måndag 15 september 2008

Åhh vad jag gillar att vara ledig!! :)

Vad jag har varit dålig på att uppdatera min lilla blogg...och väldigt dålig på att kommentera hos er andra. Men nu ska det bli bättring på den fronten!! :)


Jag har haft en helt underbar helg!!
Den började redan i fredags med en långfrukost, en promenad och massor av prat med en kompis! Mysigt!

För ett tag sedan putsade jag alla våra fönster på insidan och på mellansidorna. Utsidan orkade jag inte den gången men det gjorde jag i Lördags.
Så nu är våra fönster sååå fina. Det är lustigt att man inte ser hur skitiga fönsterna faktiskt är förän man putsar dom. Det är som att få på sig glasögonen (om man behöver glasögon vill säga!)!
Satte upp dom nya gardinerna i köket. Det blev en väldigt ombonad känsla och det känner jag behövs nu när det har blivit höst. Det känns inte lika kallt då.






Gillar gardinerna skarpt men kan konstatera att det gröna golvet verkligen behöver försvinna från vårt hus.

Vi (jag och min sambo) pratade lite löst om det där härom dagen. Han är inte lika sugen som jag på att göra vid brädgolvet under. Han tycker att det är lättare att bara lägga ett nytt istället! Men HALLÅ!!? Vart har vi det här med att bevara det gamla i ett hus?? Jaa..vi får väl se hur det blir!

I lördags eftermiddag åkte vi till Höllviken för att träffa min mamma, min "gamla" barnvakt och hennes familj!
Vi bjöds på supergod mat och trevligt sällskap!
Den ena dottern i familjen lämnade på kvällen Höllviken för 8 månaders arbete och roligheter i Australien, Nya Zeeland och Malaysia. Tufft av henne att göra det...och dessutom utan någon hon känner. Det finns givetvis en organisatör som hjälper dom första dagarna men jag är ändå väldigt impad! Och att hon har på bara några månader jobbat och sparat ihop till denna resa själv!

Dagen efter var vi vid stranden och promenerade och busade med deras hund. Mysigt men ganska kyligt!


Mathilda hjälper mamma att hitta fina stenar. Kallt!


Springa efter bollar kan denna vovve göra i evigheter!

Vackra badhytter!



Igår när vi kom hem började min Sambo att lägga golvet på toaletten. Listerna är inte uppe ännu men ni ska få se senare i veckan!
Under tiden pysslade jag och min svärmor med kofösning!
Ett gäng ungtjurar hade kommit på att gräset var grönare på andra sidan. Får nog tillägga att jag är livrädd för kor men jag gjorde mitt allra bästa!

Är ledig två dagar till nu och ska mest njuta av det fina höstvädret och förhoppningsvis bli färdig med min sänggavel!

Ha det gott!

Ps. Kan någon tala om för mig hur man ändrar eller tar bort en bild från inlägget när det blir fel??

11 kommentarer:

Annika sa...

Hej! Vilken strand... dit skulle jag gärna åka på sommaren... dina nya gardiner var snygga....man vill ju ha det lite mer ombonat så på hösten.... skönt med lite ledigt... själv börjar jag inte förrns på tors kväll....:) Kram Annika

Designe sa...

Sååå underbara strandbilder! Vackert!
Gillar verkligen stolen med fårskinnet längre ner..jag är så faschinerad av fårskinn just nu..är så mysigt!
Ha en fin vecka! Kram :)

Grodmamman sa...

Vilken härlig strand! Vi har varit på Kyhls strand, utanför Skillinge, ett par gånger, den är så härlig.
Gillade dina gardiner och även tanken med dem. I vårt kök har jag bara kappor, men i vardagsrummet skulle jag vilja sy nya. Kanske dags för en ny titt hos "Stoff o Stil"!=)
Kram

Cecilia sa...

Vilken trevlig helg ni verkar haft :-) Men det ser kallt ut, precis som du skrev.
När jag råkar infoga fel bild eller vill ta bort den så markerar jag bara den och "delete:ar".

Ska bli kul att se toabilderna snart.
Kram!!

Sara sa...

Hejsan
Vilka fina bilder du visar. Köksbilderna är också fina.
Kram Sara

Mjuka sa...

Jag tror inte att jag varit hos dig förut!! Härlig strand, hoppas att du hittade en massa stenar!
kramkram M

Sussi sa...

Hej! Vilken fin blogg du har och var mysigt det ser ut att få leta stenar på stranden, fast lite kallt. Det är så kul att hitta nya fina bloggar =)..som din! Hoppas du får en underbar tisdag!
Mvh Sussi

Anonym sa...

Kan riktigt känna hur du laddat batterierna den här helgen...lite trist att det redan blivit så kallt...var inte riktigt färdig med sommaren än...hade absolut behövt ett par ljumna kvällar till för grillkvällar med goda vänner...hmmm, nu får man ta in folk i huset...och då ser jag alla ofärdiga husrenoveringsprojekt...mycket jobbigt...
Hittade ni vackra stenar? Vilken vacker strand...det enda som fattades var lite sol och värme! Skall bli så spännande att få se sänggaveln och badrumsbilderna!
Kram,
Bella

In my house sa...

Hej vännen... Jag menade naturligtvis inget illa mot någon... Utan tycker mer att hennes historia är en jäkligt bra tankeställare... Jag ändras när jag har läst sånt... Fanken, man gnäller över små saker,, istället för att va glad för de lilla!!! Men det är ju oxå så,,, är man sjuk så har man bara en önksan och är man frisk så har man 1000...

- Näääduuu, vi har ett SVART bord!!! =) man måste blanda lite... För att de ska bli lite härliga kontraster....
Såååå känn dig inte påhoppad av mig!! *fniss*

Ha de gott kramar j
(fast visst ä de konstigt, att man får många kommentarer, när man visar en kudde,, istället för något sånt här "viktigt")

MammasRussin sa...

Hej hej, med huvudet är det inte bra men man vänjer sig vid smärta. Konstigt! Visst är vår Lilleman stor! JÄTTEstora killen nu ju!
Härliga strandbilder! Gardinerna var jättemysiga o hemtrevliga så där som man vill ha det!
Ha det gott! KRAMIS

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Vilka vackra bilder du visar! Tack för den fina kommentaren. Så härligt det är med rena fönster, har nyss tvättat våra också och man ser så bra :-) det känns att man vill byta gardiner nu och greja inne. Ha det så fint!
Kram Helene