måndag 8 september 2008

Ett livstecken!

Här hemma har det verkligen inte hänt mkt på pysselfronten. Har lite nya gardiner som ska upp men kände plötsligt att jag ville ha mina hissgardiner i köket kvar lite till. Det skulle ju kunna bero på att jag egentligen har varit ganska trött den senaste veckan!

Började ju på mitt nya jobb förra tisdagen. Gick bredvid i fyra dagar och idag stod jag då på egna ben!
Det gick bra..tycker iaf jag. Men usch vad jag inte tycker att det är kul...inte än så länge. Det enda jag har gjort hittills är typ äldrevård och det har jag ju redan gjort innan och bytade ju faktiskt av en anledning.
Jag gillar verkligen pensionärerna för dom kan vara riktigt roliga ibland men tror inte att jag har min framtid (hhmm..jag hoppas iof att jag blir pensionär själv någon dag!) där. Jag vill ju jobba med spännande saker där det krävs aktion och fart! Visst...det är bråttom att få upp alla på morgonen. Ibland är det minsann riktigt bråttom till toan oxå men det är inte riktigt den farten jag vill ha.
Dessutom kom jag på i helgen att jag ju lika gärna skulle kunna jobba i kommunen med samma sak och ha några tusen mer i lön. Men...
Jag vill ju fortfarande ha chansen att komma till ngt annat ställe på "sjukan".
Nu har jag gnällt färdigt! Jag är ju jätteglad för att jag har ett jobb och att min arbetskamrater är
så bra. Jag kommer säkert trivs superbra när jag väl har vant mig!

Dessutom kan jag ju smita ner två våningar och smygmysa med bebisarna och prata med mina gamla kolleger! :)
Om ni läser detta så ska ni veta att jag saknar er jättemycket!!



I helgen var jag på en marknad..barnens marknad i Bromölla. Det är barn och deras föräldrar som säljer leksaker, böcker och dyl. Perfekt för oss som älskar just böcker. Vi handlade fem böcker och betalade 70kr. Lagom!
bild lånad från Matton.se

Är det ngn mer än mig här som älskar Idol??
Jag måste säg att om killen med grå tröja (f´låt att jag inte kommer ihåg ditt namn) inte har ngt för sig på kvällarna..vilket han faktiskt uttryckte...så får han sååå gärna komma hem hit och spela lite för mig för jag bara älskade det jag hörde!
Hoppas han hoppar av idol och släpper skiva direkt för jag tycker inte att kvaliteten är tillräclig på Youtube!
För övrigt så har jag välidigt roligt när jag tittar. Vilka orginal det finns..ha ha..!

Nä..nu ska jag gå ner och titta lite i mina tidningar som kom idag. Både allt i hemmet och hem&antikt. Trevligt trevligt!

Ha det gott alla!
Kram kram

8 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan
Jag älskar IDOL och jag håller med dig, killen var ju grym. Han behöver inte gå genom idol för att lyckas.
Kram Sara

Grodmamman sa...

Kul att höra ifrån dig!
Förstår att det måste vara en omställning för dig att byta från bb till "äldrevård".
Tittar på Idol ibland, men följer det inte.
Kram

tinginneoute sa...

Visst är det bra underhållning på Idol, både skratt och tårar.
Visst är det kul med nytt jobb. Det kommer du att fixa galant. Det hör man när man läser det du skriver.
Trevligt att du gillar min blogg.
Kommer gärna in hit och läser. Du läggs nu blnd mina favoriter :)
Ha en fortsatt trevlig dag.

Annika sa...

Ja det är nog kontraster det att komma till en äldreavd.... vet ju hur det är:) Hem&Antik kom till mig med så natten är rädad... HA det bra..:)Annika

MammasRussin sa...

Hej hej! Trevligt med ett livstecken från dig! Skönt att du får jobba vidare i samma hus! Det kommer nog ordna sig, tror du hamnar hos bebisarna igen :-)

Du och jag får nog diskutera huvudvärk nån dag, här är en som drabbats big time. :-(

Ha en bra dag! KRAMIS

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Lycka till med ditt nya jobb!
Ha en fin dag!
Kram Helene

In my house sa...

Hej hej! Hoppas att de gick bra igår....
Önskar dig en mysig helg! Kramar om j

Anonym sa...

Vad trist att du inte kan få lite roligare arbetsuppgifter...man behöver få utmaningar för att utvecklas och bli inspirerad...håller tummarna för att det snart dyker upp en tjänst hos bebisarna igen...
Kan inte titta på Idol...lider så med dem som inte själva inser att de inte skall vara där och bli utskrattade...resten av familjen sitter som klistrade men jag får smita iväg och läsa en tidning eller blogga...som sagt jag lider med dem som borde hålla sig hemma...knasigt men sån verkar jag vara...
Kram,
Bella