torsdag 18 december 2008

Hur mycket som helst eller inget alls!

Visst är det lustigt. Ibland har man absolut inget att visa upp här på bloggen...inte med inredning iaf. Sen plötsligt så har man hur mkt som helst att visa!

Idag tänkte jag visa vårt sovrum. Som ni har förstått så händer saker här hemma i en ganska sakta takt men äntligen är hyllan ovanför sängen uppe. Nu får vi se vad som ska få stå på hyllan. Har ändrat och bytat ett antal gånger redan. Ramarna får ev vitfärg på sig. Sängkappan har oxå kommit på plats. Nu ska jag bara få "tummarna ur" och måla sängskåpen. Är lite osäker på om man kan måla dom i vattenbaserad färg så jag får nog ta med mig en lucka till färgaffären och fråga!


Visst blommar min amaryllis vackert!? Det bästa med den är att den kommer att hålla över hela julen och mer därtill! Ha ha.. Länge leve "plast" blommor!


Nu är det lite käk som gäller innan halmhämtning och förhoppningsvis en stunds ridning! Sen är det ett avsnitt av "bonde söker fru" som kommer uppta min tid!

En lite fråga bara. Hur brukar ni göra med bilder ni tar? Sparar ni dom månadsvis? I olika mappar typ..barn, inredning osv.? Eller hur gör du? Jag har en salig röra och berhöver strukturera upp det lite! Så tips mottages gärna! :)

Kram kram

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Sicket vackert sovrum, hyllan gjorde sig där med tavlan och fotona!
Och amaryllisen, den va nästan för perfekt för att vara sann...Har du lagt riktigt mossa runt?

Vi har olika mappar och sparar dem inte månadsvis utan såhär heter några: "Clara 2½-3 år", "bloggbilder", "renovering sovrum", "foton" med undermappar från alla kalas, fester osv. Kan inte förklara bättre. Men alla bilder som laddas upp från kameran sorteras direkt i sina mappar.

Cecilia sa...

Hej!
Vi har knappt inget alls inbokat på hela jullovet :-) Vi ska få färdigt vårt sovrum, det är nämligen prio 1. Men sånt pysslar man oftast inte med en hel dag heller för den delen. Så vi kommer jättegärna!!!! Den 30:e är dock uppbokad kom jag på.
Oj :-( ..alltså ni brukar inte skicka julkort, så därför skickade vi inget i år. Jag hoppas verkligen inte ni tar illa upp!! Men nu får jag ju dåligt samvete för att du tänker skicka nyårskort...

Sara sa...

Hejsan
Så fint ni har det i sovrummet, var har du köpt sängkappan? Angående bilderna så sparar jag alla bilder som jag tar till bloggen i en mapp som heter Saras bilder. Där rensar jag med jämna mellanrum.
Kram Sara

Anonym sa...

helloj! ingen fara på taket :) har också köpt sängkappa på ellos i strävt tjockt tyg som vi hade innan vi köpte sängstommen vi har nu.. gillade den skarpt, men funderar på att sälja en jag köpt till en 90säng, eller kanske ge bort den.. eller kansle spara om man får barn en dag :)

ja nu ska jag med sussa, i mina sköna sängkläder.. som sagt hemtex är en favorit all time :)

stor kram sara

Grodmamman sa...

Fint ni fått det i sovrummet! Jag köpte en sängkappa för ett tag sedan, men när den väl kom hem så var den inte tillräckligt lång. Den slutar typ 15 cm ovanför golvet, inte snyggt!=)
Vill också ha en hylla eller tavellist ovanför sängen.
Jag mappar mina bilder i olika månadsmappar. Bilder jag visar i bloggen hamnar i en mapp som heter "blogg".
Kram