onsdag 25 mars 2009

Ett hjärta till er!

Vill ge ett hjärta till alla er som kikar in här fastän jag inte är så flitig med bloggandet!

Ville hänga detta hjärta på vår dörr men fick en otrevlig blick och ett -"Nej"! till svar.


Blev förkyld förra veckan och måste säg att det är längesen jag har varit så "sjuk"! Fy och usch..! Allt blev jobbigt. Snorig, ont i öronen, feber, TRÖTT, trött, trött och väldigt illamående! Börjar bli bättre nu men är fortfarande helt slut. Kanske beror det på att jag inte har varit hemma och vilat som jag borde..vem vet!? Tänkte skrivit här men har inte orkat. Bloggen fyllde ju dessutom 1 år förra tisdagen. Hurra hurra! :)

I helgen var det rejält vår här i skåne. Sol och 8 plusgrader. Härligt!
I måndags var jag, Mange och Mathilda iväg och handlade färg och bets till vår trappa. Ska bli väldigt trevligt när den är färdig. Men än så länge så är det "bara" slipning som har pågått. Nu är det stiltje för nya slippapper behöver inhandlas. Elände! ;)
Köpte även några påskliljor (tet-a-tet eller vad dom egentligen heter.) som jag planterade i min zinkspann på trappan ute. Lite lagom vårigt tyckte jag...till igår morse när jag tittade ut. MASSOR med snö! Hallå våren..vart tog du vägen?


Så här såg det ut i måndags innan snön bestämde sig för att komma till oss!

Sol har det iaf varit både igår och idag så det är skönt ändå. Tänkte sätta mig en liten stund i solen innan jag ska iväg till jobbet.

Ha en bra eftermiddag!

Kram Nea

10 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan!
Såg betongägg i nån web-butik, men kommer inte ihåg vilken det var men det var någon av dem som jag har länkar till, om du har lust att kika igenom....
Kram
Annelie

K sa...

Tack snälla rara, du är snäll du ;D
Va?Menar du att din karl inte ville ha hjärtat på dörren?Då får du uppfostra honom bättre ;D *fniss* kramis/K

In my house sa...

Hej goá du.....
Så mysigt, jag har inte ens donat med nåt ute.... =(
- Grrr, jag va så dålig igår,,, sydde av rena farten för att tänka på annat och tog en Atarx, så jag blev seg och skön,,,,,,,, så jag kunde inte svara igår..... Om du känner dig dålig så behöver du ju inte känna nåt tvång att träffas!!!! men jag vill gärna!!!! Isåfall får jag hanlda nåt got som vi kan fika på,,,, eller vill du ha mat????
(Grrr, du kanske blir besviken, när du kommer hit, in real life)
Kraaaaaaam j

In my house sa...

Haha,,, jo jag tycker att de hade vatt sketa kul, om du knackade dörr.....
Du får ju ha i åtanke att vi donar lite överallt,,, iallfall =)
Jag mailar en vägbeskrivning (jättelätt att hitta) vårat hus står typ mitt framför en när man kommer på rätt väg =) mailar även nummer,,,,

jobba på ett å två.....

Kraaaaam j

Jessica sa...

Hej, vad fint du planterat på trappan! Här är toppen fint vårväder idag. Hoppas hoppas att det inte blir mer snö nu.
Hoppas du snart mår bättre, blir lite lättare nu när det blir ljusare!
Gillar dina röd/vita kökshanddukar du köpte, super fina!
Ha det gott,
Kram
Jessica

Designe sa...

Så fint hjärta och vilken söt plantering! Krya på dig! Kram :)

Cecilia sa...

Vad snyggt du har piffat till det i zinkkrukan :-) Jag fick massa vårkänslor och skulle iväg till Eko och inhandla blommor men nåt stoppade mig och dan efter kom snön :-(
Vad tråkigt att du varit sjuk. Fick du mitt sms om den 4 april? Vi vill ju gärna att ni kan komma alla 3, men går det inte så får bara du o Mathilda komma. Men helgerna är ganska uppbokade nu med besök o grejer. Hör av dig :-)

In my house sa...

Jaaaaaa, Nea!!! det ska bli jättekul.... Ring om du inte hittar =)

Kraaaam j

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken helt underbar vårplantering i zinkhinken!!

Soliga vårhälsningar till Dig!!

Jenny sa...

Hej Nea!
Hittade till din blogg via In my House!
Vad mycket fint du visar:)

Ha en skön helg och en trevlig träff med Josefin!

Kram Jenny