skulle också vilja ha tag i ett klaffbord, tycker att det är så fint!:)
Kram

MammasRussin sa...

Du är för go!!!! Såklart att du lyckades få hem skåpet!! Fint var det! Blir hur bra som helst hos Mathilda!
KRAMIS

C De-sign sa...

Vilka fynd du gör!!!!!!!!!!!! Kul när man hittar en massa saker som man blir nöjd med! Jag försöker att rota runt i det jag har..... hm... man samlar på sig!!!! Hoppas att du har sköna dagar..och njuter av all grönska och blommor! En ljuvlig tid har vi nu! KRAM fr C

In my house sa...

Hallo.... Jaaaa, blääää... Jag mår riktigt dåligt.... magen ä inte problemet,,, som vanligt juh,,, utan de ä huvudet,,, hela min kropp... grrrr... är ute så mycket jag kan,,, mår lite bättre då,,, frisk luft och ogräs... vet inte om det är (mina oro,tab) som gör mig sämre nu.... typ kanske nån övergångsperiod....
häromdan,,, blev de värsta kaoset i huvet, när jag körde på e 22,an.... innan jag hittade en ficka,,, ut i panik och mycket mer,,, fick ringa på i ett hus,, ringa eas, så att han fick hämta mig... (ingen mobil juh) m,m. sen dess ha ja vatt knasig,,, nu är det 4 dar sen.... men tror kanske att de ä tab,,,, hoppas de går över,,, för jag orkar inte krabba med sånt oxå.....

grrrr, viljet klagande de blev från mig....
största kramen....

Helena sa...

Vilka fina fynd du gjort! Ha en bra dag! Kram Helena

Vitt o Vältummat sa...

Hittade dig från Mysigt hemma. Vi ha också ett gult trähus, byggt 1946. Vilka fina fynd du har gjort. Ha en bra dag
Kram/Åsa

syster doris sa...

Äkta secondhandfynd får man kämpa för på många olika vis:) Det blir supersmarrigt vitmålat!
Kram Tina

In my house sa...

Fniss nääää, vi va ej i M... Vi har hittat ett till nytt ställe "närmare" =) =) 100kr inte klokt,,, hade kunnat sålt den för 2000 om ja hade velat!!!!

Kram på dig (huuu, fick lapp om möte med F-k & arbetsF, idag) grrrrr, blir sååå nervös direkt!!!!
just de Vet du,,, Aftonbladet har mailat mig idag, å vill göra hemma hos reportage,,, Aftonbladet =9 herregud,,,, blir helt häpen, as smickrande ju,,, skrattade så jag höll på att pisssa ner mig och mitt munsår sprack =) hahaha....


Kraaam
Kraaam j

[room] by sofie sa...

Hej!
Härligt att läsa om dina fynd...och turerna hem ;-) gillar skåpet och tror det skulle bli superfint i vitt! Och du, trappan blev jättfin tyckte jag. Vi står inför samma dilemma... idag klädd i heltäckningsmatta. Funderar på vita högblanka steg med sand i -kan bli lite väl hal annars!!

Min kusin har nu köpt hus i Lomma, måste ta mig till din mammas butik. Vilken loppis fyndade du på?

Ha det bra,
Kram Sofie

Dicksonska våningen sa...

Så fint skåp!
Det blir mycket bra förvaring i det.

Kram Annika