tisdag 25 mars 2008

Nu ska ni få se vad jag menar!

Hej igen!



Nu är det flera dagar sen jag var här och skrev sist.

Jag har jobbat, varit lite sjuk och firat lite påsk med min familj!




Varje påsk, nästan iaf, åker jag ut till min mamma i hennes torp utanför Onslunda. Det är ett litet sött ställe med hög mysfaktor.



Vartenda år när jag sitter i bilen kommer jag på mig själv med att irriteras över alla bilar som sniglar sig fram på vägen. Det är ju konstrunda på Österlen hela påsken. Det är jättemycket bilar på vägarna och folk vet inte riktigt var dom ska. Detta året kunde jag för fösta gången acceptera att åka i 65 istället för 90..även om det tar ganska mycket längre tid att komma fram. Vet inte om det beror på att min sambo körde detta året!?

Fram kom vi i alla fall!




Vi brukar byta en liten påskpresent och detta året fick lilla Mathilda en liten kycklingbur som är hur söt som helst!








Jag fick en liten söt vas som jag ska sätta dom små blommorna som Mathilda förhoppningsvis plockar till mig när dom kommer fram!




Eftersom min mamma har en liten inredningsbutik så är det inte lika lätt att köpa små saker till henne längre så vi gjorde det lätt för oss och köpte ett påskägg med godis.

Vi hade det mysigt under vår vistelse. Vi åkte till Smedstorp och tittade lite på konst. Gick även in i en liten butik som hade både gammalt och nytt. Där fyndade jag en stor mjölkkanna för 150 kr. Mamma hittade lite trädgårdsmöbler som var helt underbara och vi njöt i fulla drag. Annat var det med min sambo och Mathilda. Dom hade inte alls lika roligt som oss. Men humöret gick upp på dom också när vi hittade lite varmkorv till försäljning! :)

Nu till min rubrik!

För några år sen hittade min kära Mamma ett serveringsbord i serien "äpplet". Hon köpte det och frågade mig om jag skulle vilja ha det. Eftersom jag har samma serie i mina köksstolar hade det ju passat fint!
Men nä...vad skulle jag med ett serveringsbord till??

Nu har det ju gått några år och jag har tänkt en hel del på det där bordet. Häromdagen kom jag äntligen ihåg att fråga om hon hade det kvar. Till min lycka fanns det och erbjudandet stod kvar.
Nu har det ju tyvärr stått i ett uthus hela tiden och det finns lite skador på faneren men jag tycker att det är helt underbart ändå.

Jag skrev i mitt förra inlägg att jag gått ifrån många fynd som jag inte vetat vad jag skulle ha dom till. Detta har ju varit precis likadant!

Vi kånkade in bordet i bilen och nu är bordet äntligen hemma hos mig!

Vill varna känsliga tittare för denna bilden för den väcker starkt äckel! Men ni kan titta på bordet och inte på golvet det står på! OK!? (det golvet ska bort för där under ligger det brädgolv!)




Mina stolar och detta lilla bordet kommer inte att få vitfärg på sig även om det säkert skulle bli jättefint. Tycker om det mörka träslaget mot det ljusa vi har i köket! Så det e så!

Nu ska jag ner och mysa med min lilla dotter som sitter i soffan och sjunger för full hals!

Ha en bra dag och kör försiktigt på dom hala vägarna!

//Nea

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahe, har du en liten sångfågel därhemma:-)

Jo vi flyttade till singapore december 06 o har idag inga planer på att flytta hem till Sverige, vi trivs verkligen urbra här, det är så enkelt att leva här, trygare o renare än i Sverige!

Låter härligt att du ska ut o busa i snön, dock:-)

Må gott

Anonym sa...

Hejsan Nea!
Tack för din rara kommentar! Vi köpte vårt hus för tretton år sedan och då sa min pappa att om ca tjugo år skulle vi vara färdiga med att ha renoverat och fixat både insidan och utsidan. Tyckte då att han var helknäpp och pessimistisk men inser idag att allt tar tid. Visst är det många som renoverar både ute och inne på ett par månader men jag tror att det "inte är fel" att "bo in sig" för då tar man sällan förhastade beslut. En längtan växer fram förändras, förädlas och dröm förvandlas ifrån vision till verklighet. Vi skall i sommar börja vår utbyggnad och jag ser ytterliggare i alla fall tio år till innan vi är färdiga. Men jag tror det är resan som är målet...
Du har skapat en jättefin blogg, kommer snart och hälsar på igen!
Må gott,
Bella

Maria sa...

Villka möbler, snygga! Gillar kycklingarna, hur söta som helst!

C De-sign sa...

Hej och kul att du valde att starta en blogg! ( jag är ganska ny och tycker att det är jättekul och inspirerande på många sätt). Roligt att du vill vara med på utlottningen hos mig!
Kram fr C