fredag 15 maj 2009

Fina saker..


Hej hej!
Tack för snälla och uppmuntrande kommentarer om vår trappa. Ni är goa ni! :)
Har målat den med täckfärg nu oxå och det har blivit väldigt bra! Nu återstår bara att lacka stegen...med en matt lack!
Berättade ju om mina fynd förra gången. Tänkte visa några idag!
Denna lampan är det egentligen min mamma som har fyndat. En kristalllampa för 35kr. Vad säger ni om det? Den blev jag förälskad i så den ska få hänga i vår hall. :)

Köpte gamla lakan. Dom är så fina! Dessa två ska förmodligen användas till min förvaringslösning i hallen. Bilder på det visar jag om några år när det är färdigt! ;) Nädå..jag håller på och finslipar på modellen bara!


Fler lakan.


Dessa är till lilla loppans säng. Tänkte sy ihop dom med vanliga vita lakan så det blir som påslakan. Förstår inte dom som lyckas sova med lakan vikta runt täcket. Jag vaknar alltid inlindad som en liten korv och har lätta klaustrofobiska känslor!
Köpte även en liten lykta som är så underbar! Den är så enkel...och fin. Framgår kanske inte riktigt på bilden men så är det! :) Den har inte hittat sin rätta plats ännu men det kommer.


Lite andra saker blev det oxå men det kommer jag visa för er när det har kommit på sin plats.
Tänk att jag fick allt detta och lite till för 300kr! Och det var i små loppisbutiker! Tycker det är BILLIGT! :)
Idag står det "utflykt" på schemat. Vi ska åka TÅG till Kristianstad. Mathilda har aldrig åkt tåg så det är för henne vi gör det. Mange ska handla byxor och jag ska handla uteblommor!
Senare ikväll ska jag träffa tjejerna från byn och dricka lite vin. Ska bli trevligt! :)
Trevlig fredag!
Kram på er!
Undrar varför det absolut inte går att få mellanrum i texten. Det är inte lätt att läsa när det känns som allt e skrivet i en ända följd. Konstigt. Någon som vet eller är det bara blogger som har en strulig dag?

5 kommentarer:

In my house sa...

Skyll inte ifrån dig NEA,,, det är nog attans för DIN skull som ni åker tåg.... Jag tror att du ville åka lite räls bil.... =) fniss


Kraaaam (fina fynd, ha de så mysigt)

Grodmamman sa...

Kul med en liten tågutflykt!
Enkel och fin lykta du har köpt också.
Önskar också att man inte hade så många "borde" i sitt liv!:) Det skulle kännas så mycket lättare att leva då!
Kram

MammasRussin sa...

Fina grejer det där!!!
Hoppas tågutlfykten gick bra! Ta det lugnt med vinet ikväll ;-)
KRAMIS

Gårdsromantik sa...

Men så mycket fint du fyndat!

Den där lampan var ju underbar!

Kram Maud

HWITA DRÖMMAR sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har, som jag följer men är inte så bra på att kommentera! Har ett tips iaf hur du får mellanrum mellan raderna. Ställ markören där du vill ha mellanrum tryck shift och enter. Eller var det alt och enter, nu blev jag osäker! Nån av dem är det, du får prova båda och kolla förhandsgranskningen så att du ser att det blev mellanrum. Lite krångligt beskrivet det här känne rjag, det är mycket enkelt! Testa! Ha en bra söndag/Kram M