fredag 12 december 2008

Otacksamma blommor!

Hej hej!
Idag har jag varit ledig och bara gått runt och myst! :)
Har börjat plocka fram lite tomtar och vättar! Lite julkänsla vill man ju ha. Tyvärr jobbar jag ganska mycket fram tom julafton så det gäller att börja i tid för att hinna känna av julen.

När jag var hos mamma så köpte jag stora siffror som sitter på ljusen i tv-rummet. Med lite mossa och några vättar så är det riktigt mysigt där oxå!



Mina julrosor är bara så otacksamma. Dom har stått med perfekt dagsljus och lagom med vatten och ändå så bara tappar dom sina blad! Humpf...! :(
(dom har alltså inte stått på spisen innan)
Ljuslyktan på bilden köpte jag på Rusta förra året för 1kr. Har en till som jag inte har någon plats för ännu. Men när dessa oduglingar till blommor har dött så kanske det blir två lyktor här ist!


Mina hjärtljusstakar har fått vitfärg och står fint i köket..har visst glömt att sätta i ljusen! Ja ja..man kan inte komma ihåg allt! :) Snyggt med blixten i fönstret oxå! Hi hi..


Nu ska jag ta fram lite tygband och knyta runt diverse saker här hemma. Och efter det tänkte jag flörta med min sambo så att han kanske hjälper mig upp med hyllan ovanför sängen! Beställde en sängkappa i veckan så snart är blir det nog riktigt fint i sovrummet oxå! :) "Bara" ett annat golv och målade pottskåp oxå sen är det "klart"!

Ikväll är det chips och dippa framför Idolfinalen som gäller här hemma. Vad gör du ikväll?

Ha en underbar fredag alla!
Tjing tjing..

11 kommentarer:

Grodmamman sa...

Vad fint du gjort det! Svårt att ta kort mot fönster utan att blixten syns!=)
Jag klarar inte av sådana där julblommor jag heller, men här handlar det nog mer om vanskötsel!=)
Ha en bra kväll!
Kram

Sara sa...

Hejsan
Jag lyckas aldrig hålla liv i de där julblommorna, därför har jag inte köpt några i år.
Kram Sara

Anonym sa...

Vilka gulliga vättar ssom tittar fram ur mossan...julstjärnan tål inte kyla...och om den utsätts för minusgrader på vägen mellan affären och bilen så trillar bladen av och den dör sakta men säkert! Blev så sur för ett par år sedan när jag köpt dyra frodiga exemplar och detta hände...så jag åkte tillbaka och drämde blommorna i disken...och fick då veta att deta var orsaken...gissa om kunder som beställt jularrangemang av mig i år blev förvånade när dessa var inslagna med fleeceplädar...
Det låter som om du har kontroll över julplaneringen...det avundas jag som just nu inte har någonsom helst koll på läget...men, men julen lär ju inte springa ifrån mig... har en liten utlottning hos mig om du har lust att vara med...
Önskar dig en härlig helg!
Kram,
Bella

Cecilia sa...

Vilken fin adventsljusstake! Jag ska oxå satsa på siffror och blockljus nästa jul, tänkte jag för det är sååå snyggt!!!

Du får gärna höra av dig så vi kan få gratta Mathilda eftersom vi har en paket till henne här hemma.

Anonym sa...

hej gumman ;) mina julstjärnor har också tappat bladen och jag kastade dem till slut. men nu har mina enar helt torkat ihop så det blir till att köpa murgröna istället, de brukar gilla vår värme från elementen :)

fin blomma i sovrumsfönstret :)

stor kram sara

In my house sa...

Hej hopp.....
- Vad *kul* eller hmm vad jag nu ska säga att hon blev arg,,, då finns de ju någon med lite tro ändå... Jag ska till min läkare på onsdag,,, få se vad han säger om allt.....

- Tänkte att dina julblommor tappade blad pga varmt element, men ser ju att dom står på spisen,,, så då va de inte de som va felet,,,, dom kanske helt enkelt ä trötta.....

- Jobba lugnt gumman,,, kramar josse

C De-sign sa...

Hejsan och Grattis till 3-åringen i efterskott, så söt hon är !!!!!! Jag fattar inte att du orkar med allt....men det gjorde ju jag också när jag var i din ålder.... ja, ja, var sak har sin tid... men jag jobbar ju för fullt...och det tar på krafterna... Bra att du plockar fram lite tomtar och vättar så de kan hålla ett vakande öga på er att allt går rätt till nu i julbestyren!!!! STOR KRAM fr C

Grodmamman sa...

Du har något inne hos mig!
Kram

Annika sa...

Härligt med myspys i soffan...mitt mys var en natt på jobbet.... med maginfluensa... trodde jag klarat mig men ikväll gick det galet...:) men nu så kan jag blogga i soffan med gott samvete...:) Vilka snygga ljusstakar du har... o det ska bli kul att se lite bandprydnder väl???? Kram Annika

Vitt och nött sa...

va fint du har de! jättegulliga vättar :)
å vilka underbara hjärtljusstakar!

va kul när vi får se sovrummet, för de får vi väl!? :)

va de ä för nåt fel på dina blommor vet ja inte. ä inte så haj på de där me blommor, vattnar lite å hoppas på de bästa ;)

ha en fortsatt skön vecka!

kram!

Helene på Rörvik sa...

Hej Nea!
Så söta små vättar du har. Har också otur med julblommor så det har inte blivit några ännu. Hjärt ljusstakrana är så fina i vitt. Ha en riktig fin helg!
Kram Helene