onsdag 19 mars 2008



Jag har i ganska många år sprungit runt på loppis, i antik och secondhandbutiker. Jag har hittat många fina saker men inte riktigt vetat vad jag skulle göra med dom.


Några saker har jag köpt men det mesta har jag lämnat kvar.


Så har det varit fram till för ett tag sen. Då trillade jag av en ren slump in på en blogg som handlade om shabby chic och den vita lantliga stilen. Jag kände direkt att jag äntligen hittat hem!


Nu råder febril aktivitet här hemma med att måla och och göra iordning. Även om det är billigt (för det mesta) med loppisfynd och vitfärg så är det inte helt gratis, särskillt inte när man som jag har ett helt hus som ska fixas med!

Men jag kämpar på!



Igår hade jag stora planer för vårt hem. Jag tänkte hänga upp gardiner, börja på vår fula trappa, gå till en secondhand butik för att se om jag kunde hitta ngt fint att klä en stol med och lite annat pyssel.


Dom planerna gick i kras redan kl 05.00 då min älskade lilla dotter låg och vred sig med händerna för öronen.


Jodå, efter ett läkarbesök var det konstaterat: Öroninflammatin..igen. Medicinen hon fått förra veckan hade inte bitit på bakterierna så inflammationen var tillbaka igen. Stackas liten.

Tänk om man kunde fått ta över smärtan ens barn känner.


Det blev en promenad med vagnen och massa mys hela den dagen!




Idag..är det en ny dag och lilltösen mår bättre och leker för fullt. Så vi får väl se om jag får ngt gjort idag.


Denna lilla stolen ska få stå i vår hall när den är färdig...om den blir färdig!?





Jag vet att det inte finns några genvägar med gamla trappor men om någon har ngt tips som kan underlätta arbetet så tas dom tacksamt emot!!

Nu måste jag sätta fart om det ska bli ngt gjort här!

Ha en bra dag alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Va jobbigt att ha sjuka barn, min dotter hade jättemånga öroninflammationer, till den grad att de skulle sätta in ett rör i örat, men vips så fick hon inte fler;:)

Va ni fixar o donar i huset ni är jätteduktiga!