måndag 14 mars 2011

Röda lackskor

För några veckor sen var det dags för att försöka få liv i dom stackars pelargonerna. Två stycken har överlevt...än så länge! :)

Dom fick nog inte den snälla uppväckningen som jag har läst om efteråt att man ska ge dom. Här blev dom nerklippta, omplanterade och vattnade på en och samma gång!

Men visst ser dom ut att tycka det var en ok behandling!? :)




Förhoppningsvis får jag så småningom se om det är vita eller rosa mårbacka jag har lyckats rädda! :)


I mitt förra inlägg visade jag mina fina tofflor.

Vi var ett gäng som beställde nya att ha på jobbet.

Röda lack blev det för mig och ett antal till. Så nu är vi såååå fina när vi "struttar" runt på jobb! ;)

Vad tycks?
Ha en fin dag!

Kram kram

7 kommentarer:

Grodmamman sa...

Har aldrig ägt en pelargon, så jag är så impad av alla er som lyckas övervintra dem och få dem att blomma igen!:)
Snygga skor!
Kram

Cecilia sa...

OK, dom var väl rätt coola då ;-)
Hoppas pelargonerna överlever!

Fröken C sa...

Så snygga skor!
Vad läcker du ska vara på jobbet;)

Ha det gott!
Kram C

Nadja sa...

Ja, jag har sett er komma med era snygga tofflor - lite avundsjuk ... men kan ändå inte låta bli att undra; Blir det inte väldigt hårt att gå med dem ett hel arbetspass? Ha det gott!
Kram

Q med ridtravare i fokus sa...

Jag måste bara säga att du har en otroligt fin blogg och verkar ha ett jätte vackert hem.
Dina bilder och din typ av inredning gillar jag verkligen =)
mvh/Q

Anonym sa...

Hej!

undrar vart ni har köpt tofflorna??

Jättefin blogg! mvh L

Aliana sa...

hej! har letat och letat efter dessa tofflor, var är de köpta? Tack! :)