onsdag 12 november 2008

Använd lite fantasi nu! :)

Idag ska vi använda fantasin!
Igår var jag och Mathilda en snabb sväng i skogen och plockade lite tallris!
Vi satte det i korgen som jag köpte på Lions i lördags. Kvistarna är inte så raka som jag hade velat men det blev fint iaf..tycker vi!
Men om vi dessutom fantiserar lite och föreställer oss att trappan är färdig, dvs att allt utom trappstegen är vitt, då hade det blivit ännu finare! Eller vad säger ni?


Dom andra jularna så länge vi bott här, har min sambo sagt att han ska göra vid trappan..jag hoppas verkligen att den blir färdig detta året! *hoppas*
Som jag sagt innan så är detta HANS projekt. Men..det börjar klia i mina fingrar att få börja slipa och måla. Vill ju ha den färdig!!

Jag har varit ledig nästan en hel vecka nu, bortsett från i söndags då jag jobbade! Men nu är det slut med det. Mjukstartar med tre dagar nu, fyra nästa vecka...sen kommer "helvetet"! Hela december känns fruktansvärd. Har ett hemskt schema. MEN..jag har ett jobb att gå till! :)

Ha en bra dag!
Kram kram

11 kommentarer:

Anonym sa...

trappan kommer att bli supersnygg då den e klar :)

jag vill också att sambon ska börja med renoveringen, har hela övervåningen kvar :(

stor kram sara

Annika sa...

Har också en sån trapp som står där halvfärdig o skäms.... hoppas din blir klar snart.... min får nog vänta till sommaren...:( Kram ANnika

Sara sa...

Trappen kommer bli kanon, du får väl börja så kanske han fattar vinken ;-)
Kram Sara

Cecilia sa...

Jo det kan jag nog hålla med om, att det varit ett strå vassare om trappan varit vit. Tänk vår som det bara skriker 80-tal om :-)
Det blev fint iaf. Jag får inte ta in granris o sånt för Max. Han säger att det kryllar av småkryp :-(

Jag fick härmed en idé till vår trappa. Kanske kan jag ställa en liten lykta där? Man får mycket inspiration av dig!!!

MammasRussin sa...

Tjing! Jättesnyggt med lite granris! ME LIKE! Skönt med lite ledighet!
Mathilda har en liten inbjudan som väntar på henne...Trodde vi skulle hinnas ses i veckan så jag postade aldrig det...Eftersom jag vet att ni inte kunde kalasa så känns det inte så bråttom men Alicia vill såklart ändå ge henne lite post :-) Hon får det nästa gång vi ses!
KRAMIS

Helene på Rörvik sa...

Hej!
Det blev jättefint och mysigt med granriset och ljuslyktorna!
Ha det så bra!
Kram Helene

Huset på kullen sa...

Detta var en ny blogg för mig, kul!

Vad fint det blev med tallriset!

Trevlig helg! /Linda

C De-sign sa...

Hej
Njuter nu av den härliga musiken du bjuder på via you tube.... Trappan kommer att bli klar....någon gång....man ska inte stressa!!!! Njut och ha en riktigt skön helg! Varma Kramar fr C

MammasRussin sa...

Självklart Mange och lillan är välkomna!!! Kul!
Hoppas ni får en mysig helg! Det ska vi ha :-) KRAMIS

In my house sa...

Hej hopp..... Åååå ja så vit och fin trappan är,,, Mmmmm!!! jag är duktig på att fantisera.... Tycker du får ta tag i karlen nu,,,, hade ju vatt en fin julklapp till dig juh!!!!!

- Många kramar j

In my house sa...

Huuu, ja NEA ja blir bara sämre och sämre känns det som,,, med andning och yrsel,,, det har kommit senaste halvåret och har numera stannat hos mig varje dag =(
- Känns ju som att de kommer olika saker hela tiden, MEN allt hänger ihop. Läkaren ringde vid 6,,, och här har jag gått och väntat hela dan,,, pust!!!!
- Men duu, den där IBS tab,,, har du fått den nu? ifrån Kallinge??? Känner du dig bättre!!! Inte bara du vet att man "tror" att man är bättre?? När man kollar på grynen på nätet, så låter dom jättebra (men ofta gör det ju de) Men allt nytt som kommer ut,,, det ska liksom testas av mig! Läkarna borde ha mig som försökskanin,,, och verkligen anstränga sig att försöka hitta nåt,,, jag själv hade tyckt de va spännande att kunna hjälpa. Man mamma och jag får forska på egen hand,,,, sen så kanske man någon gång hittar något,,, då får jag skriva en bok *hehe*

Hjälper inte grynen,,, då blir de Kallinge!!!! (tänkte ju att jag skulle kolla, hur du blev först) fniss


STOR KRAM till dig.... j