fredag 28 mars 2008

Att jobba natt ger möjlighet till mys!

Hej alla!


I natt har jag jobbat.. jobbade natten innan också för den delen!

Jag har ett jobb som är en dröm för mig. Jag är på en förlossnings- och BBavdelning.
Det är sällan det känns tungt att gå till jobbet. Det är inte alla som har det så inte..

Att jobba natt är inget för mig egentligen för jag är lite av en morgonmänniska och har svårt att hålla mig vaken. Sen kan jag inte sova när jag väl ska. Men det är ändå helt ok för det är så mysigt på natten..för det mesta! Även när det är mycket att göra så är det ändå en annan stämmning då!

Både igår och idag hade jag beställt dåligt väder för att kunna sova lite iaf..men ikke! Och nu när nätterna är avklarade så känns det helt underbart med det fina vädret. Så jag är glad att min önskan inte slog in!
När jag vaknade idag så gjorde jag mig lite fika och gick ut på vår balkong och satte mig med näsan i vädret. Helt underbart!!!

Jag blir så lycklig av våren!




Här satt jag och mös i solen med min "glammiga" frukost!
Koppen på det stora fatet fyndade jag i en secondhandbutik av en ren slump.
Hade hittat en från House Doctor som jag egentligen ville ha fast i turkost när jag och min dotter var ute och letade fynd. Jag var egentligen färdig och hade betalt när hon bestämmde sig för att inte vilja följa med hem och sprang in i affären igen. Efter for ju jag.
Och där stod den!! Denna underbara lilla kopp med fat för bara 15kr. Åhhh...*suck*
Jag bara ÄLSKAR den! Tack Mathilda för din envishet!
Nu ska jag ut och göra lite ärenden innan det är dags att hämta Mathilda på dagis.
Ha en underbar dag!!
//Nea

3 kommentarer:

C De-sign sa...

Så härlig stund på balkongen... men DU, jag har haft en sådan kopp och fat en gång i tiden..... VAR tog den vägen???? ( jag minns inte det!!! låter som jag är 100 år...)...kanske hamnat på en loppis? FIN är den i vilket fall som helst, jag minns i alla fall att jag gillade min !!!
Ha en skön lördag!
Kram fr C

nea i det gula huset sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vackra korgstolar och den romantiska roskoppen ser alldeles underbar ut - finns inget härligare än att kunna fika utomhus. Jag förstår at du trivs på ditt arbete - att få vara delaktig i när ett liv föds fram måste ju vara otroligt speciellt!
Ha det gott,
Bella